FANDOM

Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w serii Sonic Boom.
Ten artykuł jest tylko zalążkiem!

Główny artykuł

Cudzy1.png Strong. Determined. The muscle of the team. Cudzy2.png
Sonic Boom, oficjalna strona

Knuckles the Echidna (ナックルズ・ザ・エキドゥナ Nakkurusu za Ekiduna?) – postać pojawiająca się w serii gier i serialu Sonic Boom. Jest to antropomorficzny, czerwony kolczatka. Cechuje go niezwykła siła i wytrzymałość. Knuckles jest mięśniem w Team Sonic, a także rywalem i przyjacielem Sonica.

Knuckles jest ostatnim żyjącym kolczatką. Pochodzi z Anielskiej Wyspy. Jest również strażnikiem drogocennego kamienia, znanego jako Fregosi Sapphrire.

Utworzenie Edytuj

Knuckles posiada pewne cechy wspólne ze swoim odpowiednikiem z gier. W tej wersji jest jednak o wiele wyższy, przewyższa Sonica o głowę, a także odznacza się potężnym umięśnieniem. Bandaże sportowe inspirowane są pięściarzami i amerykańskimi piłkarzami. Mają dodać postaci heroizmu i pokazać, że w przeciwieństwie do złoczyńców, Knuckles nie jest próżny, albo zarozumiały. Usunięto również charakterystyczne rękawice Knucklesa i zamieniono normalnymi pięściami z kolcami, owiniętymi przez bandaże sportowe. Knuckles miał mieć widoczne palce, aby w serialu mógł pokazywać różne gesty.

Historia Edytuj

Gry Edytuj

Sonic Boom: Rise of Lyric Edytuj

Knuckles pomaga Sonicowi RoL.png

Knuckles pomaga wstać rannemu Sonicowi

Knuckles, Sonic, Tails i Amy ścigali Doktora Eggmana. Po drodze do walki włączył się również Metal Sonic. W trakcie pościgu bohaterowie dotarli pod starożytny grobowiec, na którego drzwiach namalowane były malowidła przedstawiające niebieskiego jeża i żółtego lisa. Bohaterowie dostali się do środka, aby uciec przed zasadzką Metal Sonica. Wewnątrz Knuckles oskarżył Sonica o to, że ich tu uwięził. Bohaterowie przypadkowo zbudzili Lyrica, który uwięził bohaterów i zebrał swoje roboty, opuszczając grobowiec. Na szczęście udało im się uciec i z więzów Lyrica stworzyć Enerbeam, które wykorzystywali przez pozostałe przygody. Team Sonic udali się następnie do Cliffa, który wyjawił im że Lyric jest ostatnim przedstawicielem Starożytnych. W dawnych czasach próbował zmechanizować cały świat, za co został uwięziony. Bohaterowie ruszyli zatrzymać Lyrica przed zdobyciem Chaos Crystals. Knuckles poszedł z Amy. Po drodze spotkali MAIA, robota który zbuntował się przeciwko Lyricowi. MAIA pomogła znaleźć Sonicowi i Tailsowi jeden z kryształów, a Knuckles i Amy znaleźli kolejny. Team Sonic ruszyli następnie aby odzyskać pozostałe kryształy. Doktor Eggman i Lyric połączyli siły na krótko, aby powstrzymać bohaterów. Knuckles i jego przyjaciele wydostali się jednak ze wszystkich pułapek. Po drodze byli również świadkami pojedynku Lyrica i Eggmana. Musieli również pokonać Eggmana i jego nowego robota, a także Metal Sonica którego przeprogramował Lyric. Po zebraniu ostatniego kryształów armia Lyrica otoczyła ich, domagając się oddania kryształów. Sonic nie zgodził się jednak, ale Knuckles i pozostali przyjaciele oddali kryształy aby jeżowi nic się nie stało. Mimo wszystko Lyric kazał swoim robotom otworzyć ogień. Na szczęście Sonic przetrwał. Cały Team Sonic ruszył następnie do walki z Lyriciem. W trakcie bitwy bohaterowie zostali związani przez Lyrica, ale Eggman pomógł im, oddając ostatni strzał ze swojej maszyny. Kiedy Lyric był ogłuszony, Team Sonic wspólnymi siłami związali Lyrica i odebrali mu urządzenie technopatyczne. Krótko po tym ujrzeli w oddali Shadowa, który niechętnie pochwalił ich osiągnięcie. Bohaterowie wrócili do wioski, aby świętować zwycięstwo.

Sonic Boom: Shattered Crystal Edytuj

Knuckles victory Shattered Crystal.png

Knuckles jest dumny ze swojego zwycięstwa nad Lyriciem

Po uratowaniu Sticks, która opowiedziała o zbliżającej się armii, Knuckles dołączył do Amy aby pomóc jej w wyprawie badawczej. Był jednak na tyle irytujący, że Amy zdecydowała się zostawić go z tyłu, na straży. W Scrapyard Knuckles został zaatakowany przez roboty. Wkrótce spotkali go Sonic, Tails i Sticks, od których dowiedział się że Amy porwał starożytny wąż - Lyric, pragnący zdobyć wiedzę na temat starożytnego kryształu.Wszyscy bohaterowie natknęli się na dziwnie zachowującego się Shadowa. Okazało się że miał na sobie urządzenie, które pozwalało kontrolować umysły swojej ofiary. Team Sonic dowiedzieli się, że Lyric przesłuchuje właśnie Amy. W starej fabryce robotów bohaterów zaatakował Metal Sonic. Kiedy robot uciekał, bohaterowie podążyli za nim na wyspę, gdzie spodziewali się Lyrica. Znaleźli tam stary samolot, którym polecieli na powietrzną fortecę złego węża. Uwolnili tutaj Amy i wspólnie stanęli do walki z Lyriciem. Knuckles i pozostali przyjaciele Sonica zostali uwięzieni w pułapce. Ostatecznie jednak wydostali się i pokonali Lyrica. Zły wąż miał jednak jeszcze jedną sztuczkę w zanadrzu i aktywował wielkiego robota, który miał zgładzić bohaterów. Na szczęście przybył Shadow, który zniszczył maszynę. Następnie bohaterowie wspólnymi siłami wyrzucili Lyrica z jego powietrznej fortecy. Drużyna bohaterów doceniła wartość współpracy. W drodze powrotnej Knuckles kłócił się z Soniciem o to jak powinna się nazywać ich drużyna: Team Knuckles, czy Team Sonic.

Sonic Boom: Fire & Ice Edytuj

Sonic Knuckles Amy w Ragna Rock.png

Knuckles i jego przyjaciele w Ragna Rock

W trakcie swoich ćwiczeń Knuckles spotkał D-Fekta - małego robota, który posiadał potężne zdolności magnetyczne. Kolczatka zignorował go jednak, ponieważ był zbyt mały aby go pobić. Później dołączył do Team Sonic, aby pomóc w zatkaniu szczelin, wytwarzających niebezpieczne dla świata anomalie pogodowe. Bohaterowie zatykali szczeliny na całej wyspie. Okazało się, że za ich powstawanie odpowiada D-Fekt. Wkrótce drużyna dowiedziała się, że gejzery które tworzył D-Fekt zawierały Ragnium. Bohaterowie zdołali założyć mu nadajnik i dzięki temu dostali się do Ragna Rock, gdzie Eggman wydobywał Ragnium i dostarczał do gejzerów. Sonic i Sticks wspólnie pokonali tam D-Fekta, który chciał zniszczyć bohaterów aby przypodobać się wreszcie Eggmanowi. D-Fekt wymknął się jednak spod kontroli, blokując Eggmana i niszcząc jego kopalnię Ragnium. Mimo że kopalnia Ragnium została całkowicie zniszczona, Eggman czuł się zobowiązany wobec bohaterów i oddał im D-Fekta. Po tym jak robot został przeprogramowany, bohaterowie postanowili wrócić do domu.

Serial Edytuj

Przeszłość Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

W innych grach Edytuj

Sonic Dash 2: Sonic Boom Edytuj

W Sonic Dash 2: Sonic Boom Knuckles jest jedną z grywalnych postaci. Można go odblokować za 30 czerwonych pierścieni. Zadaniem Knucklesa jest biec na niekończącym się torze, omijając przeszkody i przeciwników, oraz zdobyć jak najwięcej punktów. Jego specjalna umiejętność to Knuckle Slam, która pozwala wykonać uderzenie niszczące wszystkich pobliskich przeciwników.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Knuckles polega na swojej sile, która jest zwykle główną metodą na rozwiązywanie problemów. Jest zdeterminowany i twardy, ale również i arogancki. Knuckles posiada bardzo duże ego. Uważa się za lidera Team Sonic, najważniejszą osobę w drużynie, oraz uznaje Sonica za swojego pomocnika. Knuckles wyolbrzymia swoją wielkość do tego stopnia, że wymyśla nawet dla siebie różne nieistniejące moce. Zachowuje się jak typowy macho. Mimo tego Knuckles ma też drugą stronę. Kocha przyrodę i troszczy się o swoich przyjaciół. Bywa również opiekuńczy, szczególnie wobec Fregosi Sapphire i Miss Tomatopotamus. Knuckles zdaje sobie również sprawę z tego, że jest ostatnim przedstawicielem swojej rasy. Brak rodziny ani kogoś z jego własnego plemienia sprawił, że nie doświadczył prawdziwej rodzinnej miłości.

Knuckles jest przeciwieństwem Sonica: jest uparty i bardzo naiwny. Jest też mało inteligentny i sam przyznaje że jest głupi jak kamień. Nawet oczywiste fakty stanowią dla niego problem. Knuckles jest słaby w obliczeniach matematycznych i bardzo wolno nadąża za informacjami. Ciężko mu również samodzielnie dojść do pewnych wniosków. Bywa także głupkowaty i łatwo się rozprasza, szczególnie kiedy widzi świecący przedmiot. Nie jest jednak do cna głupi. Okazywał czasami przebiegłość, dowcipność, sarkazm, a nawet zaradność w niektórych sytuacjach. Jego proste spojrzenie na pewne zjawiska pozwala mu wyciągnąć wnioski, które dla bardziej inteligentnych osób okazałyby się nielogiczne. Mimo że uznaje swoje braki w inteligencji, to nie lubi gdy ktoś nazywa go durniem albo kretynem.

Wygląd Edytuj

Knuckles jest wielką, umięśnioną kolczatką. Posiada czerwone futro z białym paskiem na klatce piersiowej. Tak jak w grach, Knuckles w Sonic Boom posiada opadające w dół włosy i fioletowe oczy. Jego ramiona i dłonie są owinięte bandażami sportowymi. Z kostek wystają kolce. Knuckles posiada także brązowo-żółte buty z metalowymi płytkami. Buty posiadają zielone nogawki. Nogi są częściowo owinięte bandażami.

Moce i umiejętności Edytuj

Knuckles jest mięśniem swojej drużyny. Obdarzony jest nadludzką siłą, która pozwala mu niszczyć większość obiektów jednym uderzeniem. Knuckles może niszczyć całe skały, metal, a nawet asteroidy. Jego uderzenia są również w stanie wytwarzać fale uderzeniowe, odpychające wrogów. Kolczatka potrafi też podnosić ciężkie przedmioty, takie jak ramiona wielkich robotów. Aby utrzymać swoją siłę, Knuckles intensywnie ćwiczy i podnosi ciężary. Wykorzystując kolce na swoich piąstkach, może wspinać się po praktycznie każdym terenie. Knuckles jest również dobry w zakopywaniu się pod ziemię. Może też zaskakująco szybko wznosić wały ziemne. Knuckles odznacza się także niesamowitą wytrzymałością, która pozwala mu przetrwać nawet najcięższe uderzenia i to w dużych ilościach. Knuckles jest też niezłym tropicielem.

Knuckles posiada komunikator, który pozwala mu kontaktować się na odległość ze swoimi przyjaciółmi. Urządzenie to posiada także wbudowany laserowy bicz, znany jako Enerbeam. Komunikator może też pochłaniać moce ognia i lodu.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo że Knuckles uwielbia przyrodę, to nie wie jak przeżyć w dziczy.
  • Knuckles może mieć poważne problemy z nauką, o czym świadczy duża liczba nauczycieli, którzy bezskutecznie próbowali go edukować w przeszłości.
  • Knuckles nosi ze sobą okulary, mimo że nie potrafi czytać.
  • Knuckles umie liczyć tylko do trzech.
  • Knuckles przyznaje, że nie umie myć zębów ani wiązać butów bez czyjejś pomocy.
  • Tails nauczył Knucklesa jazdy na rowerze, wiązania bandaży sportowych, a także liczenia.
  • Knuckles umiejętnie gra na pianinie i bębnach.
  • Knuckles może mieć alergię na rybią ślinę.
  • Knuckles nie umie gotować.
  • Z powodu ataku o nazwie ground pound, Knuckles ma zakaz wstępu do biblioteki.
  • Zamiłowanie Knucklesa z gier do winogron mogło zostać przeniesione do Sonic Boom. Jedna z zabawek w Sonic Boom: Shattered Crystal posiada opis, którego fragment brzmi o smaku winogron, z nutką taco, sformułowana specjalnie dla kolczatek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki