FANDOM

Emeraldhill

Korkociąg w Emerald Hill Zone

Korkociąg (ang. Corkscrew loop) – element rozgrywki pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Korkociągi pojawiają się jako elementy otoczenia poziomu, podobnie jak pętle. Aby przebiec po korkociągu, gracz musi odpowiednio rozpędzić postać i wbiec na jeden z końców struktury (nie da się wejść w dowolnym jej miejscu). Następnie musi utrzymać prędkość, w przeciwnym razie postać spadnie z korkociągu.

Korkociągi zadebiutowały w grze Sonic the Hedgehog 2 i od tamtej pory pojawiają się w miarę często. Najczęściej wymagają one udziału gracza w przebiegnięciu, choć zdarzają się bardziej zautomatyzowane struktury. W nowszych grach, korkociągi, podobnie jak pętle, poprzedzone są panelami przyspieszającymi. Występują korkociągi poziome i pionowe. Z reguły są one na tyle długie, by postać wykonała jeden lub dwa pełne obroty.

Korkociągi mogą być zarówno dodatkowym elementem urozmaicającym poziom, jak i niezbędną do przejścia poziomu sekcją. W pierwszym przypadku, pod korkociągiem znajduje się inna ścieżka, zaś w drugim korkociąg przebiega nad przepaścią lub umieszczone są pod nim przedmioty umożliwiające powrót na trasę. Czasami korkociągiem może być odpowiednio wygięta szyna.

Wystąpienia w grach Edytuj

Korkociągi ukazały się w następujących grach:

Ciekawostki Edytuj

  • Mechanizm korkociągu został opatentowany przez Segę w 1993 roku[1].

Przypisy