Fandom

Sonic Wiki

Kyodai Eggman Robo

2822strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij

Kyodai Eggman Robo (巨大エッグマンロボ Kyodai eggumanrobo?, właśc. "Gigantic Eggman Robo") jest wielkim robotem zbudowanym przez Doktora Eggmana. Służy on jako finałowy boss historii Sonica i Tailsa w grach Sonic & Knuckles oraz Sonic 3 & Knuckles. Jest zasilany energią Master Emeralda. Walka z robotem składa się z trzech faz.

Podobnie jak podczas finałowych walk w Sonicu 1 i Sonicu 2 nie ma tu pierścieni, jednak pierścienie, które gracz zachował w drugim akcie dalej będą na liczniku pierścieni.

Opis Edytuj

Faza pierwsza Edytuj

Podczas pierwszej fazy robot używa swoich 6 palców aby zgnieść Sonica. Zadaniem gracza jest uderzać w palce i unikać zgniecenia przez nie. Każdy palec trzeba uderzyć 3 razy aby został zniszczony. Po zniszczeniu wszystkich robot przechodzi do drugiej fazy.

Faza druga Edytuj

Podczas drugiej fazy robot wyłania się z lewej strony ekranu i zaczyna powoli przesuwać się w prawo. Gracz musi uciekać i omijać kule ognia, którymi robot strzela ze swojego nosa. Należy być ostrożnym, ponieważ to właśnie w nos trzeba uderzyć robota.

Uderzenie go w nos nie daje mu jednak obrażeń, lecz otwiera usta robota, w których znajduje się potężny laser zasilany energią Master Emeralda. Szmaragd ten znajduje się za specjalną szybą. To właśnie w szybę trzeba uderzyć aby zadać obrażenia robotowi. Należy jednak uważać na laser. Najlepszą szansą na uderzenie robota jest zrobić to kiedy szykuje się do strzału. Laser można ominąć skacząc tuż przed wystrzałem - najlepiej rozpoznać to wsłuchując się w odgłosy przeładowywania, gdy ustaną należy podskoczyć. Aby pokonać robota w tej fazie potrzeba 8 uderzeń. Po pokonaniu robot zapada się wybuchając przy tym.

Faza trzecia Edytuj

Podczas fazy trzeciej Eggman ucieka w Eggmobilu z Master Emeraldem. Podłoga po lewej stronie zapada się bardzo szybko, a Death Egg zaczyna się rozpadać. Eggman wyłania się z wraku robota i szybko odlatuje w prawą stronę. Zadaniem gracza jest gonić go. Należy uderzyć go 8 razy.

Największym niebezpieczeństwem czyhającym na Sonica jest zapadająca się z lewej strony podłoga, która tworzy dziurę, do której można wpaść poprzez zwolnienie biegu lub odbicie się od Eggmobile po uderzeniu go.

Ciekawostki Edytuj

  • Tylko górna część ciała robota została pokazana w grze. Tułów, nogi i ręce nigdy nie zostały pokazane.
  • Palce robota można zniszczyć gdy uderzają w gracza, a ten cały czas ma aktywnego Spin Dasha.
  • Lewe oko robota różni się od prawego oka. Za lewym może się ukrywać EggRobo lub Eggman osłonięty metalową ścianą. Prawe natomiast może być czymś w rodzaju celownika, mimo że w czasie walki jego użycie nie jest pokazane. Można założyć, że w fazie drugiej jednak go używa, by celować laserem.

Galeria Edytuj

Sprites Edytuj

Screeny Edytuj

Film Edytuj

S3&K - Kyodai Eggman Robo01:25

S3&K - Kyodai Eggman Robo

ved
Sonic & Knuckles

Więcej w Fandom

Losowa wiki