Labyrinth Zone

2650stron na

Sonic the Hedgehog (1991)
Labyrinth Zone

Następny poziom >>

Być może szukałeś gry Sonic Labyrinth?
Labyrinth Zone to czwarty poziom w grach Sonic the Hedgehog (1991), Sonic the Hedgehog (8-bit) oraz Sonic Drift. Są to starożytne, zatopione ruiny położone na South Island.

Opis poziomu Edytuj

Labyrinth Zone leży gdzieś w jaskiniach na South Island. Znajduje się tu dużo kolców oraz inne pułapki. Jednak największym niebezpieczeństwem czyhającym na niebieskiego jeża jest woda. Może w niej być tylko przez określony czas (18 sekund w wersji na Mega Drive). Po tym rozpocznie się odliczanie (5 oddechów/ około 12 sekund). Po tym Sonic utonie. Sonic może zbierać pęcherzyki powietrza, które pozwolą Sonicowi być pod wodą przez kolejne kilkanaście sekund.

Labyrinth Zone w grach Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Labyrinth Zone jest jednym z najtrudniejszych poziomów w grze. Pierwszy akt to typowy labirynt. Na początku aktu można wybrać jedną z dwóch dróg (na screenie w infoboksie) - dolną (dłuższą i prawie całą pod wodą) lub górną (krótsza i z niewielką ilością wody). Aby dostać się na dolną drogę należy wcisnąć przycisk po prawej stronie, który otworzy wejście do tunelu. Aby dostać się na górną drogę należy wcisnąć przycisk po lewej. Wygeneruje on małą platformę nad wodą w zbiorniku oraz otworzy pomieszczenie z pierścieniami tuż obok przycisku. Następnie należy dostać się na szczyt zbionika i wskoczyć na platformę.

Drugi akt można podzielić na trzy sekcje: pierwsza to typowy labirynt wypełniony przeciwnikami. Pod koniec sekcji jest tunel, który przeniesie Sonica do drugiej sekcji. Zadaniem gracza jest znaleźć przycisk, który otworzy drzwi do trzeciej sekcji. Przycisk jest ukryty pod jednym z monitorów z pierścieniami. Trzecia sekcja jest podobna do pierwszej.

Trzeci akt zaczyna się niekończącym się wodospadem. Należy zeskoczyć z niego w odpowiednim momencie aby wcisnąć przycisk, który otworzy przejście w ścianie. Pozostała część aktu to typowy labirynt.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Eggmobile (gonitwa)

Ten boss jest nietypowy - nie trzeba z nim walczyć, lecz trzeba go gonić po labiryncie pnącym się w górę, który jesy wypełniony przeróżnymi pułapkami. Należy również uważać na poziom wody, który rośnie.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa angielska Nazwa japońska Sprite
Burrobot Mogurin (モグリン)
Burrobot-sprite.png
Jaws Puku-puku (プクプク)
Jaws-spr.png
Orbinaut Unidus (ウニダス)
Unidus-spr.gif

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Osobny artykuł: Labyrinth Zone (8-bit)

Labyrinth Zone pojawia się również w ośmiobitowej wersji gry. Tak jak inne poziomy w grze składa się z dwóch aktów i trzeciego z bossem. Podczas trzeciego aktu Sonic może przebywać pod wodą nieograniczoną ilość czasu.

Sonic Drift Edytuj

Labyrinth-sdrift.png
Osobny artykuł: Labyrinth (Sonic Drift)

Labyrinth Zone powraca, obok innych poziomów z Sonica 1, jako tor wyścigowy w Sonic Drift.

Labyrinth Zone w innych mediach Edytuj

Adventures of Sonic the Hedgehog Edytuj

Labyrinth Zone pojawia się w odcinku "Submerged Sonic". Pojawia się w nim boss z ośmiobitowego Sonica, lecz wygląda on inaczej niż w grze.

Sonic X (komiks) Edytuj

W 11 numerze komiksu Sonic X uwięzieni w wirtualnym świecie przypominającym świat z gry Sonic the Hedgehog Sonic, Amy, Knuckles i Rouge podróżują przez Labyrinth Zone.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Labyrinth Zone
Labyrinth Zone (8-bit)
Labyrinth (Sonic Drift)
Labyrinth Zone (Sonic the Hedgehog Genesis

Ciekawostki Edytuj

  • W becie jednym z przedmiotów pojawiającym się w grze były gogle, które miały pozwalać Sonicowi oddychać pod wodą.

Zobacz też (lub utwórz) Edytuj