Latanie

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Fly (フライ Furai?), lub Flying (ファン飛行 Fan hikō?, dosł. Fan flight), znana również jako Propeller Flying (プロペラ飛行 Puropera hikō?, dosł. Propeller Flight), Airman Tails (ヘリテイル Heriteiru?, dosł. Helitail), Heli-Tails, Propeller Flight (プロペラ飛行 Puropera hikō?) – umiejętność wykorzystywana przez lisa Tailsa i króliczkę Cream w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jak sama jej nazwa wskazuje, pozwala użytkownikowi poruszać się w powietrzu. Od szybowania różni się tym, że jej użytkownik może wznosić się w górę, poruszając się jednocześnie do przodu.

Wyróżnia się dwa typy latania: Propeller Flying, z którego korzysta Tails, oraz Flying w przypadku Cream. Pierwsza umiejętność pozwala na dłuższy lot, oraz wykonywana jest za pomocą obracania dwoma ogonami. Druga natomiast utrzymuje się krócej, a do jej wykonania potrzebne są długie, królicze uszy.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Latanie po raz pierwszy pojawia się w Sonic the Hedgehog 2, gdzie ma również miejsce debiut postaci Tailsa.

Ponieważ gracz nie może wcielić się w Tailsa w trakcie normalnej rozgrywki, lisem steruje sztuczna inteligencja. Kiedy Tails zginie, po chwili zacznie zlatywać z góry ekranu z powrotem na ziemię, wykorzystując w tym celu umiejętność latania. W reedycji z 2013 roku, gracz może sterować Tailsem i wykonywać umiejętność, za pomocą wykonania drugiego skoku w powietrzu.

Sonic Chaos Edytuj

Latanie Sonic Chaos.png

Latanie w Sonic Chaos

Sonic Chaos jest pierwszą grą, w której gracz może wykonywać Propeller Flying, wcielając się w Tailsa. Aby wykonać ruch, lis musi spojrzeć w górę, a następnie podskoczyć (strzałka w górę na kontrolerze i przycisk 1/2). Tails może wtedy unosić się w górę i poruszać w dowolnym kierunku. Za pomocą strzałek można kontrolować lot Tailsa. Po pewnym czasie, lis zaczyna się męczyć i powoli opada w kierunku ziemi.

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles Edytuj

Tails fly3.gif

W grach Sonic the Hedgehog 3, oraz Sonic & Knuckles, Tails wykonuje latanie, kiedy gracz ponownie wciśnie przycisk skoku, podczas poprzedniego skoku. Lis może unosić się w dowolnym kierunku. Wykonanie latania pod wodą sprawi, że lis zacznie korzystać z pływania. Sonic może również złapać się rąk lisa, kiedy ten jest w locie, i polecieć z nim przez krótki dystans.

W trakcie walki z bossem poziomu Marble Garden Zone, Tails wykonuje latanie w celu ścigania uciekającego Eggmana. Sonic trzyma się rąk Tailsa i może w dowolnym momencie puścić i zeskoczyć. Niemożliwe jest tutaj spadnięcie do przepaści, ponieważ Tails zawsze złapie gracza.

Sonic Triple Trouble Edytuj

Latanie działa podobnie jak w Sonic Chaos, gdzie Tails musi najpierw spojrzeć w górę i skoczyć. Tak samo jak we wspomnianej grze, za pomocą strzałek można kontrolować ruch Tailsa. Pojawia się tu również silniejsza odmiana tej umiejętności, o nazwie Super Heli-Tails.

Sonic Adventure Edytuj

Latanie SA.png

Latanie w Sonic Adventure

W Sonic Adventure, Tails ponownie wykonuje swój lot za pomocą dwóch ogonów. Należy wcisnąć przycisk skoku, w trakcie Spin Jumpu. Tails zacznie wtedy obracać swoimi ogonami i będzie unosić się do góry. Wraz z upływem czasu, ogony zaczną się obracać coraz wolniej i Tails zacznie opadać. Jeśli gracz wleci przez pierścień przyspieszający, to ogony znowu zaczną się obracać tak samo szybko jak na początku.

Szybkość poruszania się w trakcie lotu może być zwiększona dzięki ulepszeniu Jet Anklet.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Latanie SA2.png

Latanie w Sonic Adventure 2

W Sonic Adventure 2, Tails porusza się głównie w swojej maszynie kroczącej - Cyclone. Nie może więc wykonywać latania na normalnych poziomach (chyba że za pomocą hacków lub błędów). W Ogrodach Chao, lis porusza się normalnie na dwóch nogach i może latać. Jego ogony obracają się wolniej niż w Sonic Adventure, dodatkowo lis może unosić się tylko na wysokości swojego skoku, ale nie męczy się.

Seria Advance Edytuj

Sonic Advance Edytuj

Latanie Advance.png

Latanie w Sonic Advance

W grze Sonic Advance, tylko Tails może korzystać z umiejętności. Działa podobnie jak w poprzednich, dwuwymiarowych grach. W trakcie podskoku, należy wykonać kolejny skok. Tails zacznie wtedy obracać ogonami. Wciskanie przycisku skoku w trakcie lotu pozwoli zwiększać wysokość lotu lisa. Tails może lecieć bardzo długo, a po pewnym czasie zaczyna się męczyć i opadać powoli na ziemię

Sonic Advance 2 Edytuj

W Sonic Advance 2 debiutuje Cream the Rabbit, a wraz z nią jej własna wersja latania. Tails również może korzystać ze swojego latania, ale trwa ono krócej niż w Sonic Advance, jednak wciąż dłużej niż latanie w przypadku Cream.

Latanie Cream Advance 2.png

Cream wykonująca latanie w Sonic Advance 2

Cream wykonuje latanie w podobny sposób co Tails, czyli wykonuje drugi skok w powietrzu i zaczyna lecieć nad ziemią, machając swoimi uszami. Może poruszać się w górę za pomocą wciskania przycisku skoku, a także do przodu i do tyłu za pomocą strzałek. Kiedy się męczy, towarzyszący jej Chao - Cheese, zaczyna łapać ją ze plecy i próbuje podnosić w górę.

Sonic Advance 3 Edytuj

W trzeciej odsłonie serii Advance, zarówno Tails, jak i Cream mogą korzystać z umiejętności, ale muszą do tego spełnić kilka warunków.

Aby Tails mógł wykonać normalną wersję Propeller Flying, musi być w parze z Soniciem. Będąc w parze z Cream, może wykonać High Propeller Flying, a z Amy - Hamer Propeller Flying. Jeśli jego partnerem jest Knuckles, to lis wykonuje jedną z odmian szybowania.

Cream może wykonać umiejętność jeśli jest w parze z: Soniciem, Amy, lub Knucklesem. Kiedy jest z Tailsem, może jedynie opadać powoli na ziemię, za pomocą parasola.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

Latanie Sonic 2006.png

Latanie w Sonic the Hedgehog (2006)

W Sonic the Hedgehog (2006), tylko Tails korzysta z latania. Można je wykonać podobnie jak w grach z serii Adventure: wciskająć przycisk skoku, w trakcie Spin Jumpu. W trakcie lotu, Tails może korzystać z jednego ze swoich ataków: Dummy Ring Blitz. Lot kończy się, kiedy Tails zacznie się męczyć i opadać na ziemię, lub otrzyma obrażenia.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations, zarówno Tails (właściwie tylko Klasyczny Tails), oraz Cream korzystają z latania.

Latanie Tailsa SG.png

Tails lecący z Soniciem

Klasyczny Tails wykorzystuje umiejętność w trakcie misji Tails: Toxic Skies. Gracz może przywołać lisa za pomocą przycisku A/X. Lis zacznie wtedy latać nad Klasycznym Soniciem i będzie się go można złapać za ręce. Tails nie męczy się, ale po pewnym dystansie puszcza Sonica, lub też jeśli gracz sam z niego zeskoczy.

Latanie Cream SG.png

Cream latająca w misji Cream: Helping Hand

Cream wykorzystuje umiejętność w dwóch misjach: Cream: Chao Hunt i Cream: Helping Hand. Podobnie jak Tails, nie męczy się w trakcie lotu. W pierwszej misji, wykorzystuje zdolność do zdobycia większej ilości Chao niż Sonic. W drugiej leci, razem z towarzyszącymi jej Chao trzymającymi pierścienie, za graczem. Można ją wezwać za pomocą przycisku A/X. Wtedy, jeden z Chao towarzyszących Cream, rzuci graczowi pierścień.

Odmiany Edytuj

Pływanie Edytuj

Osobny artykuł: Pływanie
Tails swim.gif

Odmiana latania, wykonywana przez Tailsa w wodzie. Lis wykonuje ją tylko w grach 2D i 2,5D. Korzystają z niej również inne postacie, w grach 3D. W przypadku Tailsa, lis może poruszać się w wodzie w dowolnym kierunku, dłużej niż w przypadku latania.

Super Heli-Tails Edytuj

Osobny artykuł: Super Heli-Tails

Zdolność pojawiająca się w grze Sonic Triple Trouble. Znajduje się w monitorach z przedmiotami. Kiedy gracz zniszczy taki monitor, Tails zacznie lecieć do przodu z wielką prędkością, podobnie jak w przypadku Rocket Shoes.

Ascending Flight Edytuj

Osobny artykuł: Ascending Flight
Ascending Flight.png

Ascending Flight jest odmianą lotu, pojawiającą się w grze Sonic Heroes. Oprócz Tailsa, korzystają z niej Rouge, Cream i Charmy. Wykonują ją łącznie trzy postacie, formując wieżę. Postać siły staje na samym dole, podtrzymując stojącą wyżej postać szybkości. Na samej górze stoi postać latająca, która odpowiada za lot całej formacji. Trwa krócej niż normalny lot, a po tym jak postać się zmęczy, natychmiast spada w dół.

High Propeller Flying Edytuj

Osobny artykuł: High Propeller Flying
HPF SA3.png

High Propeller Flying

Odmiana Propeller Flying, pojawiająca się w grze Sonic Advance 3. Tails wykonuje ją, kiedy jest w parze z Cream. W przeciwieństwie do normalnego latania, lis zmienia pozycję na siedzącą. Obracając dwoma ogonami od dołu może unosić się wyżej niż przy normalnym Propeller Flying, ale poruszanie się do przodu i do tyłu jest utrudnione.

Hammer Propeller Flying Edytuj

Osobny artykuł: Hammer Propeller Flying
Hammer Flying.png

Hammer Flying

Odmiana Propeller Flying, pojawiająca się w grze Sonic Advance 3. Tails wykonuje ją, kiedy jest w parze z Amy. W trakcie lotu, lis wyciąga młotek i może wykonywać nim uderzenia.

Tail Copter Edytuj

Osobny artykuł: Tail Copter

Tail Copter jest specjalną umiejętnością Tailsa z gry Sonic Rivals 2. Kiedy umiejętność zostanie naładowana, należy energicznie wciskać przycisk kwadratu. Tails będzie wtedy lecieć w górę i do przodu, co pozwoli ominąć naziemne przeszkody. Umiejętność może skopiować Metal Sonic za pomocą Copycat i wykonać własną wersję Tail Coptera.

Copter Combo Edytuj

Osobny artykuł: Copter Combo
Copter Combo.png

Copter Combo

Copter Combo to Tag Action Sonica i Tailsa w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode II. Inicjowany jest przez jedną z postaci w trakcie skoku, lub przebywania w powietrzu. Sonic łapie się Tailsa za ręce i razem z nim może unosić się w górę, lub lecieć do przodu i do tyłu. Tails opada, jeśli co jakiś czas nie wykonuje zrywów w górę. Dodatkowo, owe zrywy męczą go i po minimum trzech zaczyna opadać na ziemię.

Edytuj

Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3