Fandom

Sonic Wiki

Launch Base Zone

2779stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog 3
Launch Base Zone

Launch Base Zone to szósta strefa w grach Sonic the Hedgehog 3 i Sonic 3 & Knuckles. Jest ona bazą Doktora Eggmana zbudowaną przy jeziorze, na którym rozbił się Death Egg. Podczas finałowej walki, Death Egg zostaje zniszczony ponownie i spada na Anielska Wyspę. Poziom składa się z dwóch aktów. W Sonic 3 & Knuckles postać spada razem Death Eggiem, po czym kontynuuje przygodę na Mushroom Hill Zone.

Przebieg poziomu Edytuj

Akt 1 Edytuj

Poziom zaczyna się cutscenką ukazującą wyskoczenie postaci spod śniegu. Po chwili poziom przechodzi w typową dla Eggmana bazę. W trakcie poziomu można napotkać takie elementy jak obracające się cylindry, platformy (ruchome i statyczne), podziemne tuby w kształcie małej litery "b", platformy niszczące się podczas kontaktu z postacią, podobne do filiżanek "pojazdy", poruszające się po pionowych rurach oraz statuy ziejące ogniem. Ponadto można napotkać różnego rodzaju badniki oraz kabiny w rurach, poprzez które można dostać się do innych części bazy.

Czasami postacie wchodzą do różnych budynków. Gdy postać jest na zewnątrz nie widać ich zawartości, jednak po wejściu do nich zostaje ukazana ich wewnętrzna budowa - platformy, kolce, itp.

Innym elementem poziomu są zniszczalne włączniki. Gdy włącznik zostanie zniszczony, pobliskie przedmioty (drzwi lub mosty) zmieniają położenie.

Tuż przed mini-bossem, Twin Hammerem, pojawia się cut-scenka z Knucklesem. Wewnątrz budynku pojawia się Eggman z dziwnym pudłem. Zaraz obok pojawia się wspomniana wcześniej "filiżanka", których należy użyć aby dotrzeć do następnej, a później na szczyt budynku. Tam, w wejściu, stoi Knuckles, który wrzuca bombę do budynku. Tuż przed zniszczeniem, gracz wyskakuje postacią z eksplodującego budynku i ogląda jego zawalenie się. Gdy budynek zniknie, otworzy się droga do innego budynku. Tam znajdują się 2 pudła, a trzecie jest właśnie zawieszane przez Eggmana na środku pomieszczenia. Zaraz po tym ucieka. Pokonanie Twin Hammera kończy akt.

Knuckles odczuwa skutki swoich działań - walczy z dwoma Twin Hammerami w innym miejscu, gdyż nie ma "filiżanek", które by go wywiozły do areny Sonica.

Akt 2 Edytuj

Po pokonaniu Twin Hammera, postać wychodzi z budynku. Akt drugi rozgrywa się na jeziorze. Pojawiają się podwodne strefy. W trakcie poziomu można napotkać na dwa nowe elementy: rury z kapsułami zostają zastąpione przez rury z wodą, które mają szerszy zasięg oraz na "drzwi", przez które co jakiś czas opada laser.

Akt 2 ma trzech bossów. Pierwszy boss to Ball Shooter, który jest najłatwiejszy z trzech bossów. Po pokonaniu bossa okazuje się, że Eggman zostawił swój Eggmobile na brzegu. Sonic lub Tails mogą użyć go do dostania się na Death Egg. W połowie drogi zatrzymuje ich Knuckles, jednak start Death Egga zrzuca kolczatkę ze słupa, na którym stała. Drugi boss to Beam Rocket, a w Sonicu 3, po walce z nim odbywa się finałowa walka z Big Armem.

Knuckles odczuwa skutki swoich działań również w 2 akcie. Przemierza on zupełnie inną część poziomu - pod dawnym jeziorem, którego poziom obniżył się w wyniku startu Death Egga. W połowie drogi niszczy jedną z rur wypełniając jego ścieżkę wodą i wyrównując jej poziom do tego z aktu Sonica/Tailsa. Knuckles walczy z bossami na innej arenie. Nie walczy on z Ball Shooterem, ale walczy on z Big Armem.

Bossowie Edytuj

Ball Shooter Edytuj

Osobny artykuł: Ball Shooter

Ball Shooter to pierwszy z trzech głównych bossów w ostatnim poziomie Sonica 3. Strzela kulami naprzemiennie ze spodu i z góry platformy. Knuckles nie musi walczyć z tym bossem.

Beam Rocket Edytuj

Osobny artykuł: Beam Rocket

Beam Rocket to drugi z trzech głównych bossów w ostatnim poziomie Sonica 3. Boss posiada dwa segmenty z laserami. Po 4 uderzeniach jednen z segmentów wybucha, a po kolejnych 4 wybucha kolejny. Ostatnie uderzenie niszczy maszynę.

Big Arm Edytuj

Osobny artykuł: Big Arm

Big Arm to finałowy boss gry Sonic 3, a końcowy boss Launch Base Zone dla Knucklesa. Po 8 uderzeniach boss zostaje pokonany i rozpoczyna się zakończenie.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Flybot767 Moeve (メーベ?)
Flybot767-spr.png
Orbinaut Pola (ポーラ?)
Orbinauts3-spr.png
Ribot Keroppo (ケロッポ?)
Ribot-spr.png
Snail Blaster Den-Den (デンデン?)
Snailblaster-spr.png
Corkey Laser (レーザー?)
Corkey-spr.png

Przykładowe przejście poziomu Edytuj

Przykładowe przejście Launch Base Zone
(Sonic 3 & Knuckles)
Sonic 3 & Knuckles - Przykładowe przejście Launch Base Zone13:31

Sonic 3 & Knuckles - Przykładowe przejście Launch Base Zone

Galeria Edytuj

Launchbasekartatytułowa.png
Kliknij tutaj, aby utworzyć galerię

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Launch Base Zone Akt 1
Launch Base Zone Akt 2
ved
Sonic the Hedgehog 3

Więcej w Fandom

Losowa wiki