Leaf Storm (リーフストーム Rīfusutōmu?) – poziom w grze Sonic Rush. Dla Sonica jest pierwszym, a dla Blaze drugim poziomem.

Opis Edytuj

Leaf Storm mapa

Leaf Storm na mapie

Leaf Storm to poziom rozgrywający się w wielkim lesie. Położony jest na południe od Warsztatu Tailsa, oraz zachód od: Water Palace, Mirage Road i domu Cream i Vanilli.

Poziom jest nastawiony na szybkość i znajduje się tu mało przeciwników, przeszkód i przepaści. Pojawiają się tutaj takie obiekty jak: drążki i trampoliny, które pozwalają graczowi podskakiwać do góry. Znajduje się tutaj także wiele rodzajów pętli: zarówno zwykłych, jak i korkociągów. Porośnięte zielenią gałęzie stanowią przedłużenie niektórych tras. Zakręcają ostro w dół i kiedy gracz znajdzie się na ich krawędzi, jego noga zostanie złapana w szary łańcuch. Następnie postać zostanie wybita w górę.

Popularne są tutaj liany, występujące w kilku odmianach. Pierwsze tworzą szyny, po których może zjeżdżać gracz. Inne z kolei położone są wewnątrz pni drzew. Znajduje się pojedyncza platforma ze springiem. Kiedy gracz wejdzie do takiego drzewa, chwyci się liany i zacznie automatycznie kręcić się wokół platformy, zbliżając się do niej powoli. Po chwili wyląduje na niej i zostanie wybity w górę przez spring.

Pod koniec drugiego aktu pojawia się sekcja, w której gracz będzie biegł w dół stromej trasy. Cały czas będzie ścigany przez czarną kulę z białym symbolem Imperium Eggmana. Zabija ona natychmiastowo przy kontakcie. Na końcu trasy znajduje się rampa, która wybije gracza nad przepaścią i pozwoli wylądować na przeciwległej platformie. Z kolei czarna kula spadnie w przepaść.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Egg Hammer Mega

Bossem poziomu jest Egg Hammer Mega. Walka toczy się na wąskiej platformie. Egg Hammer Mega będzie próbował przygnieść gracza swoją głową. Czasami będzie ją również umieszczał na arenie, aby toczyła się od prawej do lewej strony. Należy wtedy uważać, aby nie zostać przez nią zepchniętym.

Badniki Edytuj

Nazwa Sprite
Egg Pawn
Egg Pawn Rush sprite
Egg Pawn Missile
Bazooka Pawn Rush sprite
Egg Flapper
EF Normal sprite

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Right There, Ride On (Sonic)
Right There, Ride On (Blaze)

Galeria Edytuj

Akt 1 Edytuj

[?
]
Galeria

Akt 2 Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

Leaf Storm vs Splash Hill

Porównanie sekcji ze springami. Od góry: Splash Hill Zone i Leaf Storm.

  • W wersji Leaf Storm ukazanej na targach E3 2004, muzyka z Leaf Storm różniła się od obecnej. Obecny utwór, Right There, Ride On, zastąpił muzykę, która w grze jest wykorzystywana w trakcie pierwszego spotkania Sonica z Blaze.
  • W akcie pierwszym znajduje się sekcja ze springami i platformami. Podobny obszar pojawia się na poziomie Splash Hill Zone, z Sonic the Hedgehog 4: Episode I.
  • Jest to jedyny poziom Sonica, w którym nie towarzyszy mu Tails, ponieważ spotyka lisa dopiero po przejściu Leaf Storm.