Boost Gauge (ブーストゲージ Būsuto Gēji?), znany również jako Tension Gauge (テンションゲージ Tenshon Gēji?), lub Ring Energy Gauge – licznik pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to pasek przedstawiający ile gracz posiada energii, potrzebnej do wykonania Sonic Boost lub Fire Boost. Pierwszy raz pojawił się w grze Sonic Rush, a do 3D przeniesiono go dzięki Sonic Unleashed. W zależności od gry, istnieją różne sposoby na wypełnianie tego licznika.

Opis Edytuj

Seria Sonic Rush Edytuj

Tensions Gauge SR
Tensions Gauge SRA

W grach Sonic Rush i Sonic Rush Adventure licznik Boostu jest nazywany Licznikiem napięcia. Jest to pionowy pasek, pojawiający się po lewej stronie ekranu. Posiada kilka poziomów. Wyczerpane części licznika są białe. Następnie mogą osiągać kolejne poziomy: niebieski, żółty, oraz czerwony. Kiedy licznik dojdzie do gwiazdy na szczycie, czyli osiągnie 300% pojemności, zacznie migać na żółto i czerwono. Nie będzie się wtedy wyczerpywał, tak długo jak gracz wciąż będzie zdobywał punkty. Jeśli gracz otrzyma obrażenia albo nie zdobędzie punktów przez dłuższy czas, to licznik zacznie spadać ponownie do 100% pojemności. Licznik można napełniać, oraz podtrzymywać 300% jego pojemności, poprzez wykonywanie Trick Action, pokonywanie przeciwników, albo power-upów: Tension Bonus lub Max Tension Bonus.

Sonic Unleashed Edytuj

Boost Gauge Unleashed Xbox PS3

W wersji Sonic Unleashed na PlayStation 3/Xbox 360 licznik Boostu określany jest mianem Ring Energy Gauge. Pojawia się w lewym dolnym rogu ekranu. Pasek ten posiada żółty kolor, a kiedy kończy mu się energia to pozostaje czerwona część paska. Na początku poziomu licznik jest pusty i trzeba go zapełnić, zbierając pierścienie, wykonując Drift, albo combo. Otrzymanie uderzenia od przeciwnika zmniejszy licznik napięcia. Gracz może ulepszać jego maksymalną pojemność maksymalnie 6 razy.

Boost Gauge Unleashed Wii PS2

W wersji na PlayStation 2/Wii licznik Boostu posiada nazwę Boost Gauge. Pojawia się w lewym dolnym rogu ekranu. Funkcjonuje podobnie jak w wersji na PlayStation 3. Licznik w tej wersji podzielony jest na kilka niebieskich jednostek. Wykonanie Sonic Boost kosztuje jedną jednostkę. Gracz może zwiększać pojemność licznika co każde trzydzieści zebranych pierścieni. Otrzymywanie obrażeń powoduje zniknięcie jednej jednostki z licznika.

Sonic Colors Edytuj

Boost Gauge Colors

W Sonic Colors na Wii licznik Boostu jest zespolony z licznikiem Wispów, ponieważ Boost jest tutaj uznawany za Moc Koloru. Jest to niebieski licznik z fioletowym paskiem, obok którego mieści się koło na ikonę Wispa. W wersji na Nintendo DS jest to pionowy licznik przypominający ten z Sonic Rush.

Boost Gauge Colors DS

Licznik Boostu można tutaj, podobnie jak w serii Sonic Rush naładować do maksymalnie 300% pojemności. Jego kolory również zmieniają się z niebieskogo, na pomarańczowy, a potem żółty. W wersji na Wii licznik jest pusty na początku poziomu, podczas gdy w wersji na Nintendo DS jest w 100% pełny. Licznik Boostu zapełnia się poprzez zbieranie Białych Wispów, albo niszczenie przeciwników którzy pilnują takich Wispów. Dodatkowo, w wersji na Nintendo DS, po zebraniu wszystkich czerwonych pierścieni gracz otrzymuje możliwość niewyczerpanego licznika.

Sonic Generations Edytuj

Licznik Boostu SG
Boost Gauge Generations 3DS

W Sonic Generations licznik Boostu pojawia się w obu wersjach gry. Jest tutaj niebieskim licznikiem z zielonym paskiem. W wersji na Nintendo 3DS jego końcówka jest poszerzona i przybiera żółtą barwę. Może być zwiększany na kilka sposobów: zbieranie pierścieni, niszczenie przeciwników, albo Trick Action. Co więcej, Trick Action mogą go rozszerzyć poza maksymalną objętość, dając graczowi dodatkową energię na Boost. Licznik pojawia się w drugich aktach, gdzie gracz steruje Nowoczesnym Soniciem. Super Sonic nie wyczerpuje licznika Boostu. Niektóre umiejętności ze Skill Shop mogą wpłynąć na licznik.

Sonic Forces Edytuj

Boost Gauge Forces

W Sonic Forces licznik Boostu jest czarny i posiada niebieski pasek z podpisem "Boost". W grze można go wypełnić zbierając Białe Wispy, albo pokonując przeciwników. Korzysta z niego tylko Nowoczesny Sonic.