Light Speed Dash

Light Speed Dash (ライトスピードダッシュ Raito Supīdo Dasshu?), znany również jako Light Dash (ライトダッシュ Raitodasshu?) – umiejętność jeża Sonica i jeża Shadowa, wielokrotnie pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic Adventure.

Opis Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Light Speed Dash zadebiutował w grze Sonic Adventure. Do jego wykonania, Sonic potrzebuje ulepszenie Light Speed Shoes, znajdującego się w kanałach w Station Square.

Adventure LSD 1.png

Sonic wykonujący Light Speed Dash w Sonic Adventure

Po zebraniu tego ulepszenia, gracz będzie mógł wykonywać Light Speed Dash. Aby to zrobić, Sonic musi wykonywać przez określoną ilość czasu Spin Dash, który będzie ładował potrzebną energię. Po załadowaniu energii, Sonic będzie pokryty niebieską poświatą. Gracz musi trzymać przycisk Spin Dasha, aby utrzymać efekt. Kiedy Sonic ma na sobie poświatę, może normalnie poruszać się i wykonywać ataki, ale jest spowolniony. Jeśli gracz puści przycisk, Sonic wyskoczy do przodu zostawiając za sobą jasnoniebieską smugę. Jeśli gracz zrobi to przy pierścieniach, Sonic z dużą szybkością będzie poruszał się po trasie z pierścieni, lecąc w powietrzu. Umiejętność przydaje się do pokonywania przepaści i dużych odległości, a czasami jest niezbędna do ukończenia danego poziomu. Pozwala również zdobyć duże ilości pierścieni. Aby przyspieszyć szybkość gromadzenia energii, gracz może zebrać ulepszenie Crystal Ring.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Adventure 2 LSD.png

Sonic wykonujący Light Speed Dash w Sonic Adventure 2

Light Speed Dash powraca w Sonic Adventure 2. Tym razem mogą go wykonać dwie postacie: Sonic, który potrzebuje Light Speed Shoes z poziomu Metal Harbor, i Shadow, który potrzebuje Air Shoes z White Jungle. Tym razem, gracz nie musi już ładować energii za pomocą Spin Dasha. Wystarczy, że gracz podejdzie do trasy z pierścieni i wciśnie odpowiedni przycisk. W tej grze, i następnych, jeśli na środku trasy znajdują się wrogowie, Sonic i Shadow mogą zadać im obrażenia podczas wykonywania Light Speed Dash.

Sonic Heroes Edytuj

W Sonic Heroes, Light Speed Dash jest atakiem wykorzystywanym przez drużyny Team Sonic i Team Dark. Mogą z niego korzystać Sonic i Shadow. Gracz nie potrzebuje tutaj żadnego ulepszenia, ponieważ może korzystać z umiejętności od samego początku. Wystarczy, że przy trasie z pierścieni zostanie wciśnięty odpowiedni przycisk.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Heroes LSD.png

Sonic wykonujący Light Speed Dash w Sonic Heroes

W grze Shadow the Hedgehog, tylko jeż Shadow może korzystać z umiejętności Light Speed Dash. Jest ona dostępna od samego początku.

W grze znajdują się poziomy, które bardzo często wymagają od gracza wykorzystania tej umiejętności. Pierścienie na specjalnych trasach, które zostaną przez gracza już podniesione stają się przezroczyste i wciąż mogą posłużyć do wykonania umiejętności, ale nie będą się liczyły jako zebrane.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

W grze Sonic the Hedgehog, ponownie Sonic i Shadow mogą korzystać z Light Speed Dash. Potrzebny im jest do tego Light Chip (Sonic) i Air Chip (Shadow). Oba te przedmioty mogą być zakupione w sklepie w Soleannie.

Podczas wykonywania umiejętności Sonic i Shadow wypinają się do przodu. Dodatkowo, Light Speed Dash może być przerwany w dowolnym momencie, jeśli gracz wykona takie umiejętności jak np. Slide, czy Bound Jump.

Sonic Unleashed Edytuj

Adventure LSD.png

Sonic pokryty niebieską osłoną

W wersji Sonic Unleashed na PlayStation3/Xbox 360 Light Speed Dash może wykonywać Sonic, ale potrzebuje do tego ulepszenia Light Speed Shoes, które może być znalezione na poziomie wejściowym w Shamar. Podczas używania tego ruchu, Sonic nurkuje w powietrzu, pozostawiając za sobą przezroczyste pieścienie.

W wersji na PlayStation 2/Nintendo Wii, Sonic może wykonywać ruch od samego początku gry. Podczas wykonywania tego ruchu, Sonic otoczony jest niebieską poświatą i porusza się znacznie wolniej.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations jest to jedna z podstawowych zdolności Nowoczesnego Sonica. Light Speed Dash może być wykonany tylko na ustalonych trasach z pierścieni, które otacza biała poświata. Sonic nie potrzebuje żadnego ulepszenia do wykonania tej umiejętności.

Odmiany Edytuj

Ring Dash Edytuj

Osobny artykuł: Ring Dash
Ring Dash jest umiejętnością podobną w działaniu do Light Speed Dash, której wykonanie umożliwia Wisp Green Hover. Ring Dash jest natomiast wolniejsze od Light Speed Dash i nie może być przerwane przez wrogów.