Lost World

2628stron na

Ten artykuł dotyczy poziomu w grze Sonic Adventure. Zobacz też artykuł o grze.

<< Poprzedni poziom

Sonic Adventure
Lost World (Sonic)

Lost World (Knuckles)

Następny poziom >>

Lost World (ロストワールド Rosutowārudo?) – poziom w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut. Grywalnymi postaciami są Sonic the Hedgehog i Knuckles the Echidna.

Opis Edytuj

Lost World to świątynia, zlokalizowana w sercu dżungli w Mystic Ruins. Do środka można dostać na dwa sposoby. Sonic posiada dostęp do głównego wejścia, natomiast Knuckles może rozpocząć poziom odblokowując tylne drzwi. Aby tego dokonać, gracz musi znaleźć dwa kamienne klucze, jeden umieszczony przy wejściu do Dżungli, a drugi zakopany niedaleko wejścia do Sand Hill.

Pierwsza sekcja poziomu obejmuje liczne tunele, prowadzące w głąb świątyni. Najdłuższy tunel wyróżnia się spośród pozostałych, ponieważ ma bardziej okrągły kształt, a także znajdują się w nim pułapki i przeszkody, w postaci ruchomych skalnych płyt, czasem płonących. Pod koniec etapu, gracz dotrze do okrągłej komnaty zalanej w dużej części wodą. Po wodzie kursuje kamienny wąż, który może zabrać gracza w różne części pomieszczenia. Gracz może podnosić poziom wody w pomieszczeniu, lecz nie może go obniżać. Podwyższanie poziomu woda pozwala wężowi wypływać na większe wysokości i zabierać gracza w kolejne miejsca. Aby wyjść z komnaty, należy odnaleźć i aktywować trzy przyciski, otwierające drzwi wyprowadzające z komnaty.

Drugi etap rozpoczyna się wokół skalnego urwiska. Kolejna komnata jest całkowicie ciemna, poruszają się w niej roboty Eggmana i latają płonące strzały. Gracz może oświetlić sobie drogę, nakierowując specjalne wiązki światła na lustra, rozmieszczone w całym pomieszczeniu. Należy zachować tutaj ostrożność, ponieważ gracz ma do dyspozycji jedynie wąską drogę, otoczoną zewsząd bezdenną przepaścią, zalaną wodą. Po wyjściu z komnaty, na gracza czeka spływ po wodospadzie w dół świątyni. W ostatniej części tego etapu, gracz będzie musiał uciekać przed toczącym się głazem.

Lost World 1.png

Komnata z kamiennym wężem

Trzecia sekcja obejmuje dużą komnatę, na której ścianach rozmieszczone są specjalne panele. Za pomocą przycisków, gracz może ustawiać te panele tak, aby połączyły się i utworzyły magiczną drogę, pozwalającą poruszać się po ścianach pomieszczenia. Etap kończy się na niewielkim pomieszczeniu, zakończonym malowidłem Perfect Chaosa.

Misje Edytuj

Sonic the Hedgehog Edytuj

Lost World 2.png

Pokój z lustrami

Sonic ma dostęp do całej świątyni. Jeż zostaje zwabiony do wnętrza ruin przez Tikal, która stara się mu coś pokazać. Pod koniec poziomu, Sonic odkrywa malowidło Perfect Chaosa i zostaje przeniesiony w przeszłość przez Tikal

Misje Edytuj

  • Poziom C - Dostań się do serca ruin!
  • Poziom B - Zbierz 50 pierścieni i zniszcz kapsułę!
  • Poziom A - Zniszcz kapsułę w mniej niż 4 minuty i 30 sekund!
    Lost World 3.png

    Ucieczka przed głazem

Knuckles the Echidna Edytuj

Knuckles przemierza jedynie ostatnią sekcję poziomu, którą jest duża komnata. Kolczatka przybywa do Lost World w celu znalezienia zaginionych części Głównego Szmaragdu. Panele pozwalające chodzić po ścianach nie znajdują tutaj dużego zastosowania, ze względu na umiejętność wspinania się Knucklesa. Kolczatce łatwiej jest poruszać się po tym pomieszczeniu, niż Sonicowi.

Lost World 4.png

Komnata z ruchomymi panelami

Misje Edytuj

  • Poziom C - Znajdź trzy części Szmaragdu!
  • Poziom B - Zbierz części Szmaragdu, bez dotykania kul z podpowiedziami!
  • Poziom A - Znajdź części Szmaragdu w mniej niż 1 minutę!

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Tricky Maze
Danger Chased by Rock
Leading Lights

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny poziom w Sonic Adventure, do którego dostęp mają tylko dwie postacie. Pozostałe poziomy może odwiedzić trzech bohaterów.
  • W sekcji którą przemierza Knuckles można usłyszeć inną muzykę, niż tą która jest odtwarzana podczas przechodzenia tego samego etapu przez Sonica.
  • Motyw muzyczny pojawiający się w utworze Danger Chased By Rock pojawia się na ostatnim etapie poziomu Cannon's Core w Sonic Adventure 2.
  • Knuckles może uzyskać dostęp do części Lost World przemierzanej przez Sonica. Gracz musi uderzyć w ruchomy blok skalny, zanim ten zapłonie, co spowoduje że Knuckles przeniknie przez ścianę.