FANDOM

Manuskrypty Gai (ガイア文書 Gaia Bunsho?, dosł. "Gaia Documents") – przedmioty pojawiające się w grze Sonic Unleashed. Są to dokumenty opisujące tzw. czas przebudzenia, czyli okres w którym Light Gaia i Dark Gaia budzą się ze snu i stają do walki.

Opis Edytuj

Jest to zestaw manuskryptów opisujących czas przebudzenia, czyli okres w którym Light Gaia i Dark Gaia budzą się ze snu i stają do walki. Opisują ostatni czas przebudzenia, do którego doszło przed wydarzeniami z Sonic Unleashed. Manuskrypty zawierają szczegółowy opis Dark Gai oraz jego sługusów: ich natury i słabości. Posiadają udokumentowany opis rozerwania planety, oraz przewidywane scenariusze w wypadku zwycięstwa Dark Gai. Oprócz tego manuskrypty zawierają mapę świata i lokalizacje siedmiu świątyń Gai.

Manuskrypty zapisane są w starożytnym języku i jak dotąd jedynie Profesor Pickle był w stanie odczytać ich treść. Podczas wydarzeń z Sonic Unleashed Doktor Eggman również korzystał z manuskryptów, które ukradł i dowiedział się z nich o istnieniu Dark Gai. Eggman porwał również profesora, aby móc odczytać dokumenty. Wykorzystując zawartą w nich wiedzę Eggman dorpowadził do sztucznego przebudzenia Dark Gai przez rozerwanie planety energią Chaosu. W ostateczności Sonic i jego przyjaciele uratowali profesora i odzyskali manuskrypty.

Cytaty Edytuj

Cudzy1 The abomination grows strong on the negative energies of the world, sleeping within its core for millennia in wait... Cudzy2
Manuskrypty Gai, 4:11
Cudzy1 When the beast is complete, its dark arms shall encompass the planet, ushering in the end of times. The world, in death, will fall into a deep sleep in waiting for the time of rebirth to come. Cudzy2
Manuskrypty Gai, 4:28
Cudzy1 And the world shall be plunged into the dark of night, the dark of destruction Cudzy2
Manuskrypty Gai
Cudzy1 Light shall put out darkness to rout. Cudzy2
Manuskrypty Gai

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Manuskrypty Gai odgrywają podobną rolę co kamienne tablice wspomniane przez Eggmana w Sonic Adventure. Oba dokumenty zawierają informacje o starożytnych potworach. Kamienne tablice opisują Chaosa, a manuskrypty Dark Gaię.