Być może szukałeś Marble Zone - poziomu z gry Sonic the Hedgehog?
Marble Garden Zone – trzeci poziom w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Składa się z 2 aktów. Następuje po Hydrocity Zone, a poprzedza Carnival Night Zone. Mini-bossem jest Tunnelbot, a bossem Drill Mobile.

Opis Edytuj

Marble Garden Zone jest poziomem położonym w sercu ruin na Angel Island. Wypełniają go kamienne struktury, ale także roślinność oraz inne, nieco bardziej zaawansowane elementy.

Akt pierwszy rozpoczyna się spadkiem postaci po wyrzuceniu z Hydrocity Zone oraz długą pionową sekwencją, z której gracz ma dwa wyjścia. W kilku miejscach aktu gracz natrafia na Tunnelboty, który mogą być uderzane, ale nie można ich zniszczyć. Unoszą się one w powietrzu, a następnie wzlatują i wwiercają w sufit nad nimi. Często powoduje to wstrząsy oraz uruchomienie się pobliskiego mechanizmu. W akcie drugim gracz natrafia na podobne sytuacje, lecz tym razem z Drill Mobile. Gracz musi uderzyć go raz lub poczekać kilka sekund, aby móc kontynuować. Pod koniec tego aktu ma miejsce sekwencja, w której gracz musi nawigować po platformach oraz innych elementach przy podnoszącym się gruncie, aby uniknąć zgniecenia.

Powszechnymi elementami rozgrywki są koła wznoszące platformy. Gracz musi je aktywować za pomocą Spin Dasha. Ponadto gracz często będzie musiał używać Spinning Topów. Poza szybszym poruszaniem się, przedmioty te umożliwiają niszczenie najtwardszych marmurowych ścian, których nie jest w stanie zniszczyć nawet Knuckles. Pojawia się też specjalny rodzaj pętli, która zakończona jest wysoką walcowatą strukturą, po której powierzchni pobiegnie postać. Gracz może dobiec do końca lub zeskoczyć po którejś ze stron. Niebezpieczeństwem czyhającym na gracza są zbiorniki z błotem, w których postać powoli się zanurza, a jeżeli nie wyskoczy - ginie.

Akt drugi kończy się walką z bossem, różną dla postaci, oraz przejściem do Carnival Night Zone, zależnym od postaci. Sonic i Tails lecą po walce, a Knuckles po prostu idzie.

Położenie wielkich pierścieni Edytuj

Osobny artykuł: Lokacje wielkich pierścieni w Marble Garden Zone

W Marble Garden Zone znajduje się łącznie 11 wielkich pierścieni, 8 w akcie pierwszym i 3 w akcie drugim.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Tunnelbot, Drill Mobile

Mini-bossem poziomu jest Tunnelbot. Inne Tunnelboty pojawiają się w trakcie całego aktu pierwszego w kilku miejscach, jednak tylko końcowy służy jako boss. Atakiem i zarazem sposobem obrony robota jest wwiercanie się w sufit nad areną i wywoływanie przy tym opadu różnych kamieni oraz raniących zaostrzonych skał.

Bossem poziomu jest Drill Mobile, walka zależna jest od postaci. Sonic i Tails walczą z nim w powietrzu, zaś Knuckles walczy we wnętrzu jaskini. Podobnie jak z Tunnelbotem, gracz w trakcie poziomu natrafia na Drill Mobile w różnych miejscach. Dla obu wariantów, walka kończy się po 8 uderzeniach.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Bubbles Harisenbo (ハリセンボ?)
Bubbles-spr
Mantis Kamakiri (カマキリ?)
Mantis-spr
Relief Rerifu (レリーフ?)
Relief-spr
Spiker Togemane (とげまね?)
Spikersonic3sprite

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Marble Garden Zone Akt 1
Marble Garden Zone Akt 2
Marble Garden (Sonic Generations)