Fandom

Sonic Wiki

Maria Robotnik

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

Cudzy1.png Shadow, I beg of you! Give them a chance to be happy! Cudzy2.png
Maria Robotnik, Sonic Adventure 2

Maria Robotnik (マリア・ロボトニック Maria Robotonikku?) – dziewczynka, wnuczka Profesora Geralda Robotnika i kuzynka Doktora Eggmana. Urodziła się na Kosmicznej Kolonii ARK, gdzie spędziła całe swoje życie, ponieważ nieuleczalna choroba NIDS nie pozwoliła jej odwiedzić Ziemi.

W trakcie swojego życia na kosmicznej stacji Maria poznała przyszłego Dowódcę GUN z którym się zaprzyjaźniła. Jednak jej najlepszym przyjacielem był czarny jeż Shadow, stworzony przez Geralda. W trakcie ataku GUN na kolonię Maria została śmiertelnie postrzelona przez jednego z żołnierzy i zmarła. Jej śmierć miała później duży wpływ na psychikę Shadowa, a także dwukrotnie przesądziła o losach świata.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Maria i Commander.png

Maria bawi się z przyszłym Dowódcą GUN

Maria pochodziła z rodu wybitnych naukowców. Urodziła się na Kosmicznej Kolonii ARK z nieuleczalną chorobą - Neuro-Immune Deficiency Syndrome (NIDS). Z powodu swojej choroby wymagała stałej opieki medycznej i nie mogła opuścić stacji i odwiedzić Ziemi, choć zawsze bardzo tego chciała. Pomimo starań lekarzy na ARK, stan zdrowia Marii zaczął się pogarszać z upływem czasu.

W trakcie swojego pobytu na kosmicznej stacji dziewczynka zaprzyjaźniła się również z młodym chłopcem, przyszłym Dowódcą GUN.

Projekt Shadow Edytuj

O chorobie Marii dowiedział się jej dziadek, znany na całym świecie naukowiec - Profesor Gerald Robotnik. Gerald przyjął od rządu zlecenie poprowadzenia Projektu Shadow, polegającego na wynalezieniu formuły nieśmiertelności. Profesor wierzył, że w ten sposób uda mu się uleczyć chorobę wnuczki.

Shadow i Maria SA2.png

Maria i Shadow

Wynikiem eksperymentów było powstanie nieśmiertelnego i praktycznie niezniszczalnego jeża Shadowa. Maria zaprzyjaźniła się ze stworzeniem i wytworzyły się między nimi bardzo silne więzi. Shadow otrzymał część osobowości i duszy po Marii, dlatego bardzo dobrze dogadywał się z dziewczynką. Oboje byli również ciekawi świata i chcieli odwiedzić planetę. Maria i Shadow często spoglądali na Ziemię i zastanawiali się, jakie życie może się tam toczyć.

Maria i Shadow Lost Impact.png

Maria prosi Shadowa o pomoc w ocaleniu ARK

Kiedy Artificial Chaosy wymknęły się spod kontroli i zaczęły atakować kolonię, Maria błagała Shadowa o pomoc. Czarny jeż zgodził się, mówiąc że zrobi wszystko aby chronić ją i profesora. Ostatecznie incydent został zażegnany, dzięki połączeniu sił wojska i czarnego jeża.

Kiedy rząd zaczął się coraz mniej przychylnie nastawiać do Projektu Shadow, Profesor Gerald zostawił po sobie nagranie, w którym wyjaśnił że wojsko planuje zamknąć projekt i uwięzić wszystkie osoby z nim powiązane. W przeszłości profesor nawiązał również kontakt z kosmitami Black Arms, którzy pomogli mu w stworzeniu Shadowa i zapowiedzieli powrót za 50 lat. Gerald wyjaśnił że za pomocą Armaty Zaćmienia można zniszczyć kosmitów. W trakcie nagrywania do dziadka dołączyła Maria, mówiąc że razem z Shadowem ochroni planetę.

Rząd i wojskowa organizacja GUN zaczęły obawiać się, że Gerald wykorzysta Shadowa w złych celach i zażądali natychmiastowego zakończenia projektu. Gerald nie zgodził się jednak, wiedząc że musi jeszcze wynaleźć lekarstwo dla Marii. W tej sytuacji wojsko zaatakowało Kosmiczną Kolonię ARK. Gerald kazał Marii pójść z Shadowem i znaleźć kapsułę ratunkową, podczas gdy on sam pobiegł w przeciwnym kierunku, aby odwrócić uwagę żołnierzy. Podczas ucieczki Maria przekonała Shadowa, aby pomóc złapanym i ranionym przez GUN naukowcom.

Shadow i Maria death.png

Maria umiera na oczach Shadowa

Kiedy byli coraz bliżej kapsuł, Maria i Shadow zostali zaatakowani przez robota GUN - Heavy Doga. Czarny jeż zniszczył machinę i razem z dziewczynką uciekł do ośrodka badawczego. Żołnierze byli jednak tuż za nimi i jeden z nich postrzelił Marię. Ranna dziewczynka zdołała zamknąć Shadowa w kapsule. Przed pożegnaniem, Maria poprosiła Shadowa o dotrzymanie obietnicy przynieść szczęście i nadzieję dla ludzi na Ziemi. Po chwili kapsuła została wystrzelona, a śmiertelnie ranna Maria zginęła.

Następstwa Edytuj

Śmierć Marii miała ogromny wpływ na późniejsze wydarzenia, a także życie osób, które przyjaźniły się z dziewczynką. Shadow stracił najlepszą przyjaciółkę, której widmo podążało za czarnym jeżem przez resztę jego życia. Dla Dowódcy GUN Maria była jedyną rodziną jaką znał, dlatego po jej śmierci, winą obarczył Shadowa i jego stwórcę.

Jednak odejście Marii najwięcej emocji wywołało u tego, który kochał ją najbardziej - Geralda Robotnika. Po śmierci dziewczynki, profesor zaczął tracić nad sobą kontrolę i popadał w szaleństwo. Przedtem zaprogramował w Gizoida Emerla duszę, podobną do tej co u Marii, a także ustalił hasło, które zresetuje negatywne właściwości robota, brzmiące przynieść nadzieję ludzkości (co było ostatnimi słowami dziewczynki). Wkrótce umysł Geralda popadł w obłęd i profesor zaczął knuć plan zemsty na całej ludzkości. Profesor przeprogramował Kosmiczną Kolonię ARK w taki sposób, aby ta zderzyła się z Ziemią, kiedy zgromadzi się w niej siedem Szmaragdów Chaosu. Następnie wyprał mózg Shadowa, przez co czarny jeż zapomniał o prawdziwej obietnicy złożonej Marii i przeinaczył ją na zemszczenie się na wszystkich mieszkańcach Ziemi.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Widmo zmarłej Marii prześladuje Shadowa tuż po tym jak ten zostaje zbudzony przez Doktora Eggmana. Dziewczynka ukazuje się jeżowi w kilku wizjach. Kiedy program Geralda zostaje aktywowany i Kosmiczna Kolonia ARK dąży do zniszczenia Ziemi, Shadow przypomina sobie o prawdziwej obietnicy złożonej Marii, dzięki pomocy Amy Rose. Shadow ratuje świat przed zniszczeniem, wypełniając obietnicę, ale niemal przypłaca to życiem.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Po wydarzeniach z Sonic Adventure 2 Shadow ma amnezję i jedyne co pamięta to swoje imię - Shadow the Hedgehog, a przed oczami stale ukazuje mu się wizja Marii, biegnącej z nim przez Kosmiczną Kolonię ARK. Dziewczynka zostaje w końcu postrzelona przez żołnierza GUN i wizja Shadowa kończy się.

Maria pojawia się jako partnerka Shadowa, na dwóch poziomach, będących retrospekcjami Shadowa z życia na Kosmicznej Kolonii ARK.

Lost Impact Edytuj

Maria prosi Shadowa o pomoc w poskromieniu 30 Artificial Chaosów, które wymknęły się spod kontroli o grożą zniszczeniem ośrodka badawczego.

The Doom Edytuj

Poziom ten ukazuje wizję Shadowa z przeszłości, w której razem z Marią ucieka przed wojskowym pościgiem. Dziewczynka prosi Shadowa o pomoc w uratowaniu 10 złapanych przez wojsko badaczy, podając im Jednostkę Leczącą (lub lecząc za pomocą specjalnej broni, możliwej do odblokowania poprzez wykonanie historii Pure Hero).

Last Story Edytuj
Gerald i Maria STH.png

Maria na nagraniu Geralda

Maria odgrywa decydującą rolę w wydarzeniach z epilogu gry. Black Arms wracają na Ziemię i dokonują globalnej inwazji. Ich przywódca, Black Doom, manipuluje Shadowem, obiecując mu zdradzenie tajemnicy z przeszłości. Za pomocą czarnego jeża zdobywa siedem Szmaragdów Chaosu. Następnie wykorzystuje je do zagnieżdżenia Czarnej Komety w powierzchni Ziemi. Próbuje później przejąć kontrolę nad umysłem Shadowa. Jednak wkrótce cały świat ogląda transmisję Geralda Robotnika, w której profesor wyjaśnia jak należy powstrzymać kosmitów. Pod koniec nagrania pojawia się Maria, która mówi że razem z Shadowem obroni planetę. Dzięki temu, Shadow wyzwala się spod kontroli Black Dooma i jest zdeterminowany, aby ostatecznie wykonać obietnicę złożoną Marii i ocalić świat.

Po zniszczeniu Czarnej Komety przy użyciu Armaty Zaćmienia, Shadow postanawia zostawić przeszłość za sobą i żegna się z Marią w symboliczny sposób: rzucając za siebie zdjęcie dziewczynki i Geralda.

Sonic Battle Edytuj

Maria jest kilkakrotnie wspominana w historiach z udziałem Shadowa. Mimo że czarny jeż porzucił przeszłość, nie zapomniał o Marii. Niektóre postacie wykorzystują słabość czarnego jeża do dziewczynki, przywołując wspomnienia o niej, aby przekonać Shadowa do nie niszczenie Emerla.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Pomimo swojego wątłego wyglądu, Maria była silna psychicznie. Zawsze była pozytywnie nastawiona do życia i optymistyczna, nie zważając na dręczącą ją chorobę. Dziewczynka widziała dobro w praktycznie wszystkim. Była gotowa wspierać swoich przyjaciół, a także tych ludzi, który nie znała, jak na przykład mieszkańców Ziemi. W napiętych sytuacjach potrafiła uspokoić dane osoby i pozwolić im zaakceptować siebie.

Maria była łagodna i wybaczała wszelkie winy, nawet wtedy kiedy została postrzelona przez żołnierzy. Nie życzył źle im, a także innym ludziom z Ziemi, a wręcz przeciwnie - chciała aby wiodło im się w życiu jak najlepiej. Maria była bardzo ciekawa świata, który zawsze chciała odwiedzić.

Pomimo swojej spokojnej osobowości Maria była również śmiała i odważna. Nie bała się, u boku Shadowa, pomagać w uspokojeniu Artificial Chaosów, a także ryzykować życia dla ratowania złapanych przez wojsko naukowców. Nawet na łożu śmierci okazała się niezłomna i wierzyła, że Shadow wypełni jej obietnicę.

Wygląd Edytuj

Wygląd Marii Robotnik ulegał zmianom w różnych grach.

W Sonic Adventure 2, dziewczynka jest chuda, ma ciemnoniebieskie oczy i jasne, blond włosy. Maria nosi niebiesko-białą sukienkę z rękawami, a także opaskę na włosy. Chodzi na boso. W Shadow the Hedgehog, Maria nosi krótsza sukienkę, bez rękawów. Ma również większe i ciemniejsze oczy, wyraźniejsze włosy, na których nosi opaskę. Nie chodzi już boso, a posiada niebieskie buty.

Moce i umiejętności Edytuj

Maria nie posiadała żadnych szczególnych umiejętności. Była jedną z ofiar nieuleczalnej w swoich czasach choroby NIDS, która pogorszyła jej stan zdrowotny i zmusiła do ciągłego przebywania w ośrodku medycznym Kosmicznej Kolonii ARK. Dziewczynka posiadała pewne umiejętności. Potrafiła biegać dość szybko, a także była zdolna do wyprowadzania słabych ciosów.

Relacje z postaciami Edytuj

Rodzina Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

ved
Sonic Adventure 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki