Fandom

Sonic Wiki

Marine the Raccoon

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Share

Cudzy1.png Nie mam tego czego potrzeba. Nie sądzę że mogę sama mieć te przygody. Lecz nigdy się nie poddam. Muszę próbować mocniej i mocniej dopółki się nie uda! Cudzy2.png
Szopka Marine

Marine the Raccoon (jap. マリン ・ザ ・ラクーン Marin za Rakūn?, pol. Szopka Marine) – antropomorficzna kobieta-szop z serii Sonic the Hedgehog, która pojawiła się po raz pierwszy w Sonic Rush Adventure. Żyje w wymiarze Sol na Southern Island, gdzie znajduje się jej dom.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Siedem lat przed wydarzeniami Sonic Rush Adventure, Marine urodziła się na Southern Island samotnej wyspie znajdującej się w środku rozległego oceanu. Dorastając zaczęła utrzymywać kontakty z Coconut Crew. Z czasem zaczęła czuć się uwięziona na wyspie. Jej dom nie zaspokajał jej pragnień o nowych doświadczeniach, więc zaczęła rozglądać się po otaczającym ją oceanie i zastanawiała się jakie miejsca mogą na nim być. Marzyła o własnym statku, którym mogłaby opłynąć cały świat. Mając siedem lat zaczęła próbować go stworzyć.

Sonic Rush Adventure Edytuj

Marine i Sonic.png

Marine budzi nieprzytomnego Sonica

Pewnego dnia Marine znajduje na wybrzeżu dwóch tajemniczych przybyszów (Sonica i Tailsa), którzy są nieprzytomni. Dziewczyna budzi ich i oprowadza po wyspie. Następnego dnia dziewczyna pokazuje im swój okręt: SS Marine, który przez przypadek niszczy. Tails pożycza od dziewczyny podręcznik budowania statków i z pomocą Sonica buduje motorower wodny: Wave Cyclone.

Sonic i Johnny.png

Załoga spotyka Johhny'ego

Nowy pojazd pozwala bohaterom dotrzeć na wyspę Plant Kingdom, gdzie zbierają kolejne surowce do budowy następnego okrętu. Spotykają tam również koalę o imieniu Tabby, dobrego przyjaciela Marine. Następnie bohaterowie odwiedzają uprzemysłowioną wyspę Machine Labyrinth, gdzie zbierają kolejne surowce i pokonują roboty. Następnie wracają na Southern Island i budują tam z pozyskanych materiałów okręt Ocean Tornado. Przed wyruszeniem w rejs, poznają również innego koalę - Colonela. W trakcie rejsu na kolejną wyspę, do statku bohaterów podpływa robot Johnny, pilotujący motorower wodny. Robot uważa się za sułtana szybkości i rzuca Sonicowi wyzwanie. Jeż przyjmuje je i pokonuje Johnny'ego w wyścigu na skutery wodne.

Załoga ląduje na Hidden Island 1, gdzie jest świadkiem wyłonienia się podwodnej jaskini ponad wodę. Zaciekawieni badają jaskinie i w trakcie eksploracji napotykają mechanicznego pirata, znanego jako Kapitan Whisker. Robot razem ze swoimi kamratami chce ukraść z jaskini berło Jeweled Scepter. Marine dobiera się do wąsów pirata, co wywołuje jego wściekłość. Niespodziewanie obok Whiskera uderza kula ognia i po chwili w jaskini pojawia się kotka Blaze. Whisker wysyła do walki robota Ghost Kraken. Bohaterowie pokonują maszynę, ale Whisker wykorzystuje zamieszanie i ucieka, razem z artefaktem. Sonic i Tails dowiadują się potem od Blaze, że znaleźli się w jej świecie, w Wymiarze Sol. Zamierzają połączyć siły, aby odkryć kto wysłał Whiskera do kradzieży berła.

Aby namierzyć piratów Marine, Sonic i Blaze z pomocą Tailsa budują wieżę radiową, której celem ma być wykrycie plazmowych, magnetycznych i elektrycznych fal. Po chwili wykrywają niespotykany dotąd sygnał z opuszczonego okrętu, daleko na wschodzie oceanu. Na jednej ze wschodnich wysp spotykają koalę o imieniu Kylok, znajomego Marine, który podaje im lokalizację nawiedzonego okrętu. Bohaterowie docierają na tajemnicze cmentarzysko okrętów. Marine jest przerażona wyglądem miejsca, ale stara się tego nie okazywać. Ponownie spotykają tam Kapitana Whiskera i jego załogę. Pirat zamierza zemścić się teraz na Marine za to, że dotykała jego wąsów. Wysyła do walki robota Ghost Pirate, ale Sonic i Blaze pokonują go. Whisker ponownie ucieka z berłem. Aby go ścigać Marine, Sonic, Tails, Blaze budują poduszkowiec Aqua Blast, który pozwoli im przepłynąć przez pełne przeszkód lodowate wody, zamieszkane przez Wikingów.

Norman i Sonic.png

Marine i przyjaciele spotykają Wikingów

Kiedy docierają na skutą lodem wyspę, okazuje się że Wikingów nie ma w domach. Wkrótce odnajdują zamrożonych wikingów, których uwięził w ten sposób Whisker. Sonic i Blaze pokonują jego robota: Ghost Rex, który zamroził Wikingów. Whisker ponownie ucieka ze swoją załogą. Bohaterowie dowiadują się od jednego z Wikingów, Normana, że piraci mają swoją kryjówkę w nieznanych mu bliżej starożytnych ruinach. Blaze domyśla się że chodzi o ruiny, które niegdyś unosiły się w powietrzu, a obecnie zalegają w ziemi.

Bohaterowie kierują się następnie na wschód gdzie, z pomocą koali Daikuna, odkrywają starożytne ruiny Sky Babylon. Okazuje się, że Kapitan Whisker i jego załoga zjawili się w nich wcześniej. Marine i przyjaciele przepędzają piratów. Szopka próbuje następnie odczytać starożytną tabliczkę, ale nie udaje jej się to. Zastępują ją Blaze, która odczytuje o lokalizację innych ruin, daleko na północy. Można się do nich dostać tylko podwodnym wejściem, dlatego Tails z pomocą Marine i Sonica budują łódź podwodną Deep Typhoon, którą wykorzystują do dostania się na wyspę. Przed wyruszeniem, załoga doświadcza jeszcze silnego trzęsienia ziemi. Blaze mówi, że berło które ukradli piraci jest silnie powiązane z geologiczną strukturą planety, co wyjaśnia pojawianie się częstych trzęsień ziemi.

Blaze łapie Marine.png

Marine uratowana przez Blaze i Sonica

Okazuje się, że wspomniana wyspa jest kryjówką piratów. Marine i przyjaciele nie mogą jednak do niej wejść, ponieważ jest chroniona przez wrota. Kapitan Whisker przez przypadek zdradza jak należy otworzyć drzwi - umieścić trzy kamienne pieczęcie w odpowiedniej konfiguracji na drzwiach. Bohaterowie odnajdują wymagane symbole na kilku ukrytych wyspach, dzięki radom załogi Coconut Crew. Przed ponownym wyruszeniem do kryjówki piratów, Blaze rozkazuje Marine zostać na wyspie, ponieważ wyprawa może być zbyt niebezpieczna. Marine jednak za wszelką cenę chcę ruszać z nimi i szuka wsparcia u Sonica i Tailsa. Oni jednak milczą i dziewczyna wpada w histerię, uciekając od nich.

Marine znajduje Jeweled Scepter.png

Marine odzyskuje Jeweled Scepter

Marine podąża potem ich śladem i znajduje uciekającego Whiskera. Zostaje przez niego jednak porwana. Robot przywołuje Ghost Titana, gigantyczną maszynę, która ma torturować Marine łaskotaniem. Whisker chce w ten sposób przyjąć kapitulację Sonica i Blaze. Bohaterowie nie poddają się jednak i wspólnie obmyślają plan pokonania Whiskera. Sonic szybkim ruchem wytrąca Marine z ręki Ghost Titana, a spadającą dziewczynę łapie Blaze. Następnie Sonic z pomocą kotki walczy z wielkim robotem. Wspólnie pokonują go, a uszkodzona maszyna uderza w statek Whiskera, zatapiając go razem z całą załogą. Bohaterowie w porę uciekają z okrętu i kierują się z powrotem na Southern Island. Blaze dochodzi do wniosku, że Jeweled Scepter musiał zatonąć razem z piratami. Jednak okazuje się, że Marine udało się uratować berło. Sonic, Tails i kotka dziękują Marine za pomoc i ponownie panuje między nimi zgoda.

Marine power.png

Marine powstrzymuje Egg Wizarda przed zniszczeniem świata

Jakiś czas później, Sonic i Tails rozmyślają nad sposobem powrotu do domu. Blaze mówi o innym zastosowaniu berła, które, jak głosi, legenda, ma moc poskramiania Energii Gwiazd. Niespodziewanie przychodzi do nich koala Gardon, który informuje o kradzieży Jeweled Sceptera. Po chwili na wyspie pojawia się potężne trzęsienie ziemi i z pobliskiej zatoki wyłania się wielki robot. Wkrótce dołączają do niego Doktor Eggman i Eggman Nega, którzy ujawniają cały swój plan zawładnięcia Energią Gwiazd i podboju światów Sonica i Blaze. Naukowcy mówią, że źródło tejże energii znajduje się tuż pod wyspą. Źli naukowcy ruszają pod ziemię. Aby ich ścigać, Tails mówi, że udało mu się zbudować Magma Hurricane, czyli pojazd ze świdrem, którym będą mogli się przekopać do głębi ziemi.

SS Tornado EX 1.png

Marine żegna Sonica i Tailsa

Marine i przyjaciele docierają do głębi ziemi, lecz za późno. Egg Wizard poskramia Energię Gwiazd, wykorzystując do tego Jeweled Scepter. Robot, pilotowany przez Eggmanów, wytwarza silne trzęsienie ziemi, które rozdziela Tailsa i Marine od Blaze i Sonica. Niebieski jeż i kotka wykorzystują moc Szmaragdów Chaosu i Szmaragdów Sol do transformacji odpowiednio w: Super Sonica i Burning Blaze. Następnie oboje walczą z Egg Wizardem, którego prawie pokonują. Eggman Nega inicjuje jednak atak robota, który zniszczy całą planetę, co doprowadza Eggmana do paniki. Niespodziewanie Marine uderza w robota kulą energii. Uderzenie przerywa wykonanie ataku, a Sonic i Blaze niszczą ostatecznie robota, przebijając jego głowę. Odzyskują również Jeweled Scepter, który wraca do swojego ołtarza, objęty teraz większą ochroną.

Marine goodbye.png

Marine macha Sonicowi i Tailsowi na pożegnanie

Następnego ranka, Tails konstruuje pojazd SS Tornado EX, zasilany Szmaragdami Chaosu, który pozwoli jemu i Sonicowi wrócić do ich świata. Kiedy dryfują przez ocean, podpływa do nich Marine, na jej nowym skuterze wodnym: SS Super-Marine, aby również się pożegnać. Sonic i Tails obiecują, że kiedyś ponownie się spotkają, po czym odlatują z powrotem do swojego wymiaru. Smutna Marine wraca z powrotem do portu, gdzie jej humor poprawia Blaze.

W innych grach Edytuj

Sonic Colors (DS) Edytuj

W wesji Sonic Colors na Nintendo DS Tails pyta się Blaze "Więc, co tam z Marine?" na co Blaze odpowiada "Heh, tak samo jak zawsze" na co Sonic "Popada w kłopoty".

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Pod względem osobowości, Marine jest dość roztargniona i często robi coś zanim pomyśli. Próbując zwrócić na siebie uwagę, większość postaci uważa ją za trochę irytującą. Ponadto ze względu na jej wiek i dziecięcą osobowość ma czasem problemy z wymową. Co ciekawe w Sonic Channel jest nazwana "czystym świrem".

Bardzo boi się duchów, ale nie mówi tego innym. Jest skupiona na swoim wizerunku i chcąc udowodnić to, że jest kapitanem - często próbuje podejmować się trudnych rzeczy. Po wydarzeniach w Sonic Rush Adventure zaczyna rozumieć, że jej zachowanie było niebezpieczne dla jej przyjaciół. Jednak jest nadal lekkomyślna i często wpada w kłopoty.

Wygląd Edytuj

Marine jest brązowym szopem z warkoczami i jasnoniebieskimi oczami. Nosi zielona bluzkę, czarne spodnie, zielono-pomarańczowe buty i brązowe rękawiczki. Posiada także długi ogon w paski.

Moce i umiejętności Edytuj

Marine jest niezłym mechanikiem. Po wielu próbach zbudowała sama statek. Zapomniała tylko o hamulcach. Pod koniec Sonic Rush Adventure miała specjalną moc, którą wykorzystała przeciwko Egg Wizardowi. Strzelała jasno zieloną kulą energii z jej pięści. Nigdy nie zostało to w pełni wyjaśnione, ale wiadomo że atak ten potrafi porządnie ogłuszyć i zdezorientować robota, oraz przerwać działanie broni - pogromcy planet.

Relacje z postaciami Edytuj

Przyjaciele Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Marine mówi z australijskim akcentem. Dodatkowo jej warkocze przypominają kształtem bumerangi. Może być to odniesienie do Aiki z Skies of Arcadia, która także takie miała oraz była podobnie ubrana.
  • Marine bardzo boi się duchów. Była strasznie nerwowa w Haunted Ship.
  • Podobnie jak Shade the Echidna Marine nie ma aktora głosowego.
  • Charakter Marine jest podobny do Charmy'ego i Chipa.
  • Marine może mieć hobby surfowania, gdyż w jednej z tapet w Sonic Channel trzymała deskę surfingową.
  • Marine zdaje sobie sprawę, że nie jest prawdziwym kapitanem. W Sonic Rush Adventure po tym, jak Ghost Titan został pokonany Marine mówi "Któregoś dnia będę kapitanem naprawdę!"
  • Pomimo że nie jest grywalna w Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games, jej kostium jest tam do nabycia. Jego statystyki wskazują że Marine jest postacią szybkości.
  • Imię Marine znajduje się na billboardzie filmu Chao in Space 2 Perfect: Chaos Strikes BackSonic Generations.
ved
Sonic Rush Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki