FANDOM

Mecha-Bu (メカブ Mekabu?), znany również jako Robot Beetle – badnik pojawiający się w grze Sonic the Hedgehog CD. Jest robotem przypominającym żuka, z piłą tarczową na rogu.

Opis Edytuj

Mecha-Bu porusza się na swoich kółkach do przodu i do tyłu (nie może się odwracać) na wyznaczonym obszarze. Zazwyczaj unosi swoją piłę w górę, ale kiedy zbliża się, co jakiś czas będzie ją opuszczać i sunąć nią po ziemi. Najlepiej jest zaatakować go z tyłu, ponieważ ataki z przodu mogą się łatwo zakończyć otrzymaniem obrażeń od piły tarczowej. Jako jedne z nielicznych badników w Sonic CD, w złej przyszłości, oraz teraźniejszości, w wyglądzie zewnętrznym Mecha-Bu nie pojawiają się ślady uszkodzeń, spowodowane upływem czasu. Roboty poruszają się tam wolniej i nie mogą ruszać swoimi piłami.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog CD Edytuj

Mechabu sprite

Mecha-Bu zadebiutował na poziomie Metallic Madness.

Sonic Mania Edytuj

MechabuMania-spr

Mecha-Bu powracają w grze Sonic Mania, na poziomie Metallic Madness Zone.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Trzy Mecha-Bu pojawiają się w zakończeniu gry Sonic CD, w otoczeniu przypominaącym Wacky Workbench (zamiast Metallic Madness). Znienacka atakują Sonica, niszcząc platformę na której stoi. Jeż po chwili wskakuje na grzbiet jednego Mecha-Bu. Jadący za nim robot próbuje zranić Sonica swoją piłą tarczową, ale wbija ją w swojego towarzysza i o po chwili oba roboty wybuchają, podczas gdy niebieski jeż niszczy samodzielnie trzeciego.