Medal – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

  • Brązowy medal
  • Srebrny medal
  • Złoty medal

W grze Sonic the Hedgehog (2006) pojawiają się brązowe, srebrne i złote medale. Każdy z nich posiada godło Soleanny. Brązowe medale pojawiają się jako cel gracza w niektórych misjach. Srebrne są ukryte na każdym poziomie, a także w Town Stage. Złote medale otrzymuje się po przejściu danego poziomu.

Sonic and the Secret Rings Edytuj

  • Brązowy medal
  • Srebrny medal
  • Złoty medal

W grze Sonic and the Secret Rings ponownie pojawiają się brązowe, srebrne i złote medale. Wyryty jest na nich symbol Sonica. Medale otrzymuje się za wykonywanie misji i pokonywanie bossów. Rodzaj medalu zależy od wyniku i czasu gracza. Brązowy medal przyznawany jest za najniższy wynik, a złoty za najwyższy. Srebrne i złote medale odblokowują nowe misje w trybie Adventure Mode i przedmioty do Special Book.

Sonic Rush Adventure Edytuj

W Sonic Rush Adventure medale pojawiają się na niektórych misjach, które gracz może otrzymać od Marine. W misjach tych celem gracza jest znaleźć skrzynię skarbów z medalem, która ukryta jest na poziomie. Gracz ma na to ograniczony czas. Po ukończeniu misji gracz otrzymuje medal i może go potem przejrzeć w menu.

Sonic Unleashed Edytuj

Sun Moon Medal

Medal Słońca i Medal Księżyca

W Sonic Unleashed pojawiają się medale Słońca i Księżyca.

W wersji na PlayStation 3/Xbox 360 medale można znaleźć w miastach, poziomach wejściowych, misjach, a także normalnych poziomach. Zbieranie medali Księżyca zwiększa siłę Księżyca u Chipa, a zbieranie słonecznych analogicznie moc Słońca. Zebranie konkretnej liczby medali odblokowuje bramy Gai, prowadzące do niektórych poziomów. Łącznie w tej wersji gry można znaleźć 200 medali Słońca i 2000 medali Księżyca.

W wersji na PlayStation 2/Wii medale Słońca zbierane są po ukończeniu nocnych poziomów, a medale Księżyca po ukończeniu dziennych poziomów. Medale są niezbędne do otwierania bram Gai. W misjach samouczkowych, mini-misjach, oraz walkach z bossami można otrzymać tylko jeden medal (w przypadku bossa trzeba mieć rangę S). Na normalnych poziomach można otrzymać maksymalnie 3 medale. Im większa ranga, tym więcej medali otrzyma gracza. Na nocnych poziomach jeden medal jest przyznawany w zależności od czasu, drugi w zależności od pierścieni, a trzeci od punktów Gaia Force. W tej wersji gry pojawiają się 103 medale Słońca i 71 medali Księżyca.

Sonic Generations Edytuj

Knuckles Medal

Medal w Sonic Generations

W Sonic Generations na konsole/PC medale pojawiają się w misji Knuckles: Buried Treasure. Posiadają podobiznę Knucklesa. Są zakopane w konkretnych miejscach w drugim akcie Sky Sanctuary. Gracz może je wykopać z oznaczonych lokacji przywołując Knucklesa.

Sonic Mania Edytuj

Gold Medal Mania Silver Medal Mania
W grze Sonic Mania medale można zebrać po ukończeniu Bonusowego poziomu. W grze pojawiają się srebrne i złote medale. Srebrny medal przyznawany jest za zwykłe ukończenie bonusowego poziomu. Aby zdobyć złoty medal, należy zebrać wszystkie pierścienie na bonusowym poziomie, co nagrodzi gracza Perfect Bonusem. Łącznie do zdobycia są 32 medale, które można potem przejrzeć w menu Extras. Gracz może zastępować swoje srebrne medale złotymi, jeśli poprawi swój wynik na bonusowym poziomie. Zebranie konkretnej ilości medali odblokowuje nową zawartość do gry: