FANDOM

Metropolis Zone – ósmy poziom w grze Sonic the Hedgehog 2. Składa się z trzech aktów, co czyni go najdłuższym poziomem w grze. Akt trzeci zakończony jest bossem - Flying Eggmanem.

Opis Edytuj

Metropolis to centrum dowodzenia Doktora Eggman nad wyspą Westside. Jest to silnie zmechanizowana baza wypełniona badnikami oraz nowoczesną technologią. Do powszechnych elementów należą taśmy produkcyjne rozwieszone w powietrzu czy obrotowe tuby z metalu. Gdzieniegdzie pojawiają się ogromne koła zębate, po których zębatkach postać może się poruszać. W niektórych miejscach pojawiają się także zgniatacze i włócznie, jedne z wielu niebezpieczeństw czyhających w poziomie. Ciekawym elementem jest klocek z włóczniami, który często służy jako platforma w różnych miejscach. Częste są również zbiorniki lawy.

Gracz nie tylko przemierza bazę do przodu, ale również i do góry. Do poruszania się w górę służą różne elementy. Najpowszechniejszym są metalowe śruby, które zależnie od wysiłku gracza mogą przetransportować postać w wyższe lub niższe części we względnie krótkim czasie. Do przemierzania poziomu w pionie służą także ściany zderzaków, platformy wysuwane guzikiem, ruchome platformy i rozmaite nachylenia. Pojawiają się też platformy poruszające się po wyznaczonej elipsie, najczęściej nad zbiornikami lawy. Do transportu poziomego służą między innymi Springi oraz platformy, aktywujące się po wejściu na nie.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Flying Eggman

Bossem poziomu jest Flying Eggman, Eggmobile otoczony kulami, które po zadaniu uderzenia zamieniają się w balon. Nie posiada żadnych bezpośrednich ataków, lecz jest trudny ze względu na będące w ciągłym ruchu kukle. Jedynym atakiem, jaki posiada jest strzał laserem po utracie wszystkich kul. Wymaga 8 uderzeń do pokonania.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Asteron Telstar (テルスター Terusutā?)
Asteron sprite
Shellcracker Crab Punch (カニパンチ Kani Panchi?)
Shellcracker sprite
Slicer Kamakiller (カマキラー?)
Slicer sprite

Inne wystąpienia Edytuj

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood Edytuj

Osobne artykuły: Metropolis (Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood), Metropolis Ground Zero

Metropolis pojawia się w grze Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. Miasto na samym początku gry zostaje zniszczone, po czasie zostaje przejęte przez Nocturnus Clan jako ich główna baza. Wkrótce przyciągają nad miasto Angel Island, a ta opada niszcząc miasto całkowicie. W zakończeniu gry jednak miasto jest odbudowane i z powrotem w rękach Eggmana.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
StH2 Metropolis Zone ~Mega Drive Version~
StH2 Metropolis Zone ~Masa's Demo Version~

Ciekawostki Edytuj

  • Metropolis jest ostatnim poziomem w grze Sonic the Hedgehog 2, który rozgrywa się na ziemi.
  • Początkowo, Metropolis miało mieć 2 akty jak inne poziomy. Obecny trzeci akt miał być jednoaktowym poziomem Cyber City Zone, jednak z powodu goniącego czasu, oba poziomy połączono w jeden.
  • Poziom pojawia się w zestawie Sonica w Lego Dimensions.

Zobacz też Edytuj