FANDOM

Mighty the Armadillo (マイティー・ザ・アルマジロ Maitī za Arumajiro?) – postać pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to antropomorficzny pancernik. Zadebiutował w grze arkadowej SegaSonic the Hedgehog.

Utworzenie Edytuj

Zanim Sonic the Hedgehog stał się maskotką Segi wpłynęło kilka projektów głównego bohatera, a wśród nich pancernik. W jednym z wywiadów Yuji Naka stwierdził że jeż i pancernik byli dwoma wyborami rasy dla szybkiej postaci. Mighty został jednak szybko odrzucony, przez bardzo dokładną i stylową ilustrację autorstwa Naoto Ōshimy, która bardzo dobrze pokazywała niebieskiego jeża i jego możliwości w szybkim poruszaniu się. Wybrany w ten sposób jeż otrzymał imię Sonic i stał się maskotką Segi.

Wiele lat później Mighty został przywrócony. Jak dotąd pojawił się w grach SegaSonic the Hedgehog oraz Knuckles' Chaotix.

Historia Edytuj

SegaSonic the Hedgehog Edytuj

Sonic Mighty i Ray

Mighty, Sonic i Ray uciekają z wyspy Eggmana

Mighty zadebiutował w grze SegaSonic the Hedgehog. Razem z niebieskim jeżem Soniciem i latającą wiewiórką Rayem został porwany przez Doktora Robotnika i uwięziony na wyspie Eggman Island. Trójce bohaterów udało się uciec z więzienia i przebić się przez systemy obronne wyspy. Kiedy dotarli do Wieży Eggmana, Robotnik aktywował przycisk autodestrukcji wyspy i uciekł. Mimo wszystko Mighty, Sonic i Ray w porę ewakuowali się z wyspy.

Knuckles' Chaotix Edytuj

W japońskiej wersji Knuckles' Chaotix Mighty przybywa na tajemniczą wyspę, która wyłoniła się z oceanu, zupełnie przypadkowo w poszukiwaniu nowych przygód. W angielskiej wersji jest opisany jako przyjaciel Knucklesa, który odwiedza wyspę w trakcie ataku Doktora Robotnika. W obu wersjach Mighty zostaje porwany przez Robotnika i uwięziony wewnątrz Combi Catchera. Zostaje stamtąd uratowany przez Knucklesa i towarzyszy kolczatce w powstrzymaniu planów Robotnika.

Sonic Mania Adventures Edytuj

SMA ep 4 17

Mighty walczy z Metal Soniciem

W odcinku & Knuckles Mighty pojawił się na plakacie, który Ray pokazał Knucklesowi. Z plakatu wynikało, że Mighty zaginął, a Ray zajął się jego poszukiwaniami na Anielskiej Wyspie. W odcinku Mighty and Ray Mighty przybył Ray'owi na pomoc, blokując swoim pancerzem atak Metal Sonica. Następnie odrzucił robota podniesiony przez siebie głazem. Po tym jak rzucił w Metal Sonica skałą, przywitał się z Ray'em. Mighty został chwilę potem oszukany przez Metal Sonica, który złapał Ray'a. Mighty musiał oddać robotowi Szmaragd Chaosu, który dotąd przy sobie posiadał. Mighty próbował później trafić Metal Sonica głazem, ale robot odleciał. Dzięki pomocy Ray'a Mighty dowiedział się dokąd zmierza Metal Sonic i ruszył za nim w pościg. W odcinku Metal Mayhem Mighty i Ray przybyli do bazy Eggmana, gdzie pomogli Sonicowi i Tailsowi w walce z Metal Soniciem. Ostatecznie pozbawili wzmocnionego robota siedmiu Szmaragdów Chaosu. Eggman zamierzał wzmocnić Metal Sonica Głównym Szmaragdem, ale wtedy pojawił się Knuckles. Kolczatka pokonał Eggmana i Metal Sonica. Po tym jak wyszedł z Głównym Szmaragdem, Mighty i Ray dołączyli do Sonica i Tailsa w jedzeniu Chili dogów.

W innych grach Edytuj

Sonic Generations Edytuj

Mighty i Ray missing

Ogłoszenie z City Escape

Mighty i Ray pojawiają się w postaci niewielkiego kameo w wersji gry na konsole/PC. W City Escape można znaleźć listy z ich podobiznami. Z ogłoszeń wynika że bohaterowie są zaginieni od 1993, co odnosi się do ich debiutu w SegaSonic the Hedgehog.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Mighty jest opisany jako delikatny i troskliwy pacyfista, który uwielbia spokój i przygody. Największym marzeniem pancernika jest zwiedzić cały świat. W wolnych chwilach Mighty lubi relaksować się w lesie, na łonie natury. Swojej siły używa tylko wtedy kiedy jest to konieczne i nie lubi bezmyślnej przemocy. Szczególnie nienawidzi, gdy ktoś zagraża jego przyjaciołom. Bardzo troszczy się o nich i jest gotów stanąć w ich obronie do walki z każdym przeciwnikiem. Wie jednak, że czasami musi odpuścić, gdyż użycie przez niego przemocy nie uratuje przyjaciół w niektórych sytuacjach. Bywa, że Mighty zapomina o tym jak wielką siłą jest obdarzony i krzywdzi swoich przyjaciół. Jednak stara się im wtedy pomóc, aby naprawić swój błąd.

Wygląd Edytuj

Mighty jest antropomorficznym pancernikiem. Posiada czarne futro i kremową skórę. Większość jego ciała, głównie na plecach, przykryta jest czerwonym pancerzem. Mighty posiada czarne oczy i czarny szpiczasty nos. Nosi białe rękawiczki i czerwone buty z białymi paskami.

Moce i umiejętności Edytuj

Jak większość antropomorficznych postaci z serii Mighty potrafi poruszać się z wielką prędkością. Tak jak Sonic może zwijać się w kulkę, za pomocą Spin Attacku, Spin Jumpa i Spin Dasha. Unikalną zdolnością pancernika jest Wall Kick. Mighty może za pomocą tej umiejętności wspinać się w górę, odbijając się od dwóch ścian w bliskiej odległości. W północnoamerykańskiej instrukcji do Knuckles' Chaotix Mighty dysponuje również super siłą, która pozwala mu podnosić wielkie głazy i ciskać nimi w przeciwników. Również uderzenie jego pięści jest dość silne, aby odrzucić przeciwnika. Mighty dysponuje także twardym pancerzem na plecach, dzięki któremu może blokować nawet bardzo silne uderzenia. Mighty może się również zwijać w kulkę i wykonywać Hammer Drop, który pozwala mu z dużą szybkością i siłą uderzać w ziemię i przebijać się przez twarde przeszkody.

Transformacje Edytuj

Super Mighty Edytuj

Osobny artykuł: Super Mighty

Dzięki mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu Mighty może dokonać transformacji w Super Mighty'ego. W tej formie zwiększają się wszystkie jego normalne umiejętności. Dodatkowo Mighty jest praktycznie niezniszczalny. Aby utrzymać transformację musi jednak zbierać pierścienie.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

W Sonic the Comic Mighty jest synem bardzo silnego superbohatera o imieniu Blockhead Bill. Jego ojciec często wpada w kłopoty i myli wiele przypadkowych osób (w tym Sonica) ze swoimi starymi wrogami. Mighty jest również członkiem zespołu Chaotix. Podobnie jak ojciec posiadał super siłę i wytrzymałość. Mighty jest przyjacielem i największym rywalem Espio, z którym sprzecza się o to który z nich jest lepszy w danej dziedzinie.

Archie Comics Edytuj

Migthy Archie

Mighty w komiksach

W komiksach Mighty pochodził z rodziny złodziei. Był jeszcze zbyt młody, aby zrozumieć czyny swoich rodziców. Kiedy ci trafili do więzienia, Mighty próbował znaleźć sposób na uratowanie ich i wkrótce spotkał się z mamutem Mogulem, który obdarzył go super siłą. Jednakże nawet mimo posiadania nowych mocy nie był w stanie uwolnić swojej rodziny. Zawiedziony udał się na wygnanie i wkrótce dołączył do zespołu Chaotix. Mighty dowiedział się potem od Espio, że jego zaginiona siostra Matilda wciąż żyje, ale została zmuszona dołączyć do Dark Egg Legion. Kiedy Mighty ocalił swoją siostrę okazało się, że ta go nie pamiętała ponieważ w bardzo młodym wieku przeszła proces robotyzacji. Jednak Ray zdołał przekonać Matildę do tego jak bardzo Migthy'emu na niej zależy. Ostatecznie Matilda ocaliła Mighty'ego, osłaniając go od eksplozji. Matilda była ranna i nie mogła wrócić z Mightym na Anielską Wyspę, ale obiecali sobie że kiedyś się spotkają.

Wraz z Super Genesis Wave Mighty i jego historia stały się niemal identyczne jak w grach. Mighty współpracował z Rayem, wędrując po świecie. W trakcie swoich przygód spotkał Sonica i Knucklesa, oraz zyskał mentora - Moss the Sloth, który nauczył go panowania nad sobą.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj