Fandom

Sonic Wiki

Moc Koloru

2631stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Moc Koloru (カラーパワー Karāpawā?) to specjalne zdolności wykorzystywane przez jeża Sonica, dzięki energii Hyper-go-on pochodzącej i wytwarzanej przez Wispy. Od czasu debiutu pojawiły się także w kilku kolejnych tytułach, między innymi w Sonic Generations, oraz w Sonic Lost World. Według wywiadu z Takashi Iizuką, Moce te będą się pojawiały w kolejnych grach z serii o jeżu Sonicu.

Opis Edytuj

Gameplay Edytuj

Moce Kolorów to specjalne umiejętności, które są dostępne i używane po uwolnieniu mocy Hyper-go-on z danego Wispa. Jedynym znanym użytkownikiem tych mocy jest Sonic the Hedgehog. Używa on tych mocy, dzięki temu, że Wispy dosłownie wchodzą w jego ciało, użyczając mu cząstkę swojej energii Hyper-go-on, co pozwala mu na zamianę w kilka różnych form, takich jak: laser, rakieta, czy asteroida. W grach pozwala na wykonywanie specjalnych ataków, odkrywanie ukrytych ścieżek przechodzenia poziomów, czy łatwiejsze i szybsze niszczenie wrogów.

W czasie używania Mocy Kolorów Sonic może korzystać z ich właściwości tylko krótką chwilę. Aby móc przedłużyć czas trwania mocy trzeba zebrać większą ilość tego samego Wispa, którego mocy się aktualnie używa. Wyjątkiem jest jednak Moc Koloru Czerwonego Wispa - Red Burst, której czas trwania można wydłużyć poprzez dotknięcie ognia. Po wyczerpaniu czasu trwania Mocy Sonic powraca do swojej pierwotnej postaci bez najmniejszego szwanku.

Każdy rodzaj Wispa, daje Sonicowi inne, unikalne ataki i specjalne zdolności. Tak samo każda Moc Koloru odznacza się innym kolorem, na przykład Niebieski Wisp zamienia Sonica w Blue Cube, Zielony Wisp w Green Hover, Różowy Wisp w Pink Spikes, i tak dalej. Wszystkie Moce Kolorów zmieniają Sonicowi formę fizyczną, dając mu kształt odpowiadający danej mocy, np. Żółty Wisp zmienia Sonica w wiertło, dając mu też właściwości prawdziwego wiertła, a nawet specjalne, dodatkowe, takie jak pływanie w wodzie niczym torpeda.

Tutaj wyjątkiem są Białe Wispy, które nie zmieniają formy Sonica tylko dają mu możliwość używania Boostu.

Kombinacje Edytuj

W trybie multiplayer w wersji Wii gry Sonic Colors gracze użytkujący Mocami Kolorów są w sanie połączyć ich zdolności tworząc zupełnie nowe, chociaż niektóre z nich zachowują te same możliwości obu użytych Wispów i pozwalają tylko na naprzemienne używanie tych mocy. Wszystkie dostępne kombinacje to:

  • Cyan Laser + Cyan Laser - dwa lasery, które strzelają w określonym kierunku, spiralnie wokół siebie.
  • Yellow Drill + Yellow Drill - dwa wiertła, które poruszają się spiralnie wokół siebie w określonym kierunku, ze zwiększoną mocą i siłą przyciągania pierścieni.
  • Pink Spikes + Pink Spikes - dwie kolczaste kule połączone wiązką światła, niszczącego każdego dotkniętego wroga.
  • Green Hover + Green Hover - wiązka białego światła, która potrafi zniszczyć każdego dotkniętego wroga.
  • Cyan Laser + Yellow Drill - laser, który może przekształcić się w wiertło i na odwrót przed zakończeniem działania mocy.
  • Yellow Drill + Green Hover - wiertło, które może wiercić w powietrzu, oraz w wodzie, a także przyciągać pobliskie Pierścienie.
  • Orange Rocket + Cyan Laser - rakieta, która może przekształcić się w laser, oraz na odwrót przed zakończeniem działania Mocy Kolorów.
  • Yellow Drill + Orange Rocket - wiertło, które lecieć niczym rakieta. Moc kończy się w momencie, kiedy jesteśmy nad ziemią.

Sonic Colors Edytuj

Wispy pojawiły się obu wersjach gry Sonic Colors, stanowiąc główną mechanikę gry. Są spotykane na każdym poziomie, a każda wersja ma swoje unikalne Wispy, a co za tym idzie i unikalne Moce Kolorów, tj. wersja Wii ma Blue Cube, Pink Spikes, Green Hover, oraz Purple Frenzy, natomiast wersja na Nintendo DS - Red Burst, oraz Violet Void.

Aby aktywować Moc Koloru kiedy posiada się wersję Wii gry Sonic Colors, należy potrząsnąć Wii Remote, natomiast kiedy posiada się wersję DS gry należy wcisnąć przycisk X Button Wii DS.png.

Gracz aby użyć jakiejkolwiek Mocy Koloru musi być w posiadaniu danego Wispa, którego może zdobyć zbierając specjalną Kapsułę. Czas trwania Mocy jest ściśle określony, a można go wydłużyć zbierając więcej Kapsuł lub w przypadku Red Burst, także dotykając ognia. Po zakończeniu trwania Mocy, Sonic powraca do swojej pierwotnej postaci bez najmniejszego szwanku.

W wersji Wii tejże gry, kiedy Super Sonic jest odblokowany, gracz nie może użyć żadnej Mocy Koloru,poza Boostem Białego Wispa. Jeśli gracz spróbuje użyć mocy, Wisp, którego posiadaliśmy, wtedy ucieknie w górę i zniknie zamiast wejść do ciała Sonica. Jednak aby zrekompensować brak tych mocy, niektóre poziomy do grania Super Sonicem zostały zaprojektowane tak aby Moce Kolorów nie były potrzebne.

Sonic Generations Edytuj

Moce Kolorów powracają w grze Sonic Generations i pojawiają się we wszystkich wersjach gry. W wersji konsola / PC pojawiają się tylko na Planecie Wispów natomiast w wersji Nintendo 3DS tylko na Tropical Resort. W wersji na konsole i PC pojawiają się tylko dwie Moce Koloru, a są to Orange Rocket i Pink Spikes. Wersja 3DS oferuje także dwie Moce Kolorów - Cyan Laser, oraz Red Burst.

Aby aktywować daną Moc Koloru w wersji na konsole / PC, gracz musi wcisnąć Y Button Xbox.png/Triangle Button PS.png. W wersji 3DS gracz musi użyć przycisku X Button Wii DS.png.

Gracz, aby móc użyć dowolnej Mocy Koloru musi być w posiadaniu Wispa, a jego można zdobyć, zbierając Kapsułę Wispów. W wersji konsole / PC czas trwania Mocy jest określony i można go wydłużyć tylko poprzez zebranie większej ilości Wispów. W wersji 3DS, czas trwania Mocy zależy od tego, jak dużo Boostu zostało graczowi w Belce Boostu. Po wyczerpaniu się Mocy Sonic powraca do swojej pierwotnej postaci bez najmniejszego szwanku, a aby ponownie użyć Mocy Koloru gracz musi zebrać kolejnego Wispa. Ponadto, tak jak w grze Sonic Colors zebranie tego samego Wispa podczas trwania Mocy Koloru przedłuży czas jej trwania i wypełni Belkę Boostu.

W wersji konsole / PC, kiedy gramy Super Sonicem możemy uruchomić umiejętność o nazwie "Super Sonic, przez co można będzie można uruchomić Moc Koloru w przeciwieństwie do Sonic Colors. Jednak aktywacja danej Mocy Koloru spowoduje, że transformacja w Super Sonica się cofnie i znów będziemy sterować normalnym Sonicem. Przeciwnie jednak nie działa, ponieważ przekształcenie w Super Sonica nie jest możliwe podczas używania Mocy Koloru.

Sonic Lost World Edytuj

Moce Koloru pojawiają się także w obu wersjach gry Sonic Lost World i zachowują przy tym te same właściwości i umiejętności co w poprzednich tytułach. Ponadto, obydwie wersje łącznie oferują aż sześć nowych Mocy Kolorów, a są to: Indigo Asteroid, Crimson Eagle, Magenta Rhythm, Black Bomb, Ivory Lightning, oraz Gray Quake. Do tego powraca kilka znanych już nam Mocy, a mianowicie Cyan Laser, Yellow Drill, Orange Rocket, oraz Green Hover.

Wszystkie Moce Koloru w wersji Wii U są aktywowane poprzez stuknięcie ich ikonki na ekranie. W wersji Nintendo 3DS uruchamia się je poprzez użycie żyroskopu systemu.

Sonic Runners Edytuj

W grze Sonic Runners występują tylko trzy Moce Koloru, a mianowicie są to Cyan Laser, Yellow Drill, oraz Indigo Asteroid. Po raz pierwszy także mogą być używane przez każdą grywalną postać, a nie tylko przez Sonica.

Aby móc użyć którejkolwiek z Mocy Kolorów, należy najpierw zdobyć jakiegokolwiek Wispa z Item Boxa, a następnie użyć go w scenach, w których mogą wystąpić lub uruchomić poprzez naciśnięcie odpowiedniej ikony na ekranie. Jeśli gracz wpadnie w otchłań lub otrzyma obrażenia nie posiadając ani jednego pierścienia może kontynuować grę płacąc pięć Czerwonych Pierścieni, ale straci za to jedną Moc Koloru.

Lista Mocy Kolorów Edytuj

Wszystkich Mocy Kolorów jest łącznie szesnaście. Trzynaście Mocy należących do zwykłych Wispów, dwa należące do Nega-Wispów, oraz Final Color Blaster.

Obrazek Nazwa Wisp Opis Gry, w których wystąpił
Cyan Laser Sonic Colors.png Cyan Laser Cyjanowy Pozwala przekształcić się w laser, dzięki któremu Sonic może odkrywać nowe ścieżki poziomu, odbijać się od lustrzanych obiektów i niszczyć wrogów z ogromną szybkością. Sonic Colors,
Sonic Generations (3DS),
Sonic Lost World
Żółte Wiertło.png Yellow Drill Żółty Pozwala Sonicowi na zamianę w wiertło, dzięki któremu Sonic może przewiercać się pod ziemią, oraz pływać w wodzie z większą prędkością. Sonic Colors,
Sonic Generations (PC)
Orange Rocket SC.png Orange Rocket Pomarańczowy Pozwala zamienić się w rakietę, dzięki której Sonic może osiągać wyższe obszary poziomów poprzez latanie. Sonic Colors,
Sonic Lost World, Sonic Generations
Blue Cube.png Blue Cube Niebieski Pozwala na zamianę w sześcian, dzięki któremu Sonic może zmieniać Niebieskie Pierścienie i Niebieskie Bloki w odwrotne formy, oraz niszczyć wrogów i inne przeszkody. Sonic Colors
Green Hover.png Green Hover Zielony Pozwala Sonicowi na zamianę w formę podobną do statku kosmicznego, co pozwala Sonicowi na latanie, oraz używanie zdolności Ring Dash. Sonic Colors
PinkSpikes.png Pink Spikes Różowy Pozwala Sonicowi na zamianę w kolczastą kulę, dzięki której może chodzić po pionowych ścianach, oraz sufitach. Może też używać mocy podobnej do Spin Dasha. Sonic Colors
Sonic Generations (PC)
PurpleFrenzy.png Purple Frenzy Purpurowy Pozwala na zamianę w formę potwora, który zjada przeszkody stające mu na drodze, przez co staje się większy i silniejszy. Sonic Colors
VioletVoidSonicColors.png Violet Void Fioletowy Pozwala na zamianę w wielką, fioletową kulę, dzięki której może zasysać wszystko co stanie mu na drodze. Sonic Colors (Nintendo DS)
RedBurstSC.png Red Burst Czerwony Pozwala Sonicowi na zamianę w formę ognistego stworzenia, dzięki któremu Sonic może niszczyć ogniem wrogów i przeszkody. Sonic Colors (Nintendo DS)
IndigoAsteroid.jpg Indigo Asteroid Indygowy Pozwala na zamianę w formę asteroidy, dzięki której Sonic tworzy wokół siebie silne pole grawitacyjne. Sonic Lost World
CrimsonEagle.png Crimson Eagle Karmazynowy Dzięki niemu Sonic może szybować i przyciągać do siebie pierścienie. Sonic Lost World (Wii U)
MagentaRhythm.png Magenta Rhythm Magenta Dzięki niemu Sonic może wyskakiwać w powietrze i wydawać przy tym melodię. Sonic Lost World (Wii U)
BlackBomb.jpg Black Bomb Czarny Dzięki niemu Sonic przybiera postać bomby, dzięki której może wywoływać duże eksplozje i wybuchy. Sonic Lost World (Wii U)
Ivory Lightning Sonic Lost World.jpg Ivory Lightning Kremowy Dzięki temu Wispowi Sonic przybiera formę podobną do błyskawicy, która pozwala mu na poruszanie się jak ona, oraz rażenie wrogów prądem. Sonic Lost World (3DS)
GrayQuake.jpg Gray Quake Szary Dzięki niemu Sonic przybiera postać sześcianu i potrafi wywoływać małe wstrząsy po uderzeniu w podłożę. Sonic Lost World (3DS)
Final Color Blaster.png Final Color Blaster Wszystkie Wispy Wykorzystanie całej mocy Wsipów i połączenie wszystkich Mocy Koloru, tworzące najpotężniejszy atak w grze. Sonic Colors,
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games

Muzyka Edytuj

Każda z Mocy Koloru posiada własną i unikalną muzykę, towarzyszącą im podczas używania ich. Niektóre jednak są do siebie bardzo podobne. Ponadto, niektóre z Mocy Kolorów posiadają kilka wersji swojej piosenki, używanych w różnych grach. Takim przykładem jest Red Burst lub Yellow Drill. Wszystkie piosenki towarzyszące Mocom Kolorów znajdują się na stronach im poświęconych.

Moc Koloru Violet Void posiada aż siedem wersji swojej piosenki. Każda z nich jest używana na innym poziomie, w którym Moc ta jest grywalna.

Ciekawostki Edytuj

  • Według jednego z wywiadów Moce Kolorów, wraz z Wispami będą stanowić jeden z głównych elementów rozgrywki, w większości nadchodzących gier.
  • W grze Sonic Colors podczas aktywowania Mocy Koloru, spiker zawsze mówi tylko drugie słowo w nazwie danej Mocy, np. kiedy aktywujemy moc Cyan Laser, spiker mówi "Laser!", a kiedy aktywujemy Pink Spikes, mówi "Spikes!" i tak dalej.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki