FANDOM

Cudzy1 The very first Badnik that Sonic ever encountered, this metal beetle returns to try and take down Sonic one last time. Watch out - he will turn around to chase Sonic if he misses. Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Moto Bug (モトラ Motora?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym biedronkę robotem. Motobug jest znanym badnikiem i pierwszym przeciwnikiem, którego Sonic spotkał w całej serii.

Opis Edytuj

Motobug to robot o wyglądzie biedronki. Posiada niebieską twarz, czerwony odwłok, żółte kończymy, dwa silniki po bokach, a także czarne koło. Motobug jest dosyć wolny, a jego jedyna metoda ataku polega na dotknięciu gracza. Motobug może być łatwo zniszczony dowolnym sposobem i zwykle jest najprostszym typem przeciwnika w danej grze.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Motobug-spr

Motobug zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog, na poziomie Green Hill Zone. Porusza się on powoli w jedną i drugą stronę, co czyni go bardzo prostym przeciwnikiem. Jest również pierwszym badnikiem, którego Sonic spotyka w serii.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Motobug 8 bit sprite

Motobug pojawia się również w 8-bitowej wersji gry. Tam również pojawia się na Green Hill Zone, ale tylko w pierwszym akcie. Ponadto jest dużo mniejszy.

Sonic Drift 2 Edytuj

Motobug pojawia się gościnnie w Sonic Drift 2 na torze Hill Top. Motobugi w tej grze również są bardzo małe, tak jak w 8-bitowym Sonicu.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Motobug powraca w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, na poziomie Splash Hill Zone. Robot otrzymał lekką zmianę wyglądu, głównie w kształcie jego ciała. Motobugi te występują zarówno pojedynczo, jak i czasami w grupach.

Sonic Colors Edytuj

Motobugi po raz kolejny przeszły zmianę wyglądu i pojawiają się na poziomach: Starlight Carnival, Asteroid Coaster i Terminal Velocity. Roboty stanowią teraz przeszkody w sekcjach wymagających użycia Quick Stepa. Motobugi można łatwo zniszczyć Boostem. Dodatkowo w grze pojawiają się większe Motobugi. Kiedy zostaną zniszczone, towarzyszące im mniejsze Motobugi również wybuchną.

Sonic Generations Edytuj

Motobug pojawia się w obu wersjach gry Sonic Generations, na poziomie Green Hill Zone. W dwuwymiarowych sekcjach, Motobug porusza się po wyznaczonym terenie. Na długich drogach Motobugi stanowią przeszkody, które można potrącić za pomocą Boostu. Wielki Motobug pojawia się również w misji Knuckles: Horde of Enemies. Nie może być zniszczony, ale wskoczenie mu na głowę spowoduje że zostanie ogłuszony, a gracz wyskoczy do góry.

Sonic Lost World Edytuj

SLW-FocusedHA

Motobugi w Sonic Lost World

W Sonic Lost World, Motobugi pojawiają się na większości poziomów, czyli w: Windy Hill, Desert Ruins, Tropical Coast, Frozen Factory i Silent Forest. Przeszły kolejną zmianę, otrzymując uproszczony wygląd, zbliżony do oryginału. Zawsze pojawiają się w grupach, najczęściej liczących po trzy roboty. Można je łatwo zniszczyć Homing Attackiem, lub Focused Homing Attackiem, przy czym ten drugi może pozwolić na wyeliminowanie nawet całej grupy.

Seria Sonic Runners Edytuj

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Motobugi pojawiają się pojedynczo albo w grupach. Mogą być stacjonarne, albo poruszać się w prawo i w lewo. Poza zwykłymi Motobugami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Motobugi, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Motobugi powracają w sequelu Sonic Runners. Podobnie jak w poprzedniej grze roboty stoją albo poruszają się w wybranym kierunku.

Sonic Mania Edytuj

Motobug Mania

Motobugi pojawiają się na poziomie Green Hill Zone. Ponadto Heavy Rider ujeżdża motobuga o imieniu Jimmy.

Sonic Forces Edytuj

Moto Bug Forces

Motobug w Sonic Forces

Motobugi pojawiają się w grze Sonic Forces na praktycznie każdym poziomie klasycznego Sonica i na kilku poziomach współczesnego Sonica z sekcjami 2D. Posiadają tutaj bardziej zmodernizowany wygląd i szarą kolorystykę. Święcą im również cyjanowe lampki. Motobugi dokonują szarży w kierunku gracza, kiedy go wykryją. Oryginalne Motobugi pojawiają się jako dryfujące szczątki na poziomach Aqua Road i Eggman's Facility. Mogą być kilka razy odbite, zanim zostaną zniszczone. Gracz musi jednak uważać, aby przy uderzaniu w nie samemu nie zostać wypchniętym z wodnej zjeżdżalni. Na tym drugim poziomie pojawiają się również złote Motobugi, które po zniszczeniu upuszczają super pierścień. W jednej z sekcji występuje złoty Motobug, który nie dryfuje, ale normalnie jeździ po obszarze. Po trzykrotnym odbiciu zostaje zniszczony i zostawia czerwony pierścień.

W innych grach Edytuj

Moto Bug Lego

Motobug w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Motobug powraca w LEGO Dimensions na poziomie Green Hill Zone. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach, patrolując teren. Kiedy zobaczy gracza jego oczy przybiorą gniewny wyraz.

Ciekawostki Edytuj

  • Niewykorzystany model Motobuga z Sonic Colors posiadał dwa czułki na odwłoku, które prawdopodobnie miały funkcjonować jak broń.