Sonic & Knuckles
Mushroom Hill Zone

Następny poziom >>

<< Poprzedni poziom

Sonic 3 & Knuckles
Mushroom Hill Zone

Następny poziom >>

Mushroom Hill Zone – pierwszy poziom w grze Sonic & Knuckles, a siódmy w Sonic 3 & Knuckles. Składa się z dwóch aktów. Poprzedza Flying Battery Zone, zaś w Sonic 3 & Knuckles następuje po Launch Base Zone.

Opis Edytuj

Mushroom Hill Zone to leśny obszar na Angel Island. Znajduje się tutaj mnóstwo grzybów, działających w różny sposób. Część to elementy otoczenia, na innych można się odbijać, a jeszcze inne działają jak platformy lub huśtawki bujane.

Poziom, z racji położenia w lesie, otacza zieleń. Gracz może przemierzać poziomy w pionie za pomocą specjalnych dźwigów z dwoma uchwytami. Aby ich używać, należy wciskać strzałkę w dół. Jeżeli gracz gra jako Sonic i Tails, może używać dwóch postaci naraz, aby poruszać się szybciej. W niektórych miejscach, gracz napotka na grzybowe parasole, których może się złapać. Trzymając się ich można powoli opadać oraz wznosić się na podmuchach powietrza.

Ważnym elementem są poukrywane pnącza. Najczęściej są w miejscach, gdzie gracz szybko biegnie lub wybija się ze springa pod gruntem. Gdy gracz wejdzie z nimi w kontakt, zostanie zatrzymany. Aby się uwolnić, należy wykonać Spin Dash. Istotne są także pręty, pionowe i poziome, na których gracz może się rozpędzić. W przypadku poziomych, może na nich także wisieć.

W akcie drugim za sprawą Eggmana/EggRobo mają miejsce anomalie pogodowe. Pory roku zmieniają się w trakcie przechodzenia poziomu: z początkowego lata, przez jesień w środku aż do wczesnej zimy pod koniec aktu. Pogoda wraca do normalności po zniszczeniu górnej części Jet Mobile w postaci anteny satelitarnej.

W Sonic & Knuckles, historia Knucklesa rozpoczęta jest cutscenką. EggRobo zrzuca bombę na spokojne Mushroom Hill, a Knuckles udaje się w pościg. W Sonic 3 & Knuckles, poziomy obu postaci rozpoczynają się dodatkowymi sekcjami, w których zawarte są 2 wielkie pierścienie umożliwiające wejście do Ołtarza Szmaragdów w Hidden Palace Zone. Poziom Sonica dodatkowo ma na początku aktu cutscenkę, w której Knuckles zamyka drzwi do pomieszczenia z tymże pierścieniem. Gracz spotyka Knucklesa również w akcie drugim. Stojący za ścianą Knuckles używa włącznika, aby wywołać podmuchy powietrza i wyrzucić gracza do innej partii lasu.

Po zakończeniu poziomu, gracz obserwuje przelot Flying Battery i wskakuje na pokład, gdy się zniża.

Położenie wielkich pierścieni Edytuj

Osobny artykuł: Lokacje wielkich pierścieni w Mushroom Hill Zone

W Mushroom Hill znajduje się 9 wielkich pierścieni, 3 w akcie pierwszym i 6 w akcie drugim. W Sonic 3 & Knuckles dodatkowo pierwszy akt ma 2 pierścienie więcej, dając łącznie 11 pierścieni w poziomie.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Hey Ho!, Jet Mobile

Mini-bossem poziomu jest robot Hey Ho!. Jego bronią jest siekiera, za pomocą której ścina kolejne pnie i miota kawałkami drewna w gracza. Wymaga 6 uderzeń do pokonania.

Bossem poziomu jest Jet Mobile. Przed walką ukryty jest pod ziemią i kontroluje pogodę. Walka toczy się w biegu. Maszyna nie ma ataków, ale trudność w walce stanowią kolczaste kule na trasie. Wymaga 8 uderzeń do pokonania.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Butterdroid Tefu-tefu (テフテフ?)
Butterdroid-sprite
Cluckoid Kekko (ケッコー?)
Cluckoid-sprite
Dragonfly Tonbar (トンバー?)
Dragonfly-sprite
Madmole Mogu-mogu (モグモグ?)
Madmole-sprite
Mushmeanie Hidden (ヒドゥン?)
Mushmeanie-sprite

W innych grach Edytuj

Sonic the Fighters Edytuj

Osobny artykuł: Mushroom Hill (Sonic the Fighters)

Mushroom Hill pojawia się jako czwarta arena walki w grze Sonic the Fighters. Gracz walczy na niej z kameleonem Espio.

Sonic Generations Edytuj

Osobny artykuł: Mushroom Hill (Sonic Generations)

Mushroom Hill pojawia się jako trzeci poziom ery klasycznej w grze Sonic Generations na Nintendo 3DS. Akt klasyczny rozgrywa się latem, zaś nowoczesny - jesienią.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Mushroom Hill Zone Akt 1
Mushroom Hill Zone Akt 2