Fandom

Sonic Wiki

Mystic Cave Zone

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog 2
Mystic Cave Zone

Następny poziom >>

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog 2 (2013)
Mystic Cave Zone

Następny poziom >>

Mystic Cave Zone – szósty poziom w grze Sonic the Hedgehog 2. Składa się z 2 aktów. Następuje po Hill Top Zone, a poprzedza Oil Ocean Zone. Bossem poziomu jest Drill Eggman II. W reedycji z 2013, w akcie drugim znajduje się ukryte wejście do Hidden Palace Zone.

Mystic Cave Zone jest jednym z czterech poziomów grywalnych w trybie dla dwóch graczy.

Opis Edytuj

Mystic Cave Zone rozgrywa się wewnątrz jednej z jaskiń we wnętrzu góry z Hill Top Zone. Znajduje się się tutaj dużo skał i latarni. Gdzieniegdzie znajdują się zwisające pnącza, które mogą być użyte jako przełączniki, np. do otwierania mostów lub otwierania przejść. Najczęściej przy korytarzach, pojawiają się ruchome skały, które mogą zgnieść gracza, jeżeli na niego spadną. Na otwartych obszarach znajdują się bloki otoczone przez obracające się kolczaste kule, a także ruchome platformy, które wprawiają się w ruch za pomocą obijania się o siebie.

Poziom zawiera dużo kolców, znacznie więcej niż większość poziomów w grze. Na szczęście dla gracza, często otrzymuje on drugą szansę poprzez ruchome platformy, mosty lub zapadające się wystające kawałki podłoża. Pojawiają się także różne ukryte przejścia i ścieżki.

Z niektórych pułapek nie da się uciec. Przykładem jest sekcja w dolnej części aktu drugiego. Gracz musi wskoczyć na pnącze i opuścić most. Jeżeli tego nie uczyni, a wpadnie do dziury, zostanie bez możliwości powrotu na dnie z kolcami. Jest to szczególnie uciążliwe, będac Super Sonicem, gdyż gracz musi czekać na śmierć aż do wyczerpania się pierścieni. W reedycji z 2013 roku, w miejsce kolców dodano przejście do Hidden Palace Zone.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Drill Eggman II

Bossem poziomu jest Drill Eggman II - Eggmobile z doczepioną parą wierteł. Boss używa wierteł do ataku bezpośrednio (szarża) i pośrednio (zrzucanie skał). Do pokonania go potrzebne jest 8 uderzeń.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Crawlton Zakin (ザキーン?)
Crawlton sprite.png
Flasher Flasher (フラッシャー Furasshā?)
Flasher sprite.png

Inne wystąpienia Edytuj

Sonic Drift 2 Edytuj

Osobny artykuł: Mystic Cave (Sonic Drift 2)

Mystic Cave pojawia się jako tor w grze Sonic Drift 2. Jest piątym torem w turnieju White Chaos GP, następując po Hill Top 2, a poprzedzając Emerald Hill 2. W przeciwieństwie do większości tras w grze, Mystic Cave nie składa się z okrążeń, a jest długim torem.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Mystic Cave pojawia się w Sonic the Comic. Jest lokacją poboczną i służy głównie jako kryjówka.

Archie Comics Edytuj

Mystic Cave pojawia się w serii komiksowej publikowanej przez Archie Comics. Przypomina ona bardziej Hidden Palace Zone, jest poboczną lokacją.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
STH2 Mystic Cave Zone ~Mega Drive Version~
STH2 Mystic Cave Zone ~Masa's Demo Version~
STH2 Mystic Cave Zone (2P) ~Mega Drive Version~
STH2 Mystic Cave Zone (2P) ~Masa's Demo Version~

Film Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 - Mystic Cave Zone04:34

Sonic the Hedgehog 2 - Mystic Cave Zone

Film przedstawiający przejście poziomu

Ciekawostki Edytuj

  • Muzyka z trybu dla dwóch graczy początkowo była używana w Hidden Palace Zone. Nie wiadomo czy była tam jedynie tymczasowo czy też rzeczywiście miała to być piosenka dla poziomu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki