FANDOM

Mystic Cave Zone – szósty poziom w grze Sonic the Hedgehog 2. Składa się z 2 aktów. Następuje po Hill Top Zone, a poprzedza Oil Ocean Zone. Bossem poziomu jest Drill Eggman II. W reedycji z 2013, w akcie drugim znajduje się ukryte wejście do Hidden Palace Zone.

Mystic Cave Zone jest jednym z czterech poziomów grywalnych w trybie dla dwóch graczy.

Opis

Mystic Cave Zone rozgrywa się wewnątrz jednej z jaskiń we wnętrzu góry z Hill Top Zone. Znajduje się się tutaj dużo skał i latarni. Gdzieniegdzie znajdują się zwisające pnącza, które mogą być użyte jako przełączniki, np. do otwierania mostów lub otwierania przejść. Najczęściej przy korytarzach, pojawiają się ruchome skały, które mogą zgnieść gracza, jeżeli na niego spadną. Na otwartych obszarach znajdują się bloki otoczone przez obracające się kolczaste kule, a także ruchome platformy, które wprawiają się w ruch za pomocą obijania się o siebie.

Poziom zawiera dużo kolców, znacznie więcej niż większość poziomów w grze. Na szczęście dla gracza, często otrzymuje on drugą szansę poprzez ruchome platformy, mosty lub zapadające się wystające kawałki podłoża. Pojawiają się także różne ukryte przejścia i ścieżki.

Z niektórych pułapek nie da się uciec. Przykładem jest sekcja w dolnej części aktu drugiego. Gracz musi wskoczyć na pnącze i opuścić most. Jeżeli tego nie uczyni, a wpadnie do dziury, zostanie bez możliwości powrotu na dnie z kolcami. Jest to szczególnie uciążliwe, będac Super Sonicem, gdyż gracz musi czekać na śmierć aż do wyczerpania się pierścieni. W reedycji z 2013 roku, w miejsce kolców dodano przejście do Hidden Palace Zone.

Boss

Osobny artykuł: Drill Eggman II

Bossem poziomu jest Drill Eggman II - Eggmobile z doczepioną parą wierteł. Boss używa wierteł do ataku bezpośrednio (szarża) i pośrednio (zrzucanie skał). Do pokonania go potrzebne jest 8 uderzeń.

Badniki

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Crawlton Zakin (ザキーン?)
Crawlton sprite
Flasher Flasher (フラッシャー Furasshā?)
Flasher sprite

Inne wystąpienia

Sonic Drift 2

Osobny artykuł: Mystic Cave (Sonic Drift 2)

Mystic Cave pojawia się jako tor w grze Sonic Drift 2. Jest piątym torem w turnieju White Chaos GP, następując po Hill Top 2, a poprzedzając Emerald Hill 2. W przeciwieństwie do większości tras w grze, Mystic Cave nie składa się z okrążeń, a jest długim torem.

W innych mediach

Sonic the Comic

Mystic Cave pojawia się w Sonic the Comic. Jest lokacją poboczną i służy głównie jako kryjówka.

Archie Comics

Mystic Cave pojawia się w serii komiksowej publikowanej przez Archie Comics. Przypomina ona bardziej Hidden Palace Zone, jest poboczną lokacją.

Muzyka

Nazwa Muzyka
STH2 Mystic Cave Zone ~Mega Drive Version~
STH2 Mystic Cave Zone ~Masa's Demo Version~
STH2 Mystic Cave Zone (2P) ~Mega Drive Version~
STH2 Mystic Cave Zone (2P) ~Masa's Demo Version~

Film

Sonic the Hedgehog 2 - Mystic Cave Zone

Sonic the Hedgehog 2 - Mystic Cave Zone

Film przedstawiający przejście poziomu

Ciekawostki

  • Muzyka z trybu dla dwóch graczy początkowo była używana w Hidden Palace Zone. Nie wiadomo czy była tam jedynie tymczasowo czy też rzeczywiście miała to być piosenka dla poziomu.