Fandom

Sonic Wiki

Mystic Ruins

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Mystic Ruins (ミスティックルーイン Misutikku Rūin?) – lokacja pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog, służąca jako jeden z trzech Adventure Field w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut.

Opis Edytuj

Mystic Ruins podzielone jest na trzy główne strefy.

Station Area Edytuj

Główna część Mystic Ruins. Jest to porośnięty trawą płaskowyż z niewielką ilością drzew i domów. Z jednej strony zakończony jest klifem prowadzącym do morza, a z drugiej otoczony górami w których wydrążone są jaskinie.

  • Station – kilkupiętrowa, drewniana konstrukcja, prowadząca na tory kolejowe, po których porusza się pociąg kursujący do Station Square. W dolnej części budynku znajduje się tratwa, którą można popłynąć na Egg Carrier.
  • Tails' Work Shop – mały dwupiętrowy budynek, zamieszczony na klifie. Przed warsztatem znajduje się długi, porośnięty palmami pas startowy dla samolotu.
  • West Cave – mała jaskinia, prowadząca na Angel Island. Większość postaci może uzyskać do niej dostęp po zniszczeniu skalnej ściany, blokującej wejście do jaskini.
  • East Cave – składająca się z dwóch komór jaskinia z wózkiem kopalnianym, prowadzącym do ogrodu Chao.
  • Waterfall – wodospad wpadający do małego jeziora w pobliżu gór. Można tutaj znaleźć specjalne jajo ze srebrnym Chao. Jezioro posiada odpływ, w postaci niewielkiego kanału wpadającego do morza za klifem. Obok jeziora znajduje się jaskinia z torami
    Mystic Ruins Station Area.png

    Mapa Station Area

    i wózkiem kopalnianym, prowadzącym do Jungle Area.
  • Windy Cave – mała jaskinia z której można odwiedzić poziom Windy Valley. Można do niego uzyskać dostęp po umieszczeniu kamiennego klucza na specjalnym ołtarzu.
  • Windy Valley – wietrzna dolina, w której panują silne wiatry i trąby powietrzne.

Jungle Area Edytuj

Dżungla z licznymi ruinami, tworząca labirynt.

Mystic Ruins Jungle Area.png

Mapa Jungle Area

  • Ancient ruins – ruiny starożytnej piramidy, wybudowanej przez kolczatki. Zawiera wejścia do poziomu Lost World. Położone w centrum dżungli, otoczone zrujnowanymi murami.
  • Big's House – dom kota Biga i Froggy'ego.
  • Sand Hill – piaskowa grota, w której położone jest wejście do poziomu Sand Hill.
  • Final Egg – ukryta baza Doktora Eggmana, położona na samym końcu dżungli. Jedynym wejściem jest długi tunel, prowadzący do wnętrza bazy. Jest to dwupiętrowy pokój, w którym mieszczą się dwie kapsuły z robotami zbudowanymi na wzór nal Egg.
Mystic Ruins Angel Island.png

Mapa Angel Island

Angel Island Area Edytuj

Latająca wyspa będąca domem kolczatki Knucklesa. Po zniszczeniu Głównego Szmaragdu, wyspa spadła do oceanu, łącząc się z Mystic Ruins za pośrednictwem jednej z jaskiń.

  • West Cave – jaskinia na kształt tunelu. Można stąd wrócić do Station Area.
  • Ice Cave – lodowa jaskinia z jeziorem pośrodku. Zawiera wejście do poziomu IceCap. Połączona specjalnym wejściem z West Cave. Można ją otworzyć tylko posiadając odpowiedni kamienny klucz.
  • Altar of Emerald – ołtarz Głównego Szmaragdu, położony na unoszącej się w powietrzu, wydzielonej części wyspy. Połączony z jej pozostałą częścią za pomocą drewnianego mostu.
  • Watch ApeE-01 Baby Kiki pilnujący wejścia do poziomu Red Mountain.
  • IceCap – lodowa góra, z jaskiniami i stokami, nadającymi się do jazdy na snowboardzie.
    Shrine of Knuckles race mapa.png

    Mapa miasta

  • Red Mountain czerwone pasmo górskie, kryjące liczne wulkany.

Lokacje z przeszłości Edytuj

Altar of Emerald mapa.png

Mapa ołtarza szmaragdów

Te lokacje mogą być odwiedzone przez gracza tylko wtedy, kiedy zostaje przeniesiony w przeszłość przez Tikal. Jeśli gracz wykona akcję, kończącą jego pobyt w przeszłości, nie będzie mógł już więcej powrócić do tych miejsc. Niektóre postacie mogą być teleportowane do przeszłości wielokrotnie, a inne tylko raz.

  • Shrine of Knuckles' Race - wielka świątynia, wybudowana dookoła miasta kolczatek. Gracz może znaleźć w pobliżu inne kolczatki i wchodzić z nimi w interakcje.
  • Altar of the Emerald - ołtarz Szmaragdów Chaosu, znajdujący się za miastem kolczatek.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Cztery tysiące lat przed wydarzeniami z gry Sonic Adventure, na terenie Mystic Ruins istniało miasto, zamieszkiwane przez klan kolczatek z plemienia Knucklesa. Tuż za murami metropolii, znajdował się ołtarz Szmaragdów Chaosu, należący do istot zwanych Chao.

Wódz plemienia kolczatek, Pachacamac, zamierzał zdobyć Szmaragdy Chaosu, lecz podjęta przez niego próba zakończyła się katastrofą. Napaść na ołtarz rozwścieczyła jego strażnika, Chaosa, który w akcie furii doprowadził do zniszczenia cywilizacji kolczatek i prawie całkowitej eksterminacji tej rasy. Córka wodza, Tikal, zatrzymała potwora, zamykając go razem ze sobą w Głównym Szmaragdzie.

Po tym ataku, część Mystic Ruins, w której znajdował się ołtarz szmaragdów, stała się latającą wyspą, znaną później jako Angel Island. Ocalałe kolczatki osiedliły się tam na stałe, lecz nigdy nie odbudowały swojej cywilizacji na nowo. Z czasem zaczęło ich ubywać coraz więcej, aż w końcu ostatnim ich żywym przedstawicielem został Knuckles.

W międzyczasie tereny dookoła starożytnego miasta kolczatek zaczęły zajmować bagna, rzeki i lasy deszczowe. W centrum tej dżungli, jako jedyna budowla, pozostała wielka świątynia kolczatek.

Sonic Adventure Edytuj

Mystic Ruins zadebiutowało w grze Sonic Adventure jako jeden z Adventure Fields. Grupa archeologów poszukuje tutaj pozostałości po starożytnej cywilizacji. Część z nich błąka się po dżungli, a pozostali zostają niedaleko stacji kolejowej, martwiąc się o swoich zaginionych towarzyszy. Anielska Wyspa ponownie spada do oceanu, łącząc się z Mystic Ruins.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Mystic Ruins

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Mystic Ruins (Sonic X)
W serialu anime Sonic X, Mystic Ruins było częścią świata Sonica. Po drugiej Kontroli Chaosu, wywołanej przez Super Sonica, ruiny zostały przeniesione do równoległego wymiaru ludzi. Rozgrywa się tam część akcji Sagi o Chaosie. Eggman zbudował tutaj dwie bazy: jedną podczas próby poskromienia Chaosa, a drugą na krótko przed powrotem do świata Sonica.
ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki