Cudzy1 This robot is special. He's powered by the energy from your little friends. He is invincible! So, I'd say it's been nice knowing you... but it hasn't. Cudzy2
Doktor Eggman, Sonic Colors
Nega-Wisp Armor (エッグネガウィスプ Eggunegau~isupu?, dosł. "Egg Nega Wisp") – finałowy boss w grze Sonic Colors, z którym gracz walczy po ukończeniu pierwszego aktu Terminal Velocity.

Opis Edytuj

Nega-Wisp Armor to fioletowy robot o wyglądzie fioletowego Wispa. Na głowie posiada paszczę z ostrymi zębami, a także licznymi kolcami odchodzącymi do tyłu. Mieści się tu również kokpit robota. Z tyły ma doczepione czerwone kapsuły, w których trzymane są porwane Wispy i ich moc. W wersji na Wii Nega-Wisp Armor posiada dwie macki, a w wersji na Nintendo DS ogon.

Boss Edytuj

Wii Edytuj

W wersji na Wii walka ma miejsce na niekończącej się trasie, podzielonej na trzy tory. Gracz biegnie za Nega-Wisp Armorem. Należy unikać ataków bossa. Po tym jak Nega-Wisp Armor skończy atakować, będzie można przeskoczyć po jego macce w kokpit, za pomocą Homing Attacku. Następnie można zadać mu dodatkowe uderzenie Boostem. Za każdym zadanym uderzeniem, boss wypuszcza porwanego Wispa, który dołącza do gracza. Nega-Wisp Armor korzysta z trzech podstawowych ataków, opartych na Mocach Koloru:

  • Cube – wypluwa kule energii w górę, które po wylądowaniu na ziemi zmieniają się w fioletowe sześciany. Gracz musi je omijać, zmieniając tor za pomocą Quick Stepu. W późniejszych momentach walki Nega-Wisp Armor będzie zwiększał ilość rozkładanych sześcianów.
  • Spikes – wypluwa z paszczy dwie fale fioletowych kolczastych kul, zajmujących wszystkie trzy tory. Gracz może nad nimi jedynie przeskoczyć. W późniejszych fazach walki boss zwiększy ilość kolczastych kul do trzech fal.
  • Laser – strzela z macek fioletowymi wiązkami laserowymi, przeciągając wzdłuż całego toru. Gracz może nad nimi jedynie przeskakiwać. Każdy kolejny laser jest wystrzeliwany przez bossa szybciej.

Nega-Wisp Armor może także łączyć swoje ataki:

  • Cube i Spikes – rozkłada fioletowe sześciany, a także kolczaste kule które będą się toczyć po torze. Kolczaste kule zmieniają tor, kiedy uderzają w sześciany.
  • Cube i Laser – rozkłada sześciany w konkretnym ułożeniu. Następnie wystrzeliwuje wiązkę laserową, która odbija się od sześcianów.

Gdy Nega-Wisp Armor otrzymuje uderzenie, zasysa do swoich macek pobliskie Białe Wispy. Czasami boss będzie zmieniał swoje położenie, lecąc za graczem. Gdy wszystkie Wispy zostaną uratowane, a boss będzie blisko pokonania, gracz może wykonać Final Color Blaster. Sonic wykorzysta moc wszystkich Wispów aby uderzyć w Nega-Wisp Armora i zniszczyć go na dobre. Eggmobile wypadnie z kokpitu i poleci daleko w przestrzeń kosmiczną, zostawiając po sobie fioletowy wybuch w kształcie głowy Eggmana.

Nintendo DS Edytuj

W wersji na Nintendo DS Nega-Wisp Armor ściga najpierw gracza podczas poziomu Terminal Velocity. Później Sonic ląduje na spadającej platformie, gdzie zaczyna się właściwa walka. Nega-Wisp armor unosi się wokół platformy, skąd wyprowadza ataki. Opierają się one na wszystkich mocach kolorów z wersji na Nintendo DS:

  • Burst – podlatuje do platformy, po czym wypluwa z paszczy wybuch fioletowej energii. Po chwili podlatuje do platformy i można go uderzyć.
  • Rocket – przelatuje pod platformę i wystrzeliwuje stamtąd fioletowe rakiety. Gracz może odbić ostatnią rakietę, aby uderzyć bossa.
  • Drill – zmienia swój ogon w zabójczy świder, którym próbuje uderzyć gracza. W świder może uderzyć Boost. Pod koniec tego ataku boss opuszcza ogon na arenę, co pozwala zadać mu obrażenia.
  • Laser – odłącza od siebie swój ogon, który zaczyna wypluwać laserowe pociski, odbijające się od platformy. Ostatni pocisk jest większy i znacznie groźniejszy. Kiedy jest ładowany, gracz może uderzyć w ogon aby pocisk odbił się do Nega-Wisp Armora.
  • Void – ogon Nega-Wisp Armora zacznie zasysać gracza do lewej strony platformy, podczas gdy sam boss będzie unosić się po prawej stronie, strzelając pociskami. Gracz musi uderzyć bossa aby przerwać ten atak.

Z każdym uderzeniem gracz ratuje jednego Wispa. Nega-Wisp Armor będzie również zasysał do siebie pobliskie Białe Wispy, kiedy będzie musiał naładować kolejny atak. Poprzez uderzanie bossa gracz ratuje także Białe Wispy, które zapewniają Boost. Aby to zrobić, Sonic musi poczekać aż boss skończy wykonywać swoje ataki. Następnie można przeskoczyć po jego ogonie do kokpitu, za pomocą Homing Attacku. Pod koniec walki Nega-Wisp Armor wyląduje na platformie i zacznie ładować zabójczy laser. Sonic musi przywołać do siebie Wispy i wykonać Final Color Blaster. Gracz musi przebić się przez laser Nega-Wisp Armora i zniszczyć go, ratując wszystkie inne Wispy.

Rangi Edytuj

Rangi z wersji na Wii.

Ranga Wymagania
Ranga S 12

4000000
Ranga A 19

3100000
Ranga B 12

2300000
Ranga C 11

1500000
Ranga D 5

0

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Nega-Wisp Armor - Faza 1
Nega-Wisp Armor - Faza 2
Nega-Wisp Armor - Faza 1 (DS)
Nega-Wisp Armor - Faza 2 (DS)

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Wii Edytuj

[?
]
Galeria

Nintendo DS Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Nega-Wisp Armor przypomina formę Purple Frenzy.
  • W wersji na Wii spiker ma normalny głos, kiedy wygłasza nazwy mocy wykorzystywanych przez Nega-Wisp Armora. W wersji na DS ma jednak zniekształcony głos, co prawdopodobnie ma podkreślić to, że boss korzysta z Nega-Mocy Kolorów.
  • Cyan Laser to jedyna moc koloru, z której Nega-Wisp Armor korzysta w obu wersjach gry.
  • W wersji na Wii faza 2 walki z tym bossem zaczyna się po uratowaniu Różowego Wispa.