Fandom

Sonic Wiki

Newtron

2985stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Newtron (メレオン Mereo?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest robotem przypominającym kameleona. Zazwyczaj występuje w dwóch wariantach: zielonym i niebieskim.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Newtron-zielony-spr.gif
Newtron-niebieski-spr.png
W Sonic the Hedgehog (1991), na poziomie Green Hill Zone, zadebiutowały oba typy Newtronów. Zielony Newtron pojawia się na ścianach, strzela pociskiem z ust i znika. Niebieski zaś pojawia się, odrywa się od ściany i leci z dużą prędkością po podłożu w kierunku Sonica. Pojawia się na poziomie Green Hill Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Newtron 8 bit sprite.png

Newtron pojawia się również w 8-bitowej wersji gry. Tu jednak występuje tylko niebieska odmiana. Pojawia się na Jungle Zone. Ma taki sam atak jak jego 16-bitowy odpowiednik.

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) Edytuj

Meleon sprite.png

Newtron pojawia się ponownie w 8-bitowej wersji gry Sonic the Hedgehog 2, na poziomach: Underground Zone, Sky High Zone oraz Green Hills Zone. Znany jest tutaj pod nazwą Meleon (メレオン?).

W grze pojawiają się obie wersje Newtrona, lecz zielony Newtron jest bardziej szary. Oba badniki mają te same ataki co oryginalnie w poprzednich grach.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Newtron pojawia się ponownie na Splash Hill Zone w Sonic the Hedgehog 4: Episode I. Pojawia się tylko jego zielona odmiana. Zazwyczaj przylega do ścian niewidzialny, a kiedy zbliży się gracz, to Newtron wystrzeli w jego stronę fioletowy pocisk. Niektóre roboty mogą również zamieniać się w latający pocisk.

Sonic Generations Edytuj

Newtron powraca w wersji Sonic Generations na Nintendo 3DS. Oba typy pojawiają się na poziomie Green Hill, tylko w pierwszym akcie, w którym gracz gra Klasycznym Soniciem. Pomimo zmiany wyglądu gry, Newtrony maja te same ataki co w oryginalnej grze.

Sonic Lost World Edytuj

Newtron przeszedł kolejną zmianę wyglądu, na bardziej uproszczony i przypominający wczesny projekt robota. W wersji na Wii U można spotkać tylko zielony typ Newtrona, w pierwszym Zonie Windy Hill i pierwszym Zonie Sky Road. Z kolei w wersji na Nintendo 3DS pojawiają się w pierwszym i drugim Zonie Windy Hill.

Zielone Newtrony przylegają do ścian i strzelają w gracza pociskami, kiedy się do nich zbliży. Jeśli Sonic podejdzie za blisko robota, to ten zrobi się niewidzialny i nie będzie go można zniszczyć. Newtrony trzeba atakować szybko, zanim znikną postaci sprzed oczu.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki