FANDOM

Cudzy1 Newtron surprises Sonic again using optical camouflage to try and blast Sonic. He can also transform into a rocket and charge towards Sonic. Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Newtron (メレオン Mereo?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest robotem przypominającym kameleona. Zazwyczaj występuje w dwóch wersjach: zielonej i niebieskiej.

Opis Edytuj

Newtron to zielony kameleon z żółtymi oczami, albo niebieski kameleon z czerwony oczami. Robot przykleja się do ścian i ujawnia się, kiedy zbliża się gracz. Newtron strzela wtedy pociskiem z ust, albo przekształca się w rakietę i leci w stronę gracza. Newtron nie zawsze może być zniszczony, gdyż ukrywa się w ścianie.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Newtron-zielony-spr
Newtron-niebieski-spr

W Sonic the Hedgehog, na poziomie Green Hill Zone, zadebiutowały oba typy Newtronów. Zielony Newtron pojawia się na ścianach, strzela pociskiem z ust i znika. Niebieski zaś pojawia się, odrywa się od ściany i leci z dużą prędkością po podłożu w kierunku Sonica. Pojawia się na poziomie Green Hill Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Newtron 8 bit sprite

Newtron pojawia się również w 8-bitowej wersji gry. Tu jednak występuje tylko niebieska odmiana. Pojawia się na Jungle Zone.

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) Edytuj

Meleon sprite

Newtron pojawia się ponownie w 8-bitowej wersji gry Sonic the Hedgehog 2, na poziomach: Underground Zone, Sky High Zone oraz Green Hills Zone. Znany jest tutaj pod nazwą Meleon (メレオン?). W grze pojawiają się obie wersje Newtrona, lecz zielony Newtron jest bardziej szary. Oba badniki mają te same ataki co oryginalnie w poprzednich grach.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Newtron pojawia się ponownie na Splash Hill Zone w Sonic the Hedgehog 4: Episode I. Pojawia się tylko jego zielona odmiana. Zazwyczaj przylega do ścian niewidzialny, a kiedy zbliży się gracz, to Newtron wystrzeli w jego stronę fioletowy pocisk. Niektóre roboty mogą również zamieniać się w latający pocisk.

Sonic Generations Edytuj

Newtron powraca w wersji Sonic Generations na Nintendo 3DS. Oba typy pojawiają się na poziomie Green Hill, tylko w pierwszym akcie.

Sonic Lost World Edytuj

Newtron przeszedł kolejną zmianę wyglądu, na bardziej uproszczony i przypominający wczesny projekt robota. W wersji na Wii U można spotkać tylko zielony typ Newtrona, w pierwszej zonie Windy Hill i pierwszej zonie Sky Road. Z kolei w wersji na Nintendo 3DS pojawiają się w pierwszej i drugiej zonie Windy Hill. Pojawiają się tylko zielone Newtrony.

Sonic Mania Edytuj

Newtron 1 Mania
Newtron 2 Mania

Newtrony pojawiają się w grze Sonic Mania na poziomie Green Hill Zone. Występują tutaj w obu odmianach z gry Sonic the Hedgehog (1991).