FANDOM

Nintendo DS (skr. NDS lub DS) – przenośna konsola gier wideo zaprojektowana i wyprodukowana przez japońską firmę Nintendo. Wydana w 2004 roku w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Konsola ma obudowę typu clamshell, podobną do Game Boya Advance SP, a wewnątrz dwa ekrany LCD, z których jeden jest dotykowy. Konsola zawiera również wbudowany mikrofon i obsługuje komunikację bezprzewodową w standardzie IEEE 802.11 (Wi-Fi), umożliwiając graczom wspólną interakcję bliskiego zasięgu (10–30 m, zależnie od warunków) lub online za pomocą usługi Nintendo Wi-Fi Connection, która została uruchomiona po premierze. Była to pierwsza konsola Nintendo wydana najpierw w Ameryce Północnej, a nie Japonii. Konsola została wycofana ze sprzedaży w 2009 roku.

Urządzenie nosiło pseudonim Nitro, co odzwierciedlone zostało w kodach modeli pojawiających się na jednostce. Nazwa konsoli oficjalnie rozwija się do „Developers' System” (platforma twórców), co miało stanowić odniesienie do nowych projektów gier, które konsola miała zainspirować oraz „Dual Screen” (podwójny ekran), najbardziej oczywista i wyróżniająca się cecha urządzenia.

Gry z serii Sonic the Hedgehog Edytuj

Wprowadzone postacie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki