Fandom

Sonic Wiki

Ołtarz Szmaragdów

2666stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Ołtarz Szmaragdów (ang. Altar of the Emeralds), znany również jako kaplica Głównego Szmaragdu (ang. shrine of the Master Emerald), a we wczesnych japońskich źródłach jako Filar (ang. Pillar) (ピラー Pirā?) – lokacja na Anielskiej Wyspie, w której przechowywany jest Główny Szmaragd. Są to zrujnowane pozostałości starożytnego ołtarza, wokół którego mieszkały Chao. Po raz pierwszy pojawiły się w Sonic Adventure, ale wzmianki o owej kaplicy można znaleźć również w instrukcjach do Sonic the Hedgehog 3 i Knuckles' Chaotix. Zrekonstruowany przez ludzkość ołtarz pojawił się również w grze Sonic Adventure 2, gdzie mieścił się w rdzeniu Kosmicznej Kolonii ARK.

Opis Edytuj

Przeszłość Edytuj

4000 lat przed wydarzeniami z Sonic Adventure, Ołtarz Szmaragdów położony był za starożytnym miastem kolczatek. Prowadził do niego most, zawieszony nad rzeką. Kaplica mieściła się na wzgórzu, zamieszkiwanym przez Chao i ich strażnika, Chaosa.
Ołtarz 2.png

Ołtarz Szmaragdów w przeszłości

Ołtarz otoczony był wysokim murkiem, podpieranym przez liczne filary. Wewnątrz mieściły się również wysokie postumenty, nad którymi krążyło siedem Szmaragdów Chaosu. Centralnym punktem ołtarza była trzypiętrowa kaplica. Na pierwszych dwóch piętrach znajdowały się brodziki z wodą i wyrastające z nich rośliny. Do trzeciego piętra prowadziły wysokie i szerokie schody. Położony był tam Główny Szmaragd, przykryty kamiennym dachem podpieranym przez cztery filary.
Ołtarz 3.png

Ołtarz Szmaragdów w trakcie najazdu kolczatek

Ołtarz cieszył się spokojem, dopóki nie postanowił go najechać Pachacamac, wódz plemienia kolczatek, pragnący posiąść siedem Szmaragdów Chaosu. W wyniku ataku ciężko rannych zostało wiele Chao, co rozzłościło Chaosa. Potwór wykorzystał moc siedmiu szmaragdów do przemienienia się w Perfect Chaosa. W swojej ostatecznej formie zabił liczne kolczatki w odwecie, niemal doprowadzając do ich wymarcia. Córka wodza plemienia, Tikal, wykorzystała moc Głównego Szmaragdu do uwięzienia Chaosa razem z samą sobą wewnątrz wielkiego klejnotu. W wyniku jej działania, część lądu na której położony był Ołtarz Szmaragdów wzniosła się i przyjęła nazwę Anielskiej Wyspy. Sam ołtarz znalazł się na wiszącej w powietrzu mniejszej masie lądu.

Kolczatki strzegły go następnie przez wiele pokoleń, ze względu na Główny Szmaragd w którym uwięziono potwora, aby nie dopuścić do jego wydostania się. W pewnym momencie jednak przeniesiono Główny Szmaragd do Ukrytego Pałacu, a ołtarz powoli zaczął popadać w ruinę, do czego przyczyniły się również zniszczenia dokonane w przeszłości przez Pachacamaca.

Sonic Adventure Edytuj

Po wydarzeniach z Sonic the Hedgehog 3, w których Doktor Eggman wykradł Główny Szmaragd z Ukrytego Pałacu, a kolczatka Knuckles go odzyskał, wielki klejnot ponownie przeniesiono na Ołtarz Szmaragdów, teraz już mocno zrujnowany.

W trakcie wydarzeń z Sonic Adventure, Eggman zniszczył Główny Szmaragd i uwolnił z niego Chaosa i Tikal. Knucklesowi udało się później odbudować klejnot i zwrócić go w pełni do kaplicy. Ołtarz Szmaragdów był również wielokrotnie ukazywany wszystkim postaciom z gry, w trakcie gdy kolczatka przenosiła bohaterów w przeszłość.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Rdzeń ARK.png

Ołtarz wybudowany wewnątrz Kosmicznej Kolonii ARK

W Sonic Adventure 2 pojawia się replika Ołtarza Szmaragdów, zrekonstruowana w rdzeniu Kosmicznej Kolonii ARK. Działa on podobnie jak oryginał, a jego celem jest ujarzmianie mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu. Wewnątrz ołtarza znajduje się również specjalnie wydzielone miejsce na Główny Szmaragd.

Sonic i Knuckles próbowali wykorzystać Ołtarz Szmaragdów i Główny Szmaragd do powstrzymania Kosmicznej Kolonii ARK przed zderzeniem z Ziemią, ale jego strażnik, Biolizard, pierwszy wykorzystał moc płynącą z ołtarza i przemienił się w Finalhazard. Dzięki temu mógł się połączyć z kolonią i skierować ją do zderzenia z planetą, bez potrzeby dalszego korzystania z mocy szmaragdów. Został jednak powstrzymany przez Super Sonica i Super Shadowa.

Sonic Battle Edytuj

Altar SB.png

Ołtarz w Sonic Battle

W Sonic Battle, w lokacji Holy Summit, prawdopodobnie części Anielskiej Wyspy, pojawia się obiekt o nazwie Altar (ang. Ołtarz). Wygląda inaczej od ołtarza przedstawionego w poprzednich grach, ale prawdopodobnie jest, bądź też nawiązuje do tej budowli.

Jest to punkt spotkań, w którym odgrywane są niektóre cutscenki w grze i interakcje między postaciami, istotne dla fabuły. Sonic, Tails, Knuckles i Emerl spotykają się tutaj pod koniec gry, aby omówić plan ataku na Death Egg Doktora Eggmana.

Sonic Advance 3 Edytuj

Ołtarz Szmaragdów pojawia się pod koniec gry, jako poziom o nazwie Altar Emerald. Sonic i jego przyjaciele docierają tutaj i toczą najpierw walkę z Gemerlem, a potem z Hyper Eggrobo, pilnujących Głównego Szmaragdu.
Altar Emerald.png

Altar Emerald w Sonic Advance 3

W zakończeniu gry, w którym gracz nie posiada przy sobie siedmiu Szmaragdów Chaosu, Sonic dobije uciekającego Eggmana i zniszczy jego Egg Mobile. Gemerl zatrzyma się na chwilę, po czym podąży za swoim twórcą. Przyjaciele Sonica i zwierzątka zbiorą się pod Ołtarzem Szmaragdów, z którego wystrzeli w górę promień światła. Niebo dookoła zmieni się na niebieskie, a następnie przyleci Omochao z aparatem i sfotografuje wszystkie obecne postacie.
Oltarz szmaragdow SA3.png

Altar Emerald po pokonaniu Eggmana

Jeśli gracz ma przy sobie siedem Szmaragdów Chaosu i liderem jest Sonic, to Gemerl wykradnie Sonicowi szmaragdy i wykorzysta do transformacji w Ultimate Gemerla. Robot zbuntuje się przeciwko Eggmanowi i rzuci jego Egg Mobile na ziemię, a następnie ucieknie. Sonic dokona transformacji w Super Sonica i razem z Eggmanem ruszą powstrzymać Gemerla. Po pokonaniu robota, przyjaciele ruszą do domu, a Knuckles zostanie aby strzec Głównego Szmaragdu pod ołtarzem.

W innych grach Edytuj

LEGO Dimensions Edytuj

Ołtarz Szmaragdów pojawia się w grze LEGO Dimensions w Adventure World Sonica. Jest to miejsce w którym można spotkać Knucklesa. Jak sam kolczatka twierdzi Główny Szmaragd został przeniesiony w bardziej bezpieczne miejsce. Ołtarz jest większy niż w poprzednich grach i mniej zrujnowany. Przypomina budowle ze Sky Sanctuary Zone.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Ołtarz Szmaragdów (Sonic X)
Ołtarz Szmaragdów i jego replika pojawiają się w serialu anime Sonic X, gdzie pełnią rolę prawie identyczną jak w Sonic Adventure i Sonic Adventure 2. W przeszłości ołtarz był miejscem spoczynku Szmaragdów Chaosu i Głównego Szmaragdu, ale w obecnym, zrujnowanym stanie przechowywany jest tutaj tylko Główny Szmaragd.
ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Advance 3

Więcej z Fandomu

Losowa wiki