Fandom

Sonic Wiki

Orange Rocket

2637stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cudzy1.png Change forms with an Orange Wisp for the mega high-flying Rocket form! Cudzy2.png
Miles "Tails" Prower
Orange Rocket (オレンジ・ロケット Orenji roketto?, pol. Pomarańczowa Rakieta) to transformacja jeża Sonica pojawiająca się po raz pierwszy w grze Sonic Colors. Jest to Moc Koloru zasilana przez Pomarańczowego Wispa i jego energię Hyper-go-on. W tej formie, Sonic zamienia się w pomarańczową rakietę.

Wygląd Edytuj

Sonic jako Orange Rocket, zamienia w pomarańczową, większą wersję swojej głowy. Wydłuża się ona i formuje na kształt prawdziwej rakiety z sześcioma skrzydłami z tyłu, ułożonymi w sześciokąt foremny. Prawdziwe rysy twarzy jeża znikają, a jedyne co pozostaje to oczy i uszy. Oczy zmieniają kształt i kolor na żółty oraz zostają pozbawione tęczówek, uszy natomiast zmniejszają się i zmieniają kolor na pomarańczowy.

Umiejętność Edytuj

Sonic jako Orange Rocket, zamienia się w rakietę, dzięki której zyskuje jej prawdziwe zdolności. Może między innymi latać w górę, dzięki napędowi odrzutowemu, niszczyć nawet najsilniejszych wrogów, a także przebijać się przez najtwardsze materiały.

Główną wadą Orange Rocket jest krótki czas trwania transformacji. Jedyną opcją na wydłużenie go, jest zebranie większej ilości Pomarańczowych Wispów. Inną wadą jest brak możliwości użycia mocy w innych sekcjach niż dwuwymiarowe. Ponadto, moc może okazać się bezużyteczna, gdy trafi na zbyt twardy materiał, którego nie potrafi przebić.

Gameplay Edytuj

Orange Rocket-Gameplay.png

Orange Rocket w Sonic Colors (Wii)

Moc Orange Rocket może zostać użyta jedynie dzięki energii Hyper-go-on, a więc Sonic musi być w posiadaniu Pomarańczowego Wispa. Kiedy Sonic zamieni się Orange Rocket, Belka Wispów zacznie się automatycznie zmniejszać, aż się wyczerpie. Sonic powróci wtedy do swojej prawdziwej postaci.

Aby uruchomić Orange Rocket należy wstrząsnąć Wii Remote, lub wcisnąć dany przycisk, w zależności od kontrolera i wersji gry. Kiedy moc już będzie aktywna, Sonic za każdym razem podąży w górę, a gracz nie będzie mógł w żaden sposób zmienić kierunku jego lotu. Dzięki temu można odkryć nowe ścieżki przechodzenia poziomów oraz znajdywać ukryte Czerwone pierścienie.

Po wykorzystaniu mocy, Sonic może znaleźć się w sekcji dryfowania. Równie dobrze może po prostu spaść na ziemię.

Każdy lot trwa tylko kilka sekund. Orange Rocket może jednak w niektórych przypadkach nie zostać dobrze wykorzystany. Dla przykładu może nie przebić się przez niektóre twardsze sufity. Potrafi za to zniszczyć każdego napotkanego wroga.

Sonic Colors Edytuj

Wii Edytuj

Moc Orange Rocket zadebiutowała na 3 akcie w Sweet Mountain. Można jej używać wyłącznie w sekcjach 2.5D, a za każdą sekundę używania mocy gracz otrzymuje 27000 punktów bonusowych, zwanych Color Bonus. Po skończeniu transformacji i powrocie Sonica do pierwotnej postaci, gracz przechodzi w sekcję dryfowania.

W czasie korzystania z mocy Orange Rocket, Sonic nie jest w stanie umrzeć, nawet wtedy, gdy nie posiada ani jednego pierścienia. Nie oznacza to jednak, że nie może ich tracić. Po zetknięciu z niektórymi przeszkodami, takimi jak kolczaste kule, jeż otrzyma obrażenia.

Ponadto, gracz jest w stanie zwiększyć prędkość lotu. Jednak jeżeli będzie robił to zbyt długo, pobór mocy zostanie przerwany.

Sterowanie Edytuj

Gracz posiada następujące funkcję sterowania, podczas korzystania z mocy Orange Rocket:

Standard Wii Remote Klasyczny Kontroler GameCube Controller
Aktywowanie Orange Rocket Potrząsnąć Wii Remote Potrząsnąć Wii Remote Przycisk R Z Button Game Cube.png

Kombinacje Edytuj

W Game Landzie, moc Orange Rocket może zostać połączona z mocą drugiego gracza i stworzyć zupełnie nową moc. Dostępne kombinacje to:

  • Orange Rocket + Orange Rocket - dwa Orange Rockety, które po użyciu lecą spiralnie wokół siebie. Jest to silniejsza wersja pojedynczego Orange Rocket.
  • Orange Rocket + Cyan Laser - moc, w której po wyczerpaniu się Orange Rocket można zamienić się w Cyan Laser.
  • Orange Rocket + Yellow Drill - moc ta pozwala Yellow Drillowi wystrzelić jak rakiecie. Kończy się po wyskoczeniu z ziemi.

Nintendo DS Edytuj

W wersji Nintendo DS gry Sonic Colors, Orange Rocket jest drugą dostępną Mocą Koloru (nie licząc Białych Wispów) i jest odblokowywana na Starlight Carnival. Mechanika rozgrywki i sterowanie pozostają niezmienione.

Sterowanie Edytuj

W grze moc Orange Rocket jest aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku X Button Wii DS.png.

Sonic Generations Edytuj

Konsole/PC Edytuj

Orange Rocket Icon.png

Ikonka blokady w grze

W wersji konsole / PC gry Sonic Generations, tylko nowoczesny Sonic może używać mocy Orange Rocket. Jest ona dostępna na akcie 2 na Planecie Wispów, gdyż tylko tam pojawiają się Pomarańczowe Wispy.

Moc Orange Rocket można aktywować jedynie w sekcjach 2.5D.

W Generations zostały również wprowadzone małe zmiany w mechanice sterowania i gameplayu. Tym razem, podczas lotu gracz jest w stanie lekko przechylać rakietę w lewo lub w prawo. Na dodatek, Orange Rocket nie może już stracić żadnych pierścieni ani otrzymywać obrażeń, przez co nie może umrzeć.

Czasami podczas rozgrywki można dostrzec słabe punkty na sufitach i platformach. Są one oznaczone specjalnym symbolem, którego ikonkę przedstawia zdjęcie obok. Orange Rocket może się przez nie przebić znacznie łatwiej niż przez normalne przeszkody.

Sterowanie Edytuj

Aby uruchomić moc na konsoli / PC należy wcisnąć przycisk Triangle Button PS.png/Y Button Xbox.png.

Sonic Lost World Edytuj

Wii U Edytuj

Orange Rocket Aim.png

Celowanie w grze

Moc Orange Rocket wraz z Pomarańczowym Wispem, pojawiła się jedynie w wersji Wii U gry Sonic Lost World. Debiutuje na zonie 3 w Tropical Coast.

Jest to pierwsza gra, w której Orange Rocket może być używana w sekcjach trójwymiarowych, a gracz jest w stanie samodzielnie wybrać jej kierunek lotu. Poza tym, moc posiada wiele aspektów z gry Sonic Colors. Jednym z nich jest przejście w sekcje dryfowania po zakończeniu transformacji.

Sterowanie Edytuj

Aby uruchomić moc należy stuknąć ikonkę Orange Rocket w prawym górnym rogu ekranu. Następnie gracz musi wybrać kierunek lotu, poprzez poruszanie palcem po ekranie lub używając lewego drążka analogowego. Po chwili, rakieta wystrzeli tam, gdzie wskazywał celownik.

Muzyka Edytuj

Mocy Orange Rocket towarzyszą dwie wersje piosenek - jedna z gry Sonic Colors, a druga z gry Sonic Generations:

Nazwa Muzyka
Color Power - Orange Rocket - Colors ver.
Color Power - Orange Rocket - Generations ver.

Ciekawostki Edytuj

Orange Rocket SG Ikonka.png

Ikonka w grze

  • Jest to jedna z niewielu Mocy Kolorów, które posiadają dwie wersje towarzyszących im soundtracków.
  • Orange Rocket może zostać użyty przeciwko bossom w grze Sonic Colors.
  • W plikach do gry Sonic Generations istnieje nieużywany plik, który mówi "Turns Sonic into an Orange Rocket to fly up.". Oznacza to, że moc Orange Rocket w pewnym momencie miała być stosowana na każdym poziomie gry.
  • Początkowo w grze Sonic Lost World, Orange Rocket mógł być kontrolowany tylko za pomocą żyroskopu. Patch ten jednak został usunięty przez co moc ta może być teraz kontrolowana również za pomocą drążka analogowego.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki