FANDOM

Orbinaut – nazwa odnosząca się bo badników-jeżowców pojawiających się w serii Sonic the Hedgehog. Pierwsze Orbinauty pojawiły się już w grze Sonic the Hedgehog (1991) i odtąd powracały w wielu kolejnych grach.

Opis Edytuj

Orbinauty różnią się wyglądem, ale ich ogólny schemat pozostaje taki sam. Badnik jest zwykła kulą z oczami. Otacza się zwykle czterema mniejszymi kulami, którymi może ranić gracza. W historii serii wystąpiło wiele różnych odmian Orbinauta.

Unidus Edytuj

Osobny artykuł: Unidus
Unidus-spr

Pierwszy Orbinaut, który pojawił się w serii. Wprowadzono w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Labyrinth Zone. Unidus to niebieski Orbinaut, który otacza się czerwonymi kolczastymi kulami. Kiedy wykryje gracza, zacznie po kolei odrzucać swoje kule.

Uni-uni Edytuj

Osobny artykuł: Uni-uni
Uniuni

Drugi Orbinaut wprowadzony w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Star Light Zone. Uni-uni przez cały czas chroni się żółtymi kolczastymi kulami, które chronią go przed atakami gracza.

Gohla Edytuj

Osobny artykuł: Gohla
Sol sprite

Czerwony Orbinaut, który po raz pierwszy pojawił się w Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Hill Top Zone. Gohla otacza się kulami ognia, które rzuca w stronę gracza podobnie jak Unidus.

Star Pointer Edytuj

Osobny artykuł: Star Pointer
Starpointer-spr

Szary Orbinaut, który pojawił się w grze Sonic the Hedgehog 3 na poziomie IceCap Zone. Otacza się lodowymi kulami, które może ciskać w stronę gracza, podobnie jak Unidus.

Pola Edytuj

Osobny artykuł: Pola
Orbinauts3-spr

Czarny badnik otaczający się kolczastymi kulami tego samego koloru. Pojawił się w grze Sonic the Hedgehog 3 na poziomie Launch Base Zone. Pola naśladuje ruchy gracza i przez cały czas chroni się swoimi kulami. Podobnie jak Uni-uni nie może być zniszczony bez otrzymywania obrażeń.

E-15 Spiky Spinner Edytuj

Osobny artykuł: E-15 Spiky Spinner
Spiky Spinner
E-15 Spiky Spinner to jeden z pierwszych Orbinautów w 3D. Pojawił się w grze Sonic Adventure, jako jeden z robotów z serii E. E-15 może rzucać w gracza czterema kolczastymi kulami, podobnie jak Unidus.

E-17 Ghora Edytuj

Osobny artykuł: E-17 Ghora
Ghora
E-17 Ghora to jeden z pierwszych Orbinautów w 3D. Pojawił się w grze Sonic Adventure, jako jeden z robotów z serii E. Ghora przypomina Gohlę. Otacza się ognistym pierścieniem, który rozszerza i zwęża co pewien czas.

E-31 Gola Edytuj

Osobny artykuł: E-31 Gola

Ulepszona wersja E-17 Ghora, E-31 Gola, pojawiająca się w grze Sonic Adventure 2. Otacza się podpalonymi kulami, które po kolei rzuca w gracza.

E-32 Unidus Edytuj

Osobny artykuł: E-32 Unidus

Ulepszona wersja E-15 Spiky Spinner pojawiająca się w grze Sonic Adventure 2. E-32 przez cały czas chroni się kolczastymi kulami, podobnie jak Uni-uni.

Flamer Edytuj

Osobny artykuł: Flamer
Flamer S4 ikona
Żółto-cyjanowy Orbinaut pojawiający się w Sonic the Hedgehog 4: Episode II. Otacza się czterema miotaczami ognia. Flamer może pluć ogniem z dwóch miotaczy naraz, co pozwala mu podpalać rozlany olej.

Tubinaut Edytuj

Osobny artykuł: Tubinaut
SPZ-Orbinaut-spr

Pomarańczowy Orbinaut, pojawiający się w grze Sonic Mania na poziomie Studiopolis Zone. Otacza się trzema kulami. Potrafi nimi kręcić tak szybko, że tworzy z nich dookoła siebie osłonę, zadającą obrażenia graczowi. Gracz może niszczyć jego kule, kiedy Tubinaut obraca nimi wolniej.