Fandom

Sonic Wiki

Orbot

2636stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Główny artykuł
Cudzy1.png Ergo, another repercussion of your hasty actions. Cudzy2.png
Orbot, Sonic Unleashed

Orbot (オーボット Ōrubotto?) – robot zbudowany przez Doktora Eggmana. Razem z Cubotem jest pomocnikiem złego doktora.

Orbot jest poważny i inteligentny, a także lojalny względem swojego stwórcy. Nie jest jednak tajemnicą to, że za nim nie przepada. Kiedy nadarzy się okazja, jest gotów zadrwić z Eggmana w sarkastyczny sposób i doprowadzić go do szału.

Historia Edytuj

Sonic Unleashed Edytuj

Orbot (albo jego prototyp) pojawia się po raz pierwszy w Sonic Unleashed, jako asystent złego doktora. Na początku gry, Doktor Eggman rozdziela świat na kilka fragmentów, uwalniając tym samym istotę zwaną Dark Gaią. Orbot steruje zdalnie niektórymi robotami doktora, a także kieruje budową Eggmanlandu.

Zły doktor zamierza zabezpieczyć Świątynie Gai na całym świecie, aby Sonic nie mógł odbudować świata, umieszczając wewnątrz budowli Szmaragd Chaosu. Orbot towarzyszy doktorowi w jego podróży do Mazuri, która ma na celu zastraszenie mieszkańców i zlokalizowanie świątyni. Jeden z mieszkańców odmawia wyjawienia doktorowi sekretnej lokacji świątyni i rzuca w niego kamieniem. Orbot śmieje się głośno, kiedy doktor otrzymuje cios. Kiedy w Mazuri zjawił się Sonic, Orbot i Eggman uciekli z powrotem do bazy.

Orbot Unleashed.png

Orbot relacjonuje przebieg projektu Dark Gaia

Po powrocie, Orbot podał doktorowi śniadanie i zrelacjonował przebieg projektu Dark Gaia. Eggman jest niezadowolony ze zbyt powolnego przebiegu odradzania potwora. Orbot tłumaczy że jest to spowodowane tym, że Dark Gaia został przebudzony za wcześnie i nie był w stanie utrzymać swojej masy, dlatego musiał ją rozrzucić po całym świecie. Natomiast łączenie się planety jest spowodowane utratą przez doktora Szmaragdów Chaosu, które Sonic wykorzystuje do odnowienia planety, umieszczając je w poszczególnych świątyniach. Doktor zarządza rozstawienie strażników w okolicach wszystkich świątyń, aby spowolnić niebieskiego jeża. Po chwili przychodzi mu do głowy plan zgromadzenia wszystkich sługusów Dark Gai w jednym miejscu, co pozwoli odbudować potwora.

Orbot poza.png

Orbot drwi z Eggmana

Wkrótce Doktor Eggman zarządził budowę Eggmanlandu, którą koordynuje Orbot. Robot towarzyszył stwórcy w trakcie walki Egg Dragoona z Soniciem. Eggman przegrał, a jego Egg Mobile otrzymał cios od Dark Gai. Pojazd, poważnie uszkodzony, rozbił się w pobliżu zrujnowanego Eggmanlandu. Orbot wyszedł wtedy z pojazdu i zaczął drwić z doktora, za to że jego kolejny plan się nie powiódł, co

doprowadza naukowca do wściekłości. Eggman goni następnie Orbota w stronę wschodzącego słońca.

Sonic Colors Edytuj

Orbot i Cubot Colors.png

Orbot i Cubot w parku rozrywki Doktora Eggmana

Orbot i Cubot towarzyszą Doktorowi Eggmanowi w jego planach przejęcia władzy nad światem. Tym razem naukowiec buduje Niesamowity Międzygwiezdny Park Rozrywki. Jest to tak naprawdę przykrywka dla kolejnego niecnego planu. Eggman porywa Wispy, rasę kosmitów, które dysponują energią Hyper-go-on. Naukowiec planuje zgromadzić całą moc dla siebie, a następnie wykorzystać do zasilenia promienia kontroli umysłu. W ten sposób, doktor chce przejąć kontrolę nad umysłami wszystkich ludzi na Ziemi. Orbot jest również poirytowany ciągłym szwankowaniem czipa głosowego Cubota.

Orbot i Cubot gonia Wispy.png

Orbot i Cubot gonią Wispy

Orbot i Cubot po raz pierwszy pojawiają się w Tropical Resort, gdzie gonią uciekających kosmitów, ale zostają powstrzymani przez Sonica. Później przedstawiają Eggmanowi złapane Wispy, ale naukowiec jest niezadowolony z ich liczby. Orbot ostrzega później doktora, że przez cały czas obserwował ich niebieski jeż. Następnie robot wyjaśnia żart Sonica, którego nie zrozumiał Cubot. Doktor Eggman mówi że skoro Orbot jest taki mądry, to niech rozprawi się z Soniciem. Naukowiec odlatuje, a Orbot przywołuje Rotatatrona do walki z jeżem. Po tym jak Sonic zniszczył Rotatatrona, Orbot i Cubot przystąpili do sprzątania szczątków robota. Kiedy nie udało im się znaleźć ręki robota, postanowili dać sobie spokój i odpocząć. Nie wiedzieli jednak, że ręka wbiła się w ważny mechanizm parku rozrywki i może później zagrozić katastrofą.

Orbot klepie Cubota.png

Orbot naprawia czip głosowy Cubota

Orbot wraca do centrali parku i wymienia tam czip głosowy Cubota. Okazuje się jednak że jest to zły czip, ponieważ Cubot zaczyna mówić z pirackim akcentem. Doktor wścieka się i każe Orbotowi znaleźć Cubota i naprawić jego czip. Orbot i Cubot wracają z powrotem do bazy doktora. Naukowiec przedstawia im tam swój promień kontroli umysłu, który jest już w pełni zasilony. Naukowiec wystrzeliwuje z broni, ale usterka o której zapomnieli Orbot i Cubot, doprowadza do zniszczenia promienia. Wystrzelony z niego pocisk pudłuje i trafia w Księżyc, natomiast park rozrywki zaczyna być pochłaniany przez wielką czarną dziurę. Cubot zaczyna krytykować doktora, mówiąc że żadne z jego planów nigdy się nie sprawdziły. Orbot poklepuje Cubota po plecach, za to że robot wykazał się większą uwagą niż zwykle. W ten sposób, Cubot odzyskuje swój prawdziwy głos, dziękując Orbotowi.

Sonic Colors Eggman ending.png

Orbot i Cubot popychają Egg Mobile

Doktor Eggman zamierza powstrzymać Sonica przed ucieczką z parku, zasiadając za sterami Nega-Wisp Armor. Jednak robot zostaje zniszczony, a Eggman, Orbot i Cubot wessani przez czarną dziurę. Później popychają uszkodzony Egg Mobile naukowca, z powrotem w kierunku Ziemi.

Sonic Generations Edytuj

SG Eggman flashback.png

Orbot, Cubot i Eggman po odkryciu Time Eatera

Tuż po zniszczeniu Niesamowitego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, co miało miejsce w Sonic Colors, Orbot i Cubot pchali uszkodzony Egg Mobile Doktora Eggmana przez przestrzeń kosmiczną. Podczas tułaczki natknęli się na Time Eatera. Pragnąc okiełznać moc istoty, doktor kazał Orbotowi i Cubotowi wepchnąć się do paszczy istoty, przez co dwa roboty zostały same w kosmosie.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World, Orbot i Cubot wracają u boku Eggmana, jako jego asystenci. Roboty pomagają doktorowi w podbiciu Lost Hex, a następnie w wyssaniu ze świata energii. Doktor podporządkowuje sobie grupę sześciu Zeti, znaną jako Deadly Six. Naukowiec kontroluje ich za pomocą rzadkiego Cacophonic Concha.

Eggman Lost World.png

Eggman, Orbot i Cubot uciekają przed Tornadem

Na początku gry, Orbot i Cubot towarzyszą Eggmanowi w jego Egg Mobilu. Razem z podczepioną do pojazdu kapsułą, uciekają przed ścigającymi ich Soniciem i Tailsem w samolocie Tornado. Doktor upuszcza kapsułę, dzięki czemu odwraca uwagę nieprzyjaciół. Orbot i Cubot przyglądają się próbie złapania przez bohaterów kapsuły, zasłaniając Eggmanowi widok. Doktor odpycha swoich asystentów i zestrzeliwuje Tornado laserowym pociskiem.

Eggman uruchamia Ekstraktor.png

Orbot kieruje pracą Ekstraktora

Jakiś czas później, Orbot steruje pracą Ekstraktora, który ma wyssać energię ze świata. Kiedy maszyna pobiera wystarczającą ilość energii, Orbot informuje stwórcę, że maszyna zaczyna się przegrzewać. Doktor natychmiast każe ją wyłączyć, mówiąc, że maszyna mogłaby pozbawić świat całej energii, co doprowadziłoby do jego zniszczenia.

Alas poor Cubot.png

Orbot trzyma głowę Cubota

Doktor Eggman, wraz ze swoimi badnikami i Deadly Six, zjawia się w Desert Ruins. Zdenerwowany tym, że żaden Zeti nie może sobie poradzić z Soniciem, wyciąga Cacophonic Conch. Niespodziewanie pojawia się Sonic i wytrąca róg z dłoni Eggmana. Doprowadza to do buntu Zeti, którzy przejmują kontrolę nad badnikami i wykorzystują je przeciwko naukowcowi, oraz niebieskiemu jeżowi. Eggman traci swój pojazd, Egg Mobile, a głowa Cubota zostaje oddzielona od ciała. Orbot trzymający głowę robota ucieka razem z doktorem. Od tego momentu, Orbot nosi ze sobą głowę Cubota. Doktor i jego roboty łączą siły z Soniciem i Tailsem, aby powstrzymać Ekstraktor przed pozbawieniem świata całej energii.

Eggman naprawia Cubota.png

Orbot pyta się Sonica czy mógłby zostać jego pomocnikiem

Kiedy drużyna dociera do Frozen Factory, Orbot umieszcza głowę Cubota w ciele bałwana, szyderczo śmiejąc się z niego. W Sky Road, Orbot pyta się Sonica , czy mógłby zostać jego pomocnikiem, jeśli nie uda im się uratować porwanego przez Zeti Tailsa. Eggman słyszy to i zwraca robotowi uwagę. W tym czasie, naukowiec zamontowuje również głowę Cubota na plecy Orbota. Powoduje to dużo niezadowolenia u Orbota.

Eggman bez wąsa.png

Orbot i Cubot odkopują Eggmana

Orbot, Cubot, Eggman i Sonic przechodzą przez wiszący most w Lava Mountain. Niespodziewanie atakują ich Zazz i Zomom, którzy ciskają w most wielkimi głazami. Konstrukcja zaczyna się walić, a Orbot i Cubot spadają w przepaść. Eggman również spada, ale aktywuje ukryty plecak rakietowy, który pozwala mu złapać spadających asystentów, a następnie przejść niezauważonym do Ekstraktora. Eggman wyłącza go i wykorzystuje do zasilenia swojego ostatecznego robota. Orbot i Cubot towarzyszą później naukowcowi w próbie pokonania Sonica i Tailsa, ale zostają pokonani, a Eggman spada z Lost Hex z powrotem na Ziemię. Odnajdują go później, zagrzebanego w ziemi i z przygryzionym wąsem, Orbot i Cubot. Orbot sugeruje Cubotowi, aby nic nie mówić doktorowi o jego wąsie, dopóki naukowiec nie oddzieli ich ciał. Jednak Eggman słyszy ich i zaczyna wpadać w szał.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Orbot jest mądrzejszy i poważniejszy w porównaniu do Cubota. Od początku swojego istnienia, robot zwracał szczególną uwagę na skuteczność działań Doktora Eggmana, często krytykując i obrażając naukowca, kiedy jego plany się nie sprawdzały. Orbot potrafi zachowywać się ironicznie i sarkastycznie, ale w większości przypadków jest dobrze wychowany.

W Sonic Unleashed, Orbot miał bardzo mechaniczny głos i zachowywał się bardziej jak robot. Mimo wszystko kiedy nadarzyła się okazja wypominał Eggmanowi jego błędy i drwił z nieszczęścia doktora. Zupełnie nie szanował swojego stwórcy.

Obecnie Orbot zachowuje się łagodniej w stosunku do Eggmana, ale mimo wszystko nadal będzie mu wypominał jego klęski i błędy, lecz w mniejszym stopniu. Jest dosyć szczegółowy i lubi towarzystwo osób inteligentnych, a także takich, które są gotowe poświęcić się dla przyjaciół. Orbot jest z reguły spokojny, ale w jego głosie często pojawia się nutka sarkazmu.

Orbot jest lojalnym i oddanym pomocnikiem, ale nie lubi otrzymywać rozkazów od nielubianych przez siebie osób. Czasami rozleniwia się przy pracy i traktuje swoje obowiązki z lekceważeniem. W trakcie odpoczynku lub drwienia sobie z innych, robot przyjmuje charakterystyczną pozę, w której kładzie się na boku i podpiera głowę na dłoni.

Wygląd Edytuj

Orbot jest małym, kulistym robotem. Ma prostą budowę ciała: głowę, która jest główną częścią kuli oraz zaokrągloną podstawkę. Obie części są połączone ze sobą metalowymi prętami i mniejszymi kulkami. Całość po złożeniu stanowi jedną kulę. Początkowo (w Sonic Unleashed), Orbot miał głowę koloru białego i różowe oczy, lecz w Sonic Colors jego kolorystyka uległa zmianie. Od tej pory ma czerwoną głowę i niebieskie oczy.

Moce i umiejętności Edytuj

KulistyOrbot.png

Orbot w formie kulki

Orbot potrafi przybrać postać kuli, tj. schować wszystkie swoje elementy pomiędzy głowę i podstawkę. Forma ta nie ma wpływu na przemieszczanie się.

Orbot potrafi również unosić się i poruszać się swobodnie w powietrzu. Jest jednak kilka ograniczeń w używaniu tej zdolności. Pozwala ona jedynie na unoszenie się kilka metrów nad ziemią, a także wymaga solidnego gruntu pod miejscem, nad którym Orbot się unosi. Oznacza to, że Orbot nie może unosić się nad przepaściami oraz może spaść, gdy grunt pod nim zostanie usunięty.

Ciekawostki Edytuj

  • Orbot i Cubot pełnią funkcję podobną do tej co inne roboty-asystenci Eggmana w komiksach czy serialach na podstawie serii. Doktor posiada tam zwykle dwójkę niezbyt rozgarniętych pomocników.
  • Przed wydaniem gry Sonic Colors, Orbot nie otrzymał oficjalnego imienia. W Sonic Unleashed, fani nazywali go Ergo, co jest często wypowiadanym przez niego słowem w tej grze. W skrypcie Sonic Unleashed, który otrzymał Ian Flynn z Archie Comics, prawdopodobną nazwa robota brzmiała SA-55.
  • Człon Orb w nazwie robota odnosi się do kulistego kształtu jego ciała.
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki