Orka, znana również jako orka oceaniczna (killer whale) – gatunek nieantropomorficznych zwierząt, zamieszkujących świat Sonica. Spotyka się je na terenach przybrzeżnych.

Opis Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Emerald Coast 1

Orka ściga Sonica w Emerald Coast

Pojedyncza orka pojawia się na poziomie Emerald Coast w wersji Sonica. Kiedy gracz wejdzie na drewniany pomost, orka będzie skakać w pobliżu i wytwarzać fale, chwiejące pomostem. Dalej znajduje się sekcja, w której gracz będzie biec przed siebie, a orka będzie go ścigać, niszcząc pomost. Jeśli gracz zwolni lub zatrzyma się, to orka zniszczy część pomostu na której stoi postać i utopi ją. Kiedy gracz opuszcza pomost, orka postanawia zaniechać dalszy pościg i wraca pod wodę.

Sonic Heroes Edytuj

Orki pojawiają się na poziomie Seaside Hill. Nie atakują tutaj gracza, a jedynie przeskakują z wody do wody, stanowiąc ozdoby tła.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

Orka ponownie atakuje gracza, pojawiając się na poziomie Wave Ocean w wersji Sonica. Najpierw goni postać, kiedy ta ślizga się po wodzie, a następnie ściga ją po drewnianym pomoście. Sonic łapie się płetwy grzbietowej orki i zaprowadza ją do wydzielonej sekcji zatoki, którą Tails zamyka aktywując stalową bramę.

Orka Sonic Racing

Orka na trasie Whale Lagoon

Sonic & Sega All-Stars Racing Edytuj

Pojedyncza orka pojawia się na trasie Whale Lagoon. Przeskakuje z jednego zbiornika wodnego do drugiego, wykonując akrobacje w powietrzu.

Sonic Generations Edytuj

Orki powracają w grze Sonic Generations, pojawiając się zarówno w wersji na konsole/PC, jak i na Nintendo 3DS.

Orka SG 1

Orka wybija Klasycznego Sonica w górę

W wersji na konsole/PC orki pojawiają się na odnowionym poziomie Seaside Hill. Można ją spotkać również na wejściu do tego poziomu. Podobnie jak w Sonic Heroes, przeskakują z wody do wody, wykonując akrobacje w powietrzu. Czasami będą również ratować gracza przed utonięciem. Jeśli postać zostanie wystrzelona przez armatę lub wyskoczy z rampy i zacznie spadać do wody, to orka wynurzy się i wybije gracza w górę, pozwalając mu dostać się na drugi brzeg.

Orka SG 2

Dwie orki przeskakujące do wody w drugim akcie Seaside Hill

W wersji na Nintendo 3DS, orka powraca na poziomie Emerald Coast. Podobnie jak w Sonic Adventure, będzie gonić gracza po drewnianym pomoście, niszcząc go. W wersji Klasycznego Sonica porusza się powoli, natomiast u Nowoczesnego Sonica jest bardziej agresywna, ponieważ pod koniec pościgu wyskakuje z wody aby pożreć jeża. Sonic wyskakuje z pomostu i dostaje się na brzeg, podczas gdy orka spada do wody.

Sonic & All-Stars Racing Transformed Edytuj

Orki pojawiają się na trasie Wave Ocean. Stanowią ozdoby terenu i przeskakują z wody do wody wykonując akrobacje w powietrzu.

Sonic Dash Edytuj

Orki ponownie stanowią ozdoby terenu. Można je spotkać w pobliżu piaszczystych plaż. Orki przeskakują z wody do wody.

Orka Runners

Orka w Sonic Runners

Sonic Runners Edytuj

Orka pojawia się jako rzadki towarzysz gracza. Jej specjalizacją jest szybkość. Może niszczyć platformy, oraz zwiększać częstotliwość występowania pierścieni.

Ciekawostki Edytuj

  • Słynny pościg Orki za graczem w Emerald Coast dał początek nowym rodzajom sekcji na poziomach w serii. Od tego momentu, w prawie każdej trójwymiarowej grze znajdował się poziom, na którym postać była ścigana przez jakiegoś potwora/obiekt.