Pęcherzyki powietrza (ang. Air Bubbles) – bąbelki pozwalające postaciom w serii oddychać pod wodą. Pojawiają się po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog (1991). Pojawiają się w każdym poziomie w serii o tematyce wodnej. Nie używając pęcherzyków postać może utonąć. Z tego powodu są one niezbędne w takich poziomach.

Opis Edytuj

Pęcherzyki powietrza można znaleźć na ziemi w różnych poziomach o tematyce wodnej. Są one jednak zbyt małe by postać mogła jej użyć. Trzeba poczekać aż ze źródła pęcherzyków wyleci większy (taki jak na obrazku). Wtedy można go użyć i móc dalej przebywać pod wodą.

W Sonic the Hedgehog 3 na Carnival Night Zone pęcherzyki można uzyskać również przebijając balony pod wodą.
Pęcherzyk powietrza w Sonic Generations

Pęcherzyk powietrza w Sonic Generations

W Sonic Chaos oraz Sonic Triple Trouble pojawiają się szersze pęcherzyki, do których można wejść. Wtedy unoszą one gracza wolno ku powierzchni, a gracz nie może utonąć. Za pomocą strzałek w lewo i w prawo można poruszać pęcherzyk, a za pomocą strzałek w górę i w dół dostosować prędkość unoszenia. Pęcherzyk taki można zniszczyć wyskakując z niego, uderzając w przeszkodę lub (tylko w Sonic Chaos) poprzez uderzenie w ścianę.

Odliczanie Edytuj

Jeśli gracz nie dostarczy postaci powietrza (nie użyje pęcherzyków lub nie wyjdzie z wody) w ciągu 18 sekund rozpocznie się odliczanie do utonięcia (5 oddechów/około 12 sekund). Po tym czasie postać utonie. Muzyka grana podczas tego odliczania jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych w serii.

W innych mediach Edytuj

Adventures of Sonic the Hedgehog Edytuj

W odcinku "Robotnik Jr." kiedy Doktor Robotnik i jego syn zrzucają Sonica do ścieków, używa on pęcherzyków aby oddychać pod wodą.

Sonic X Edytuj

Pęcherzyki powietrza pojawiają się w odcinku anime Sonic X pod tytułem Światło w ciemności. Są używane przez Sonica i Amy.

Ciekawostki Edytuj

  • W większości gier 3D pęcherzyki nie pojawiają się. Zamiast tego postać tonie od razu lub traci pierścienie po wpadnięciu do wody.
  • We wczesnych grach odliczanie zawierało cyfrę 0, jednak zostało to usunięte (prawdopodobnie w Sonic Adventure).