FANDOM

Panel przyspieszający (ダッシュパネル Dasshupaneru?), znany również jako Dash Zone (ダッシュゾーン Dasshu Zōn?), Dash Pad, lub Booster – popularne w serii Sonic the Hedgehog elementy rozgrywki. Obok springów, są najczęściej pojawiającymi się w grach obiektami, głównie w trójwymiarowych tytułach.

Opis Edytuj

Panele przyspieszające, jak sama ich nazwa wskazuje, mają za zadanie przyspieszać ruch postaci. Dzieje się to przy kontakcie gracza z danym panelem. Przyspieszenie działa jednak tylko w wybranym kierunku, w który wskazuje dany panel. Często pojawiają się w automatycznie zaprogramowanych sekwencjach, gdzie gracz musi biec przed siebie.

Panele różnią się swoim wyglądem, w zależności od gier.

W dwuwymiarowych grach, panele przyspieszające mają postać kilku obracających się kół, podczepionych do platformy zamontowanej w podłożu.

W trójwymiarowych grach mają postać nieruchomych platform z taśmą. Przypominają pod tym względem bieżnię. Czasami zawierają także strzałkę, która wskazuje kierunek, w którym następuje przyspieszenie. W Sonic Generations pojawiają się oba rodzaje paneli przyspieszających. Natomiast Sonic Lost World jest jedną z nielicznych trójwymiarowych gier, gdzie panele przyspieszające wyglądają jak te z gier dwuwymiarowych.

W grach wyścigowych: Sonic & Sega All-Stars Racing i Sonic & All-Stars Racing Transformed, panele mają postać płaskich, fioletowych strzałek. Przyspieszają pojazdy, które na nie wjadą, ale w dowolnym kierunku.

Odmiany Edytuj

Pierścień przyspieszający Edytuj

Osobny artykuł: Pierścień przyspieszający

Pierścień przyspieszający jest rodzajem obręczy, która unosi się w powietrzu i przyspiesza wlatującą, lub wskakującą w nią postać.

Szyna przyspieszająca Edytuj

Osobny artykuł: Szyna przyspieszająca

Szyny przyspieszające zamontowane są na wybranych odcinkach szyn i służą do przyspieszania jazdy po nich.

Rampa Edytuj

Osobny artykuł: Rampa

Rampa to zakrzywiony w górę panel przyspieszający, który jednocześnie przyspiesza ruch postaci i wyrzuca ją krzywo w górę.