Fandom

Sonic Wiki

Panel przyspieszający

2629stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Główny artykuł

Panel przyspieszający (ダッシュパネル Dasshupaneru?), znany również jako Dash Zone (ダッシュゾーン Dasshu Zōn?), Dash Pad, lub Booster – popularne w serii Sonic the Hedgehog elementy rozgrywki. Obok springów, są najczęściej pojawiającymi się w grach obiektami, głównie w trójwymiarowych tytułach.

Opis Edytuj

Panele przyspieszające, jak sama ich nazwa wskazuje, mają za zadanie przyspieszać ruch postaci. Dzieje się to przy kontakcie gracza z danym panelem. Przyspieszenie działa jednak tylko w wybranym kierunku, w który wskazuje dany panel. Często pojawiają się w automatycznie zaprogramowanych sekwencjach, gdzie gracz musi biec przed siebie.

Panele różnią się swoim wyglądem, w zależności od gier.

W dwuwymiarowych grach, panele przyspieszające mają postać kilku obracających się kół, podczepionych do platformy zamontowanej w podłożu.

W trójwymiarowych grach mają postać nieruchomych platform z taśmą. Przypominają pod tym względem bieżnię. Czasami zawierają także strzałkę, która wskazuje kierunek, w którym następuje przyspieszenie. W Sonic Generations pojawiają się oba rodzaje paneli przyspieszających. Natomiast Sonic Lost World jest jedną z nielicznych trójwymiarowych gier, gdzie panele przyspieszające wyglądają jak te z gier dwuwymiarowych.

W grach wyścigowych: Sonic & Sega All-Stars Racing i Sonic & All-Stars Racing Transformed, panele mają postać płaskich, fioletowych strzałek. Przyspieszają pojazdy, które na nie wjadą, ale w dowolnym kierunku.

Odmiany Edytuj

Pierścień przyspieszający Edytuj

Osobny artykuł: Pierścień przyspieszający

Pierścień przyspieszający jest rodzajem obręczy, która unosi się w powietrzu i przyspiesza wlatującą, lub wskakującą w nią postać.

Szyna przyspieszająca Edytuj

Osobny artykuł: Szyna przyspieszająca

Szyny przyspieszające zamontowane są na wybranych odcinkach szyn i służą do przyspieszania jazdy po nich.

Rampa Edytuj

Osobny artykuł: Rampa
Rampa to zakrzywiony w górę panel przyspieszający, który jednocześnie przyspiesza ruch postaci i wyrzuca ją krzywo w górę.
ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki