FANDOM

Pecky (ペッキー Pekkī?) – pingwin, jedno ze zwierzątek pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Pecky to mały pingwin złotoczuby. Posiada biało-czarne futro, oraz żółte włosy na głowie. Jego dziób i płetwy są pomarańczowe. Pecky posiada także czarne oczy.

Pecky zamieszkują różne miejsca w świecie Sonica, takie jak South Island, Westside Island czy Lost Hex. Często mieszkają wraz z innymi zwierzątkami. Pecky porozumiewają się ze sobą za pomocą kwakania, ale są w stanie zrozumieć normalny język. Żyją zgodnie z naturą oraz nie znoszą zła. Ze względu na rozmiary nie są w stanie samodzielnie się bronić, pomagają im w tym Sonic oraz jego przyjaciele. Pecky, podobnie jak inne zaprzyjaźnione zwierzątka, często padają ofiarą imperialistycznych planów Doktora Eggmana i służą jako napęd do jego robotów.

Rola Pecky w grach jest niewielka. Zwykle można je znaleźć uwięzione w badnikach albo kapsułach, z których uciekają po zniszczeniu.

Wczesny kanon Edytuj

W pierwszych latach istnienia serii Sega of America zmieniła imiona wszystkich zwierzątek, oraz opisała ich historie w Sonic Bible. Pecky otrzymał imię Penguin, które później zmieniono na Tux. Według Sonic Bible Tux, tak jak inne zwierzątka, pochodziły z dużej rodziny (co miało tłumaczyć obecność wielu identycznych Pecky) i pomagały wychowywać osieroconego Sonica. Tux miał nauczyć Sonica jak wyłapywać pęcherzyki powietrza pod wodą. Jednak według przewodnika Stay Sonic Tux miał nauczyć Sonica jak oddychać pod wodą przez długi czas. Według tego samego przewodnika, Tux miał zostać oddzielony od swoich przyjaciół wskutek oderwania się góry lodowej od jego rodzimej ziemi. W ten sposób podryfował do Green Hill Zone.

W innych mediach Edytuj

Komiksy Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

W Sonic the Comic, Pecky nosi imię Tux i pochodzi z Emerald Hill. Tux często znajdował się pośród ofiar planów Doktora Robotnika, który próbował przejąć władzę nad światem.

Archie Comics Edytuj

W komiksach, Pecky należą do rasy Mobini - zwierząt typowych dla fauny Mobiusa.

Animacje Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Pecky (Sonic X)

W Sonic X Pecky przybyły do świata ludzi wraz z innymi zwierzątkami, na skutek trzeciej Kontroli Chaosu, w trakcie sagi półksiężyca. Podczas sagi Emerla przystosowały się do życia z ludźmi. Pod koniec sagi powrotu do domu Pecky wróciły z powrotem do świata Sonica.

Ciekawostki Edytuj