Fandom

Sonic Wiki

Perfect Chaos

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Perfect Chaos (パーフェクトカオス Pāfekuto Kaosu?) – ostateczna transformacja Chaosa, będąca finałowym bossem w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut, a także drugim bossem w Sonic Generations.

Opis Edytuj

Perfect Chaos jest gigantycznym potworem, zbudowanym w całości z czystej energii chaosu. Składa się z długiej szyi, zakończonej podłużnym, wysuniętym, uzębionym pyskiem. Grzbiet pokryty jest łuskami, Na samym szczycie głowy położony jest mózg Chaosa. Perfect Chaos może również tworzyć wokół siebie wodne macki, służące jako kończyny do zadawania ciosów. Potwór jest w stanie kontrolować duże zasoby wody, tworząc powodzie, słupy wodne i fale. Będąc w wodzie, może również zmieniać swoje położenie.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

4000 lat przed wydarzeniami z Sonic Adventure wódz plemienia kolczatek, Pachacamac, najechał wraz ze swoimi ludźmi Ołtarz Szmaragdów, zamieszkiwany przez Chaosa i Chao. Atak zakończył się masakrą wielu Chao, co rozzłościło Chaosa, który użył mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu do przemienienia się w Perfect Chaosa. W tej formie, potwór zniszczył niemal cały klan kolczatek, dopóki Tikal nie uwięziła go wewnątrz Głównego Szmaragdu razem ze swoim ciałem.

Sonic Adventure Edytuj

4000 lat później, Doktor Eggman uwalnia Chaosa z Głównego Szmaragdu i zamierza wykorzystać go do podboju Station Square. W epilogu gry, Chaos zdobywa siedem szmaragdów i używa ich mocy do przemienienia się w Perfect Chaosa. W tej formie niszczy Station Square, zalewając miasto wodą. Eggman próbuje powstrzymać potwora za pomocą Egg Carriera 2, lecz Perfect Chaos odpiera jego atak. Następnie wchłania negatywną energię Szmaragdów Chaosu, pozbawiając klejnoty mocy. Sonic wykorzystuje pozytywną energię szmaragdów i przemienia się w Super Sonica. Niebieski jeż niszczy Perfect Chaosa, który powraca do formy Chaosa 0. Kiedy w Station Square niespodziewanie zjawiają się Chao, które Chaos chronił w przeszłości, cały gniew potwora znika, pozwalając Tikal i Chaosowi odejść.

Sonic Generations Edytuj

Osobny artykuł: Perfect Chaos (Sonic Generations)
PCHaos.png

Perfect Chaos w Sonic Generations

Perfect Chaos jest drugim bossem w grze Sonic Generations. Sonic, podróżujący w czasie dzięki mocy Time Eatera, zostaje przeniesiony w czas wydarzeń z Sonic Adventure, kiedy Perfect Chaos niszczy Station Square. Nie będąc tym razem w formie Super Sonica, niebieski jeż pokonuje potwora.

Boss Edytuj

Perfect Chaos to finałowy boss w Sonic Adventure. Walka z bossem podzielona jest na dwie fazy, w każdej z nich potwór posiada po trzy punkty życia. Perfect Chaos zawsze pozostaje w miejscu, wyprowadzając w gracza swoje ataki. Celem Super Sonica, jest rozpędzenie się do możliwie jak największej prędkości (co będzie widoczne po niebieskiej poświacie towarzyszącej jeżowi podczas poruszania się). Jeśli gracz osiągnie wymaganą prędkość, będzie mógł wniknąć co ciała potwora i przebić się do jego głowy, zadając tam po jednym trafieniu. Po otrzymaniu ciosu, Perfect Chaos zdematerializuje się i odrodzi w innym punkcie miasta. Jeśli gracz osiągnie zbyt małą prędkość, Perfect Chaos wyrzuci go ze swojego ciała, i pojawi się w innym punkcie miasta. Należy również zwracać uwagę na licznik pierścieni, ponieważ jeśli zejdzie on do zera, Super Sonic stanie się normalnym Soniciem i zginie.

W pierwszej fazie, Perfect Chaos będzie ciskał w gracza fioletowymi pociskami, wirami wodnymi i będzie pluł dużymi słupami energii. W drugiej fazie, będzie strzelał pomarańczowymi pociskami, w znacznie większej liczbie, a także wykonywał wszystkie poprzednie ataki, lecz bardziej agresywnie. Jeśli gracz zostanie trafiony przez Perfect Chaosa, prędkość Super Sonica drastycznie spadnie. Po otrzymaniu szóstego ciosu, Perfect Chaos wybuchnie i gracz ukończy epilog.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Open Your Heart
Perfect Chaos Revival

W innych mediach Edytuj

Doskonały Chaos.jpg

Perfect Chaos w Sonic X

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Perfect Chaos (Sonic X)

Perfect Chaos pojawia się w 32 odcinku drugiego sezonu serialu anime Sonic X. Podobnie jak w Sonic Adventure, Perfect Chaos niszczy miasto Station Square. Jego wygląd różni się nieco od pierwowzoru, ponieważ potwór posiada większe ciało i większą ilość macek. Posiada również zdolność absorbowania ataków, tworzenia lodowych iglic, a także generowania pól siłowych.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny boss w Sonic Adventure, któremu w trakcie walki towarzyszą dwa zupełnie inne utwory.
  • Z powodu ograniczeń technicznych Dreamcasta, autorzy gry nie byli w stanie w pełni oddać prawdziwego wyglądu Perfect Chaosa. Model Perfect Chaosa z Sonic Generations ukazuje, jak naprawdę miał wyglądać potwór.
ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki