Perfect Chaos (Sonic Generations)

2642strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Ten artykuł dotyczy bossa z gry Sonic Generations. Jeśli szukałeś oryginalnego bossa z gry Sonic Adventure, kliknij tu

<< Poprzedni boss

Sonic Generations
Perfect Chaos

Następny boss >>

Perfect Chaos (パーフェクトカオス Pāfekuto Kaosu?) – boss Ery Dreamcasta w grze Sonic Generations w wersji na konsole/PC. Walka jest odwzorowaniem finałowego bossa z gry Sonic Adventure.

Opis Edytuj

Perfect Chaos Generations render.png

Perfect Chaos

Perfect Chaos jest gigantycznym potworem, zbudowanym w całości z czystej energii chaosu, o właściwościach podobnych do wody. Jest to odświeżona wersja jego poprzednika z Sonic Adventure. Potwór wygląda tutaj jednak nieco inaczej niż we wspomnianej grze. Energia budująca jego ciało nie jest już w całości cieczą, ale tworzy również i coś na kształt stałych łusek. Pokrywają one cały grzbiet potwora, oraz jego psyk. Chaos posiada także ostrzejsze kolce na plecach, w kolorze zielonym, a także wiele innych zielonych akcentów wewnątrz ciała i na pysku. Potwór potrafi kontrolować wodę i tworzyć katastrofalne powodzie. Może również korzystać teraz ze swoich wodnych macek do ataku. Jego słabym punktem jest mózg, wystający z głowy.

Boss Edytuj

Nowoczesny Sonic dociera do zrujnowanego przez powódź miasta Station Square. Jeż czuje jak ziemia zaczyna drżeć i spod wody wyłania się ogromny potwór - Perfect Chaos, odpowiedzialny za destrukcję miasta.

Perfect Chaos SG boss 0.png

Początek walki

Walka w wielu aspektach przypomina oryginalną potyczkę z bossem z gry Sonic Adventure, chociaż jest kilka różnic. Zasadnicza polega na tym, że gracz nie jest tutaj Super Soniciem, przez co będzie teraz otrzymywał prawdziwe obrażenia od ataków bossa. Celem gracza jest przedarcie się przez zrujnowane segmenty miasta w pobliże Perfect Chaosa. W tym czasie, boss będzie posyłał w stronę gracza swoje ataki. Podstawowy polega na uderzeniu mackami. Perfect Chaos pośle w konkretne miejsce pojedynczą wodną mackę, która będzie się w nim utrzymywać przez jakiś czas, a następnie zniknie. Macka może niszczyć elementy otoczenia i niektóre przeszkody. Drugi to wystrzeliwanie kilku zielonych pocisków, które powoli będą leciały w wybranym kierunku, mogąc zadać graczowi obrażenia. Trzeci typ ataku jest najrzadziej używany. Polega na wystrzeleniu przez bossa potężnego promienia energii w dane miejsce.

Perfect Chaos SG boss 1.png

Gracz może poruszać się tutaj po fragmentach miejskich dróg, lub biegać po wodzie przy użyciu przyspieszenia. Należy uważać, aby nie zatrzymać się w wodzie, bo może to doprowadzić do natychmiastowego utonięcia i śmierci. Na początku walki, gracz będzie miał do wyboru dwie trasy: w prawo i lewo. Po lewej stronie znajduje się dwuwymiarowa sekcja -droga, na której w wybranych miejscach leżą gruzy i wywrócone samochody, blokujące postaci drogę. Gracz może nad nimi przeskoczyć, lub poczekać aż boss zniszczy je swoimi wodnymi mackami. Po prawej stronie znajduje się trójwymiarowe sekcja, którą gracz może wykorzystać do szybszego dostania się do bossa. Aby się do niej dostać, należy wykorzystać żółte panele skoku. Obie sekcje zbiegają się w jednym punkcie. Znajduje się tutaj bardzo dużo wody, oraz nieliczne wysepki zbudowane z fragmentów dróg. Są na nich panele przyspieszające, pozwalające graczowi nabrać prędkości na koniec. Sonic musi przejść przez wodę i przebić się do wnętrza ciała Perfect Chaosa, czyli jego wielkiej, wodnej szyi. Postać będzie się powoli poruszać w górę szyi potwora, aż dojdzie do jego mózgu i zada mu cios.

Perfect Chaos SG boss 2.png

Po zadaniu pierwszego ciosu, Sonic wyląduje w dwuwymiarowej sekcji. Gracz będzie się tutaj poruszać po zawieszonej w górze drodze z kilkoma latającymi platformami. Jest tutaj dużo wyrw, ale gracz może łatwo pominąć sekcję, wskakując do kolorowej obręczy, która pozwoli przelecieć nad drogą. Następnie sekcja przechodzi w trójwymiar i gracz wchodzi do zniszczonego budynku. Ponownie następuje przejście w dwa wymiary i gracz musi się wspiąć po latających platformach i fragmentach otoczenia w górę budynku. Po chwili gracz przejdzie z powrotem do trójwymiaru i przebiegając przez panele przyspieszające na górze wieżowca, Sonic wyskoczy w górę i będzie lecieć w stronę Perfect Chaosa. Gracz musi wykonać Homing Attack podczas spadania w odpowiednim momencie, aby wskoczyć mózg bossa. Jeśli to się nie uda i Sonic spadnie, należy wykonać przyspieszenie i szybko wskoczyć w szyję bossa.

Po zadaniu drugiego ciosu, Sonic wyląduje w wąskiej ulicy, zalanej wodą. Trasa będzie tutaj tylko jedna, ale możliwe będzie jej ukrócenie. Trzeba wskoczyć na znajdujący się pośrodku, wzniesiony do góry fragment drogi z kolorową obręczą. Pojawią się tutaj także wiry wodne, które mogą wybić postać do góry i zadać jej obrażenia przy kontakcie. Aby zadać bossowi obrażenia, należy ponownie wbiec w jego szyję. Sonic automatycznie zacznie przemieszczać się w górę aż uderzy w mózg Perfect Chaosa.

Perfect Chaos SG boss 3.png

Finałowa faza walki z Perfect Chaosem

Po otrzymaniu trzeciego ciosu, Perfect Chaos zmieni swoją strategię. Do góry uniosą się latające fragmenty drogi, a gracz będzie musiał po nich przejść do mózgu Perfect Chaosa. Należy uważać aby nie spaść, co skończy się natychmiastową śmiercią. Boss będzie również niszczyć poszczególne platformy swoimi atakami. Sonic musi przedostać się do dwóch platform z szerokimi springami i wykorzystać je do wskoczenia w mózg Chaosa. Perfect Chaos zacznie wtedy ryczeć i kręcić głową dookoła, aż wreszcie uniesie ją do góry i zacznie się chować do wody, co doprowadzi do jego zniszczenia.

Perfect Chaos SG boss 4.png

Wiry wodne w trzecim etapie trybu trudnego

W Trybie Trudnym, Perfect Chaos wykonuje swoje ataki znacznie szybciej i agresywniej, a także częściej korzysta z ataku plucia promieniem energii. Lokacje w których gracz ląduje na początku i po zadaniu bossowi ciosu również są inne i pojawia się w nich więcej wirów wodnych, które teraz mogą się poruszać. Początkowe dwie sekcje to wąskie uliczki zalane wodą i wypełnione wirami wodnymi, przypominające trzeci etap walki w normalnym trybie. Ostatnia sekcja to zmodyfikowany etap startowy w normalnej walce, w którym gracz zaczyna w małym, zrujnowanym budynku. Ostatnia faza walki z bossem pozostaje bez zmian.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Perfect Chaos - Hub
Open Your Heart - Crush 40 Vs. Circuit Freq
Perfect Chaos Revival

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Z powodu ograniczeń technicznych Dreamcasta, autorzy gry nie byli w stanie w pełni oddać prawdziwego wyglądu Perfect Chaosa w Sonic Adventure w 1998 roku. Potwór był w całości zbudowany z wody, nie miał na swoim ciele łusek ani żadnych zielonych akcentów. Chociaż sam mózg był niewidoczny, to stanowisko dla niego znajdowało się na głowie. Dopiero w 2011 roku w Sonic Generations, oddano prawdziwy wygląd potwora.
  • Perfect Chaos korzysta ze swojego oryginalnego ryku z Sonic Adventure, z którego używali również Biolizard i Devil Doom, ale posiada także dodatkowy ryk w wyższym i smutniejszym tonie, który wydaje z siebie po otrzymaniu ciosu.
  • Podczas tej walki, jedyny raz w Sonic Generations, Nowoczesny Sonic może udusić się pod wodą w trójwymiarowej perspektywie. Gracz musi stanąć na wyrwanym kawałku drogi, który znajduje się niemalże pod wodą (zdarza się to głównie w trzecim etapie normalnego trybu).
  • Jest to jedyna walka z bossem i rywalem w Sonic Generations, która posiada punkty kontrolne.
  • Perfect Chaos jest jedynym bossem danej ery w Sonic Generations, który nie jest pilotowany przez Eggmana.
  • Kiedy Sonic przechodzi przez ciało Perfect Chaosa, przez chwilę można dostrzec efekt tęczy.
  • Jeśli gracz zatrzyma grę po zadaniu Perfect Chaosowi ciosu, to kamera przesunie się do miejsca, w którym Sonic wyląduje w następnej fazie walki.