Ten artykuł dotyczy bossa z gry Sonic Generations. Jeśli szukałeś oryginalnego bossa z gry Sonic Adventure, kliknij tu

Perfect Chaos (パーフェクトカオス Pāfekuto Kaosu?) – boss Ery Dreamcasta w grze Sonic Generations w wersji na konsole/PC. Walka jest odwzorowaniem finałowego bossa z gry Sonic Adventure.

Boss Edytuj

Nowoczesny Sonic dociera do zrujnowanego przez powódź miasta Station Square. Jeż czuje jak ziemia zaczyna drżeć i spod wody wyłania się ogromny potwór - Perfect Chaos, odpowiedzialny za destrukcję miasta.

Walka nawiązuje do oryginalnego starcia, w którym Sonic musiał wbiec w Perfect Chaosa i przepłynąć przez jego szyję do mózgu. Miasto jest w większości zalane wodą, nad którą Sonic może przebiec tylko wtedy kiedy korzysta z Sonic Boostu. W przeciwnym razie utonie. Są tu jednak platformy i gruzy, po których można się poruszać jak po suchym lądzie. Czasami blokują drogę, ale Perfect Chaos niszczy je swoimi mackami. Należy jednak uważać aby samemu nie zostać uderzonym przez macki. Główne ataki Perfect Chaosa to również strzelanie zielonymi kulami energii, oraz plucie wielkim promienie z pyska. Podczas pierwszych trzech uderzeń gracz musi przebiec przez zrujnowane miasto i dostać się do Perfect Chaosa. Należy wskoczyć w ciało potwora, a Sonic automatycznie zacznie się poruszać w jego ciele aż uderzy w mózg. Po zadaniu każdego uderzenia Sonic ląduje w innej sekcji miasta. Pierwsza sekcja składa się z sekcji 2D i 3D. Druga jest głównie dwuwymiarowa. Na końcu gracz musi wspinać się w górę zrujnowanego wieżowca. Na końcu tej sekcji Sonic wyskoczy ze springów w powietrze. W odpowiednim momencie należy wykonać Homing Attack aby wskoczyć w mózg Perfect Chaosa. W ostatniej sekcji dominują sekcje 3D. Dochodzą tutaj również wodne tornada, działające jak przeszkody. Po otrzymaniu trzeciego uderzenia walka zmieni się. Gracz będzie musiał skakać po latających platformach i dostać się do mózgu Perfect Chaosa. Potwór niszczy platformy swoimi mackami i kulami energii, dlatego należy zachować ostrożność. Gracz musi dostać się do platformy która umożliwi mu wskoczenie w mózg i ostateczne pokonanie potwora.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Perfect Chaos - Hub
Open Your Heart - Crush 40 Vs. Circuit Freq
Perfect Chaos Revival

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Z powodu ograniczeń technicznych Dreamcasta, autorzy gry nie byli w stanie w pełni oddać prawdziwego wyglądu Perfect Chaosa w Sonic Adventure w 1998 roku. Potwór był w całości zbudowany z wody, nie miał na swoim ciele łusek ani żadnych zielonych akcentów. Chociaż sam mózg był niewidoczny, to stanowisko dla niego znajdowało się na głowie. Dopiero w 2011 roku w Sonic Generations, oddano prawdziwy wygląd potwora.
  • Perfect Chaos korzysta ze swojego oryginalnego ryku z Sonic Adventure, z którego używali również Biolizard i Devil Doom, ale posiada także dodatkowy ryk w wyższym i smutniejszym tonie, który wydaje z siebie po otrzymaniu ciosu.
  • Podczas tej walki, jedyny raz w Sonic Generations, Nowoczesny Sonic może udusić się pod wodą w trójwymiarowej perspektywie. Gracz musi stanąć na wyrwanym kawałku drogi, który znajduje się niemalże pod wodą (zdarza się to głównie w trzecim etapie normalnego trybu).
  • Jest to jedyna walka z bossem i rywalem w Sonic Generations, która posiada punkty kontrolne.
  • Perfect Chaos jest jedynym bossem danej ery w Sonic Generations, który nie jest pilotowany przez Eggmana.
  • Kiedy Sonic przechodzi przez ciało Perfect Chaosa, przez chwilę można dostrzec efekt tęczy.
  • Jeśli gracz zatrzyma grę po zadaniu Perfect Chaosowi ciosu, to kamera przesunie się do miejsca, w którym Sonic wyląduje w następnej fazie walki.