Phantom King – przywódca Phantom Heavies, transformacja Heavy Kinga pojawiająca się w grze Sonic Mania, a także jeden z prawdziwych finałowych bossów tej gry.

Historia Edytuj

Po nieudanej próbie kradzieży Głównego Szmaragdu, Heavy King wycofał się do bazy w Titanic Monarch Zone. Po pokonaniu Phantom Egga oraz innych Phantom Heavies przez Sonica, powstał portal do innego wymiaru. Do niego został wciągnięty również Heavy King, który przez moc Phantom Ruby zmienił się w formę Phantom.

Już jako Phantom King, robot odnalazł rubin i zabrał go dla siebie. Próbę powstrzymania go podjął Doktor Eggman w stworzonym z części Phantom Egga Klepto Mobilu. Między robotem, a jego stwórcą wywiązała się walka o kryształ. Jego posiadacz zmieniał się bardzo często. Ostatecznie, Phantom King został zniszczony przez Super Sonica.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Phantom King jest ulepszoną wersją Heavy Kinga, przywódcy Hard-Boiled Heavies. W tej formie, King jest dużo większy niż normalnie. Jego nogi zostają zastąpione sznurami fioletowych kryształów. Korona na napierśniku zmienia kolor na czerwony. Ręce stają się grubsze i złożone się z wielu segmentów.

Moce i umiejętności Edytuj

Phantom King potrafi używać mocy Phantom Ruby. Posiada zwiększoną siłę i wytrzymałość. Potrafi tworzyć kule energii, aby utworzyć wokół siebie osłonę. Dzięki mocy rubinu może je również odrzucać oraz naładować energią, co może zadać obrażenia nawet Super transformacji.

Boss Edytuj

Phantom King, wraz z Klepto Mobilem, pojawia się jako prawdziwy finałowy boss gry Sonic Mania. Gracz walczy z nim w Egg Reverie Zone, dodatkowym poziomie. W czasie walki gracz jest w Super transformacji.

Przed walką, Phantom King wlatuje na arenę i zabiera unoszący się Phantom Ruby. Następnie odlatuje. Po chwili zaczyna gonić go Klepto Mobile, a zaraz potem wywiązuje się między nimi walka o rubin, którą wygrywa King. Kamera przesuwa się do gracza, który zamienia się w Super formę i rozpoczyna się walka.

Phantom King tworzy wokół siebie osłonę z kul energii. Zaczyna poruszać się powoli po arenie, starając się być blisko gracza. Co jakiś czas, odrzuci jedną ze swoich kul energii w kierunku gracza. Dzięki mocy Phantom Ruby nabierze ona jednak wielkiej siły. Wokół niej jest aura, która wyznacza zasięg jej działania. Uderzenie w nią zadaje graczowi obrażenia i zabiera 10 pierścieni. Kule w osłonie jednak nie zadają obrażeń, a jedynie ogłuszają gracza na kilka chwil. Po użyciu wszystkich kul energii, po kilku sekundach utworzy wokół siebie nową.

Aby uderzyć bossa, gracz musi przedostać się przez osłonę oraz ostrzał z kul energii. Po każdym uderzeniu, z czubka robota spada Phantom Ruby, a on sam się wycofuje. Gracz natomiast mierzy się z Klepto Mobile, który jest teraz w posiadaniu kryształu. Z każdym zadanym uderzeniem, Phantom King powraca silniejszy - tworzy wokół siebie więcej kul oraz odrzuca je szybciej. Po ośmiu uderzeniach, Phantom King zostaje ostatecznie zniszczony.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Egg Reverie Zone

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • W kodzie gry znajduje się nieużywana wersja Phantom Kinga. W tejże, Phantom King porusza się po wyznaczonym obszarze i co jakiś czas zamienia się w Phantom Gunnera lub Phantom Magician.