FANDOM

Pierścień Mety (ゴールリング Gōru Ringu?, ang. Goal Ring) nazywany również Medalem Mety – obiekt pojawiający się w grach serii. Są one wielkimi pierścieniami które oznaczają metę grywalnych poziomów. Dotknięcie ich najczęściej jest wymagane do przejścia poziomu. Pierścienie mety po raz pierwszy pojawiły się w grze Sonic Adventure 2 i pojawiają się w większości gier od tamtego czasu.

Opis Edytuj

Pierścień Mety znajduje się na końcu każdego poziomu, gdzie oznaczają koniec poziomu. By ukończyć poziom, gracz najczęściej powinien dotknąć Pierścienia Mety dowolną grywalną postacią, po czym gra się zakończy a postęp gracza będzie oceniony.

W wielu grach Sonica, takich jak Sonic Adventure 2, Sonic Heroes oraz Shadow the Hedgehog, celem większości poziomów jest dotarcie do Pierścienia Mety.

Wystąpienia w Grach Edytuj

Sonic Adventure 2 Edytuj

Sa2gr

Pierścień Mety w Sonic Adventure 2

Pierścień Mety po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Adventure 2 oraz jej przeróbce Sonic Adventure 2: Battle. W tej grze Pierścień Mety był tym co sama nazwa wskazuje: wielkim pierścieniem z zapisem "GOAL" (META) w środku. Jeżeli gracz uda się to niego zanim ukończy się zadanie (jeżeli jakieś jest) zamiast napisu "GOAL" bedzie "BACK" a dotknięcie jego zaskutkuje teleportacją na początek poziomu.

W rozgrywce, pojawiały się one tylko w zwykłych poziomach dla Sonica, Shadowa, Tailsa oraz Dr. Eggmana.

Sonic Heroes Edytuj

Shgr

Pierścień Mety w Sonic Heroes

W Sonic Heroes, Pierścienie Mety zostały lekko zmienione wizualnie; zamiast napisu "GOAL" miały one złotą gwiazdę w środku oraz otaczające ją kawałki Czerwonego pierścienia. Wiele misji Drużyny Chaotix polega na wykonaniu misji, jeżeli gracz nie wykona misji, Pierścień Mety będzie działał tak tak samo jak w Sonic Adventure 2, czyli przeteleportuje gracza na sam początek poziomu.

Sonic Advance 3 Edytuj

Pierścienie Mety pojawiły się również w Sonic Advance 3 gdzie były one nazywane Medalami Mety. Były one mniejsze od Pierścieni Mety oraz miały gwiazdę w środku. Po dotknięciu ich, zmieniały one kolor na Brązowy, Srebrny lub Złoty w zależności od czasu przejścia poziomu.

Shadow the Hedgehog Edytuj

W grze Shadow the Hedgehog, był on po prostu Wielkim pierścieniem. Jednakże, we wszystkich poziomach oprócz: Lethal Highway, Cryptic Castle, Central City, The Doom, Sky Troops, Mad Matrix, Death Ruins, Iron Jungle oraz Lost Impact, Pierścień Mety będzie miał Szmaragd Chaosu w środku.

Sonic Rush Edytuj

Pierścienie Mety pojawiły się także w Sonic Rush. W tej grze były one identyczne do tych w Sonic Heroes. Po dotknięciu ich, w środku ukaże się ręka z wyciągniętym palcem wskazującym oraz środkowym, a sam Pierścień Mety zamiast zniknąć będzie się obracał.

Sonic the Hedgehog Edytuj

W grze Sonic the Hedgehog z 2006 r. są one identyczne to tych w Sonic Heroes.

Sonic Rivals 2 Edytuj

W Sonic Rivals 2, Pierścienie Mety posiadają niebieską gwiazdę w środku, będą się kręcić tak samo jak w Sonic Rush, oraz są one nazywane Medalami Mety.

Sonic Unleashed Edytuj

W Sonic Unleashed zamiast niebieskiej gwiazdy, jest czerwona, otoczona kolorami tęczy w środku.

Satbkgr

Pierścień Mety w Sonic and the Black Knight

Sonic and the Black Knight Edytuj

W Sonic and the Black Knight wyglądają tak samo jak w Sonic Heroes, lecz pojawiają się tylko w misjach Legacy.

Sonic Colors Edytuj

W Sonic Colors, są one identyczne do tych w Sonic Unleashed. Na wersji DS, Pierścienie Mety pojawiały się tylko w niektórych misjach. A także w Sonic Simulator, gdzie wypuszczały one pierścienie gdy zostały dotknięte przed zakończeniem aktu.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations wyglądają tak samo jak w Sonic Unleashed oraz Colors, lecz pojawiały się tylko w Akcie drugim, oraz Wyzwaniach dla współczesnego Sonica

Sonic Lost World Edytuj

W wersji Wii U dla Sonic Lost World, Pierścienie Mety są tylko w trybach Multiplayer. W tej grze zamiast Pierścieni Mety są Kapsuły, tak samo jak w Sonic Adventure.

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games Edytuj

Pierścień Mety występuje także w wersji Nintendo 3DS dla gry Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games jako Easter Egg. Ma taki sam Design jak te w Sonic Unleashed.

Ciekawostki Edytuj

  • Na wersji Demonstracyjnej gry Sonic Lost World z PAX 2013, Frozen Factory Zone 2 nie posiada walki z bossem przeciwko Zeenie, natomiast gra używa Pierścienia Mety jako końca Strefy.