FANDOM

Pierścień z podpowiedzią (ang. Hint Ring) – rodzaj pierścienia pojawiającego się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Pierścień z podpowiedzią ma kształt różnokolorowej obręczy, zbudowanych z małych kropek. Wewnątrz położony jest złoty znak zapytania. Przy kontakcie z graczem, zostanie udzielona odpowiedź, w postaci tekstu na dole ekranu (lub też informacji od postaci, która dotknęła pierścienia)

W grach Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Hint Ring Heroes

Pierścień z podpowiedzią w Sonic Heroes

Pierścień z podpowiedzią ma postać kolorowej obręczy z kropek, ze znakiem zapytania się w środku. Postać z drużyny, która jest obecnie sterowana przez gracza, może przejść przez pierścień. Podczas kontaktu z nim, zacznie mówić i wyjaśniać graczowi dany problem. Pojawia się również napisy, o ile są włączone.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Hint Ring StH

Pierścień z podpowiedzią w Shadow the Hedgehog

Pierścienie z podpowiedzią mają tutaj postać znaków zapytania, otoczonych przez różnokolorowe koło. Może przez niego przejść tylko jeż Shadow. Podobnie jak w Sonic Heroes, zacznie on omawiać dany problem graczowi. Czasami partner jeża zacznie mówić za niego, odnosząc się nie do gracza, lecz do Shadowa. W trybie eksperckim, pierścienie nie zawierają podpowiedzi, a jedynie przekazują graczowi powodzenia.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

Pierścienie z podpowiedzią ponownie są kolorowymi obręczami, posiadając teraz złoty znak zapytania w środku. Kiedy gracz przez niego przejdzie, narrator zacznie mówić, zamiast grywalnej postaci.

Sonic Unleashed Edytuj

Pierścienie z podpowiedzią wyglądają niemal tak samo jak w Sonic the Hedgehog (2006), poza tym że znak zapytania obraca się wewnątrz obręczy. Po dotknięciu pierścienia, postać zostaje unieruchomiona i otrzymuje wiadomość tekstową od Chipa, której czasami towarzyszy również ilustracja, przedstawiająca co musi wykonać gracz.

Sonic Colors Edytuj

Hint Ring Colors

Pierscień z podpowiedzią w Sonic Colors

Pierścienie z podpowiedzią wyglądają niemal tak samo jak w Sonic Unleashed. Podczas dotykania pierścienia, ekran przyciemnia się i gra zatrzymuje się. Wyświetla się tekst, czytany przez Tailsa, informujący gracza o tym co ma robić. Po użyciu, pierścień znika i pojawia się po chwili z powrotem.

Co ciekawe, w walce z Nega-Wisp Armorem, finałowym bossem w wesjii na Wii U, pojawia się unikalny pierścień z podpowiedzią. Wiadomość wyświetlana na nim posiada jednak zepsuty tekst, ponieważ Tails został wysłany przez Sonica z powrotem na powierzchnię Ziemi, skąd komunikacja z parkiem rozrywki Eggmana jest trudna.

Sonic Lost World Edytuj

Hint Ring Lost World

Pierścień z podpowiedzią w wersji na Wii U

Pierścienie z podpowiedziami pojawiają się w obu wersjach gry Sonic Lost World. W wersji na Nintendo 3DS, pojawiają się na normalnych poziomach, głównie w samouczku w Windy Hill. W wersji na Wii U pojawiają się w lewym rogu ekranu, tuż nad ikoną Omochao. Pojawiają się w konkretnych miejscach, gdzie gracz może potrzebować pomocy, i znikają kiedy gracz opuści dany obszar. Podczas dotykania ich (wersja na 3DS), lub klikania (Wii U i PC), gra zatrzymuje się i na ekranie wyświetla się wiadomość tekstowa, zawierając podpowiedź dla gracza. Czasami może zawierać kilka stron opisu, które mogą być zmienianie. Gracz może w dowolnym momencie zamknąć wiadomość.

Ciekawostki Edytuj

  • W Super Trudnym Trybie w Sonic Heroes, wszystkie pierścienie z podpowiedziami znikają, poza jednym, występującym we Frog Forest.