Fandom

Sonic Wiki

Piko Piko Hammer

2692strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Piko Piko Hammer (ピコピコハンマー PikoPiko Hanmā?), znany również jako Piko Hammer i Love Hammer – wielki młotek dzierżony przez Amy Rose. Jest charakterystycznym dla tej postaci przedmiotem, pojawiającej się w większości gier z udziałem jeżycy. Służy do walki i poruszania się w powietrzu.

Utworzenie Edytuj

Pomysł i nazwa broni pochodzi od popularnej w Japonii zabawki o nazwie Piko Piko Hammer. Człon piko-piko jest onomatopeją odgłosów wydawanych przez te młotki przy uderzeniu.

Piko Piko Hammer po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic the Fighters, gdzie służył Amy do walki. Otrzymała młotek po to, aby podkreślić jej chłopięcość. Od tego momentu, Piko Piko Hammer stał się ikoniczną bronią Amy.

Opis Edytuj

Piko Piko Hammer jest bardzo dużym, przewyższającym swoimi rozmiarami Amy, młotkiem bojowym. Składa się z długiego kija, na końcu którego zamontowany jest czerwono-żółty młot. Przy wykonywaniu większości ataków Amy trzyma go jednorącz, ale w przypadku obrotowych uderzeń jest trzymany oburącz.

Piko Piko Hammer jest potężną bronią w walce wręcz, o dużym zasięgu. Podstawowy atak jaki może być z niego wyprowadzony to Hammer Attack. Polega na wykonaniu prostego uderzenia w ziemię. Młot może również posłużyć do wykonania Hammer Jumpa, czyli wybicia się w górę, podczas uderzenia młotem w trakcie biegu. W powietrzu może być także wykonany Jump Attack. Amy jest w stanie wykonywać obrotowe ataki młotem, ale zazwyczaj potrzebny jest jej do tego ulepszenie, lub partnerzy. Wyjątek stanowi Spinning Hammer Attack, który wykonywany jest z dodatkowym podskokiem. Amy może także wytwarzać trąby powietrzne przy wymachiwaniu Piko Piko Hammerem. Poza czysto ofensywnymi zastosowaniami, młot może także posłużyć do krótkiego latania. Amy musi podskoczyć i obracać szybko młotem w powietrzu, co pozwoli jej przelatywać nad krótkimi dystansami.

Odmiany Edytuj

Long Hammer Edytuj

Osobny artykuł: Long Hammer
Long Hammer.png

Long Hammer to dłuższa odmiana Piko Piko Hammera. Jest zielono-fioletowy. Zwiększa zasięg ataków Amy. Pojawia się jako ulepszenie w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut.

Wielki Piko Piko Hammer Edytuj

Osobny artykuł: Big Hammer Attack
Large Hammer.png

W Sonic Advance 3 i Sonic Rush Amy ma możliwość korzystania z większego młotka. Jest on w większości szary, a pośrodku posiada żółto-czerwone paski. Uderzenia wielkim młotem są znacznie silniejsze i wytwarzają wstrząsy, ale broń jest trudniejsza w obsłudze.

Młotki innych postaci Edytuj

W Sonic Advance 3 do Piko Piko Hammera dostęp mają wszystkie grywalne postacie: Sonic, Tails, Knuckles i Cream. Postacie te muszą być w parze z Amy. Młotki te różnią się kolorystycznie, ale posiadają te same właściwości co Piko Piko Hammer Amy, pozwalając na wykonywanie Hammer Attack i Jump Attack.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Piko Piko Hammer jest najczęściej pojawiającą się bronią w serii.
  • Mimo że siła Piko Piko Hammera była wielokrotnie udowadniana, Mr. Know-It-All z Sonic Adventure uważa że młotek jest niezbyt potężną bronią w starciach z większymi przeciwnikami.
  • W Sonic Advance 2 pojawia się badnik Piko Piko, którego bronią jest młotek.
  • W Sonic Advance 3 młotek Knucklesa posiada dodatkowy kolec na górze. Jest to jedyna odmiana Piko Piko Hammera z dodatkowymi akcesoriami.
  • W Sonic Unleashed, Sonic the Werehog odnosi się do Piko Piko Hammera w swojej wypowiedzi, tuż po pokonaniu Dark Guardiana - I know little girls that are better with a hammer than you! Well, one, anyway (znam małe dziewczynki które lepiej posługują się młotkiem od ciebie! Cóż, jedna przynajmniej).
  • W Sonic the Fighters, młotek Amy nazywa się Magical Hammer.

Więcej w Fandom

Losowa wiki