Cudzy1 Next stop, Planet Wisp. This attraction is currently off-limits as it is still under construction and may not be dangerous enough for visitors yet. Cudzy2
Doktor Eggman
Planet Wisp (プラネットウィスプ Puranettou~isupu?) – czwarta, piąta, lub szósta lokacja w grze Sonic Colors. Remake tego poziomu pojawił się również w grze Sonic Generations na konsole/PC, jako ostatni poziom ery nowoczesnej i całej gry. Jest to rodzima planeta Wispów, która została zniewolona przez Eggmana. Zły doktor przebudowje planetę, aby dostosować ją do pozostałych atrakcji swojego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki.

Opis Edytuj

Planet Wisp to piękna planeta, porośnięta zielenią i lasami. Drzewa mają tutaj płaskie korony. Przez Planet Wisp przepływają również różne fioletowe rzeki. Doktor Eggman zamierza przebudować planetę i przerobić ją na część swojego parku rozrywki. Dlatego też stoi tutaj wiele zakładów przemysłowych, oraz wież z pomarańczowego metalu. Drzewa są wycinane przez wielkie piły tarczowe, a jaskinie pozbawiane cennych minerałów, które wywożone są w specjalnych wagonikach.

Wii Edytuj

Akt 1 Edytuj

Akt 1 rozpoczyna się w sekcji 3D. Gracz biegnie z zielonej polany do ośrodka przemysłowego. Początkowo pojawiają się ostre zakręty, Po przebiegnięciu przez pętlę Sonic wyskoczy z rampy i będzie piec po platformach, a następnie po ścianie. Później będzie zjeżdżać po szynach nad fioletową rzeką, prosto do bazy. Dalsza część aktu rozgrywa się głównie w sekcji 2D w fabryce z pomarańczowego metalu. Pojawia się tu również sekcja 3D, w której gracz będzie musiał zmieniać swoją trasę za pomocą Quick Stepu.

Akt 2 Edytuj

Akt 2 rozgrywa się całkowicie w 2D. Gracz porusza się przez fabrykę, pełną ruchomych platform. Niektóre posiadają kolce. Gracz musi szybko przebiegać po platformach, zanim te zmienią swoje ustawienie. Pod koniec aktu Sonic zjeżdża po szynach do mety.

Akt 3 Edytuj

Akt 3 zaczyna się w miejscu podobnym do tego z końcówki pierwszego. Gracz będzie musiał zmieniać tor po którym biegnie, za pomocą Quick Stepu. Podczas biegu będą przeszkadzały nadlatujące Aero-Chasery. Gracz będzie mógł je niszczyć, taranując napotkane Egg Pawny. Dalsza część poziomu to sekcje 2D, w których drogę blokują skrzynie i niebieskie bloki. Można je zniszczyć za pomocą Blue Cube.

Akt 4 Edytuj

W akcie 4 gracz rozpoczyna w sekcji 3D, biegnąc przez metalowy korytarz. Następnie wybiega na otwartą przestrzeń, gdzie musi przejść przez kilka ostrych zakrętów. Biegnąc po spadających platformach, Sonic znajdzie się pod wielką metalową wieżą. Poziom przejdzie w 2D i gracz będzie się musiał wspinać w górę budowli, po m.in. ruchomych platformach i szynach.

Akt 5 Edytuj

W akcie 5 gracz porusza się w sekcji 2D, po metalowej konstrukcji zbudowanej nad fioletową wodą. Znajdują się tu żółte bloki, a także wiele przepaści. Egg Pawny mogą niszczyć żółte bloki, pozbawiając gracza gruntu pod nogami. Na dnie znajduje się Pomarańczowy Wisp, którego moc, Orange Rocket, pozwoli wydostać się z przepaści. Po skończeniu lotu, gracz będzie powoli opadać w dół. Należy unikać kolczastych kul i zbierać pierścienie podczas spadania. Pod koniec poziomu gracz przebiega przez jaskinię do innej metalowej budowli, gdzie znajduje się meta.

Akt 6 Edytuj

Akt 6 rozpoczyna się jazdą po szynach, wysoko nad ziemią. Gracz może zeskoczyć z szyn, aby spaść na niższy poziom. Należy jednak uważać na Spinnery i na to, aby nie spaść do wody. Po tym pojawia się sekcja 2D, w której występują ruchome platformy. Green Hover może przyspieszyć przemierzanie tej sekcji. Kolejny etap przypomina końcówkę poprzedniego aktu, ale gracz może wykorzystać tutaj Pink Spikes aby przejść górną trasą. Później gracz znowu zjeżdża po szynach, do ostatniego etapu. Pod koniec Sonic musi się wspiąć się po platformach do mety. Można tu wykorzystać Pink Spikes i Green Hover.

Nintendo DS Edytuj

W wersji na Nintendo DS gracz przemierza głównie przemysłową część planety. Pojawia się tutaj bardzo dużo sekcji z Yellow Drillem. W trakcie przekopywania się gracz musi szczególnie uważać na mięsożerne rośliny, które będą próbowały połknąć przechodzący pod nimi Drill. Oprócz tego pojawiają się tu giętkie liny, które działają jak trampoliny, oraz tłoki, z których bucha para popychająca gracza w górę lub w dół. Pod koniec 2 aktu gracz musi się przekopać przez dużą sekcję z Yellow Drillem. Od góry będzie nadciągała niebezpieczna ściana z kolcami, która będzie mogła zgnieść postać. Należy przed nią uciec i zniszczyć kapsułę na końcu aktu.

Misje (Nintendo DS) Edytuj

Misja 1 Edytuj

Sonic i Tails spotkali Charmy'ego, który nie pamiętał do końca co miał zrobić. Pszczoła wręczył im misję, polegającą na zebraniu 200 pierścieni za pomocą Yellow Drilla. Po ukończeniu misji Charmy przypomniał sobie, że miał do wykonania jakąś robotę, ale postanowił się nią nie przejmować i skorzystać z atrakcji.

Misja 2 Edytuj

Sonic i Tails spotkali Espio, który pojawił się znikąd. Kameleon wyjaśnił im że trening to podstawa, a skoro o treningu mowa to zaoferował bohaterom misję, polegającą na uratowaniu 8 Wispów za pomocą Yellow Drilla. Po ukończeniu misji Espio pochwalił Sonica, a także wychwalił trenowanie. Niebieski jeż poradził mu jednak, aby się zbytnio nie przemęczał.

Misja 3 Edytuj

Sonic i Tails spotkali Vectora, który był czymś zajęty. Charmy poinformował krokodyla o zakończeniu patrolu. Nie znalazł jednak Eggmana, choć wspomniał o podejrzanym miejscu. Sonic postanowił więc skorzystać z informacji od Chaotix i zbadać to miejsce. Misja polega na zebraniu po kolei Wispów z ponumerowanymi flagami. Po zakończeniu misji Sonic nie znalazł Eggmana i uznał, że korzystanie z poszlaki od Chaotix było głupie. Charmy i Vector kłócili się o to który z nich jest głupi, ale nikt nie zwrócił uwagi na Espio. Sonic myślał że kameleon ukrywał się, ale tak naprawdę stał obok przez cały czas. Charmy zażartował, że Espio jest taki łatwy do zignorowania, a Vector przyznał że wcale go nie widział.

Rangi Edytuj

Rangi z wersji na Wii.

Ranga Wymagania
Akt 1 Akt 2 Akt 3 Akt 4 Akt 5 Akt 6
Ranga S 12

1700000 1000000 1200000 800000 650000 1600000
Ranga A 19

1400000 850000 1000000 700000 550000 1250000
Ranga B 12

1100000 650000 800000 600000 450000 900000
Ranga C 11

800000 400000 550000 400000 200000 500000
Ranga D 5

0 0 0 0 0 0

Czerwone pierścienie Edytuj

Osobny artykuł: Czerwone pierścienie w Planet Wisp

Na każdym akcie w Planet Wisp (nie licząc poziomu z bossem) można zdobyć łącznie trzydzieści Czerwonych pierścieni, po pięć na każdym akcie.

Niektórych Czerwonych pierścieni nie da się zdobyć od razu na początku gry, ponieważ wymagają one odblokowania różnych Mocy Kolorów, których Sonic może się nauczyć w późniejszym etapie gry. Zebranie chociaż kilku Czerwonych pierścieni na jednym akcie za jednym zamachem zwiększa szanse na zdobycie Rangi S na danym poziomie. Zebranie wszystkich Czerwonych pierścieni zostanie nagrodzone odblokowaniem kilku nowych poziomów w Game Landzie.

Boss Edytuj

Wii Edytuj

Osobny artykuł: Refreshinator
Refreshinator 1

Refreshinator

W wersji na Wii bossem jest Refreshinator - ulepszona wersja Rotatatrona. Walka toczy się wewnątrz wielkiego diabelskiego koła. Celem gracza jest uderzać w oko robota, aby go zniszczyć. Boss strzela w gracza kulami energii. Wokół niego krążą również okrągłe platformy, od których można się odbijać.

Nintendo DS Edytuj

Osobny artykuł: Drillinator
Drillinator 1

Drillinator

W wersji na Nintendo DS bossem jest Drillinator - ulepszona wersja Globotrona. Robot atakuje gracza swoimi świdrami, uderzając nimi w arenę, albo odłączając je od swoich dłoni, aby sunęły po trasie gracza. Robot może się regenerować, jeśli przyczepi się do podstawki a środku areny. Wtedy gracz musi wykorzystać Yellow Drill, aby zniszczyć podziemne generatory i zatrzymać regenerację zdrowia bossa.

Cytaty Edytuj

"Attention guests. If you can hear this message, you are trespassing in an area still under renovation. If you are not a robot, please return to the main park areas and ignore anything evil you might have seen here. Thank you."
— Doktor Eggman
"Some displacement of indigenous aliens and destruction of natural resources may occur. Eggman Enterprises not responsible."
— Doktor Eggman
"Please remember, all planets in Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park are, as far as you know, wholly owned properties of Eggman Enterprises and its subsidiaries. All unauthorized photography, video reproduction, or shutting down of generators is strictly prohibited. Thank you."
— Doktor Eggman

Planet Wisp - Mapa
Planet Wisp - Akt 1
Planet Wisp - Akt 2
Planet Wisp - Akt 3
Planet Wisp - Game Land

Nintendo DS Edytuj

Nazwa Muzyka
Planet Wisp - Mapa
Planet Wisp - Akt 1
Planet Wisp - Akt 2
Planet Wisp - Misja

W innych grach Edytuj

Sonic Generations Edytuj

Sonic Generations – Planet Wisp
Osobny artykuł: Planet Wisp (Sonic Generations)

W Sonic Generations Planet Wisp pojawia się w wersji na konsole/PC jako ostatni poziom ery nowoczesnej, a także całej gry. Poziom posiada odświeżoną grafikę i układ. W akcie pierwszym pojawia się Różowy Wisp, a w drugim Pomarańczowy Wisp.

Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games Edytuj

W Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games elementy Planet Wisp, takie jak Wispy i rośliny z tej planety, pojawiają się w konkurencji Figure Skating Spectaücle w wersji Sonica.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny poziom w Sonic Colors, którego pierwsza litera nie jest pierwszą literą w nazwie innego poziomu z gry.
  • Jest to jedyny poziom w Sonic Colors, w którym nie słychać ogłoszeń Eggmana.