FANDOM

Cudzy1 We must stand united to defend our world against these invaders! Cudzy2
Prezydent, Shadow the Hedgehog

Prezydent (大統領 Daitouryou?) – człowiek stojący na czele Zjednoczonej Federacji. Prezydent przebywa głównie w Białym Domu, czasami porusza się w swojej czarnej limuzynie, gdzie towarzyszy mu jego sekretarka. Prezydent jest również szefem nietoperzycy Rouge, która jest rządową agentką.

Historia Edytuj

Sonic Adventure 2 Edytuj

Prezydent SA2

Prezydent w Sonic Adventure 2

Prezydent wysłał Rouge w celu szpiegowania Doktora Eggmana. Chciał upewnić się, czy doktor rzeczywiście uwolnił Najpotężniejszą Formę Życia z Prison Island. Później Prezydent otrzymał od Eggmana ultimatum: Zjednoczona Federacja miała skapitulować na rzecz Imperium Eggmana, albo cały kraj czekałoby zniszczenie przy użyciu Armaty Zaćmienia. Prezydent nie zgodził się na warunki doktora, a chwilę później do jego limuzyny wskoczyli Sonic i Tails, którzy pobrali dane z transmisji Eggmana i namierzyli miejsce z którego nadawał doktor. Prezydent otrzymał później raport od Rouge dotyczący Najpotężniejszej Formy Życia. Pod koniec gry Sonic i jego przyjaciele zdołali ocalić świat.

Shadow the Hedgehog Edytuj

W trakcie inwazji Black Arms Prezydent przebywał w Białym Domu, gdzie otrzymywał raporty od swojej sekretarki. Prezydent wierzył w to że naród musi pozostać zjednoczony aby pokonać najeźdźców. Wierzył również że Sonic i Shadow przyczynią się do ponownego ocalenia świata.

Central City Edytuj

Prezydent otrzymał od sekretarki ostrzeżenie, że armia Black Arms zbliża się do Central City i planuje wysadzić miasto w powietrze.

The ARK Edytuj

Black Doom i jego armia podbili Kosmiczną Kolonię ARK i przejęli kontrolę nad Armatą Zaćmienia. Przywódca kosmitów zaczął wysyłać Prezydentowi pogróżki, które skończyły się wystrzeleniem z Armaty Zaćmienia niszczycielskiego promienia prosto w Biały Dom. Mimo że eksplozja zrównała całe Central City z ziemią, to okazało się że mieszkańcy zostali dzień wcześniej ewakuowani do bezpiecznej strefy, natomiast Prezydent przeżył i został eskortowany do GUN Fortress.

Air Fleet Edytuj

Prezydent został ewakuowany z Białego Domu przez Dowódcę GUN, na pokład powietrznej floty. Był tam transportowany w samolocie, który próbowali zaatakować Black Arms. Na poziomie Shadow może zdecydować się czy pomoże odeprzeć kosmitów czy też zniszczy pojazd Prezydenta. Niezależnie od dokonanego wyboru głowa państwa i tak zostanie dostarczona do GUN Fortress.

GUN Fortress Edytuj

Po przybyciu do siedziby GUN Prezydent otrzymał od dowódcy raport że nikt nie ucierpiał w ataku Black Arms. Chwilę później obaj zostali poinformowani o tym, że około 1000 kosmitów na czele z Shadowem zbliża się do bazy. Prezydent nie mógł uwierzyć w to, że czarny jeż przeszedł na złą stronę.

Last Story Edytuj

STH ending 2

Prezydent i Dowódca GUN składają hołd Geraldowi

W Last Story Prezydent i Dowódca GUN przebywali w GUN Fortress. Wkrótce do bazy dotarła stara transmisja Profesora Geralda Robotnika. Profesor wyjaśnił w niej że Czarną Kometę można zniszczyć za pomocą Armaty Zaćmienia. Korzystając z tej rady Shadow zdołał ostatecznie zniszczyć Black Dooma i jego kosmitów, czym uratował świat. Prezydent uznał że źle ocenił Geralda, który mimo tego jak był traktowany to ocalił ludzkość. Prezydent zaproponował dowódcy uczcić pamięć profesora i pracować dla lepszej przyszłości.

Sonic Battle Edytuj

Prezydent dowiedział się że w ręce Doktora Eggmana dostała się niebezpieczna broń - Gizoid. Trzy dni po otrzymaniu informacji wysłał Rouge w celu zbadania całej sytuacji.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

Prezydent wysłał Shadowa, który teraz był agentem GUN, w celu uratowania Rouge uwięzionej w bazie Eggmana w White Acropolis.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Prezydent przemawia spokojnym i opanowanym głosem. W Sonic Adventure 2 niewiele sytuacji jest w stanie wyprowadzić go z równowagi. W Shadow the Hedgehog jego zachowanie zmienia się. Prezydent jest nieco bardziej nerwowy i mówi podniosłym tonem, z wielkim przejęciem. Dba o swoich obywateli i bardzo przejmuje się ich losem. Stara się robić wszystko dla ludzkości, aby zachować pokój i bronić swojego kraju.

Wygląd Edytuj

Wygląd Prezydenta zmieniał się w poszczególnych grach. W Sonic Adventure 2 Prezydent posiada jasne włosy i nosi czarny garnitur z czerwonym krawatem. W Shadow the Hedgehog jego włosy są brązowe, krawat nadal czerwony, a garnitur niebieski.

Moce i umiejętności Edytuj

Prezydent nie wyróżnia się spośród innych ludzi żadnymi wyjątkowymi zdolnościami walki. Jest za to dobrym przywódcą i potrafi zachować spokój.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

W serii komiksów o niebieskim jeżu, Prezydent jest właściwie prezydentem Station Square i Zjednoczonej Federacji. Dzięki porozumieniu z Królestwem Acorn, zezwolił przeprowadzić atak nuklearny na Robotropolis, oraz wziąć swojemu kraju udział w wojnie z Imperium Eggmana.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Prezydent (Sonic X)

Prezydent, o zupełnie innym wyglądzie i charakterze, pojawia się w dwóch pierwszych sezonach serialu anime Sonic X, również w adaptacji wydarzeń z Sonic Adventure 2.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli w podczas grania Team Dark w Sonic Heroes, postacie będą przez dłuższy czas stać w miejscu, Rouge powie, że Ostatnio nie widziała się z Prezydentem.