Fandom

Sonic Wiki

Princess Sally (SatAM)

2645stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Księżniczka Sally (urodzona w 3219 roku) - jest jednym z głównych bohaterów serialu animowanego SatAM. Ona jest antropomorficzną wiewiórką ziemną i córką króla, dzięki czemu mianowana została na następcę tronu jako przyszłego władcę Mobiusa. Kiedy okrutny doktor Robotnik doszedł do władzy, Sally i inne dzieciaki zostały wysłany do wioski Knothole, by były bezpieczne. Tu stała się jednym z Wojowników Wolności Knothole i pracowała wraz ze swoimi przyjaciółmi w ciągu najbliższych dziesięciu lat do obalenia tyranii Robotnika.

Koncepcja i tworzenie postaci Edytuj

Wczesna konstrukcja Sally została wyróżniona w artykule Sonic the Poster Mag - Numer 1, który ogłosił nowy serial animowany z udziałem Sonica. W ciągu czterech stron streszczenia fabuły i koncepcji sztuki, grupa zrzuty ekranu, które znacznie różnią się od reszty, pojawiają się bez wyjaśnienia. Te zrzuty ekranu to postać o imieniu "Księżniczka Acorn", a Mobianka (przypuszczalnie wiewiórka) z żółtym futrem i blond włosami ubrana jest w czerwoną sukienkę. Ona pojawia się obok postaci, które zostały już w Sonic the Comic. Postać tę jednak dzieli kilka podobieństw z ostatecznym wyglądem Sally.

Historia Edytuj

Sally urodziła się w rodzinie królewskiej i była następcą tronu. Stale przytłoczona do tych obowiązków, opuściła jej izolowane i osłonięte pomieszczenie od zewnątrz. Zaprzyjaźniła się z Soniciem w czasie ustawionej daty zabawy z wujkiem Chuckiem.

Po zamachu doktora Robotnika, Sally i inne dzieci uciekły przed siłami Robotnika do wioski Knothole, ale jej ojciec został uwięziony przez doktora Robotnika. Żyjąc w Knothole, Sally stała się jednym Wojowników Wolności, m.in. jako strateg grupy i przywódca de facto. Ona też stała się zastępczą ciotką Tails'a, gdzie staje się nadopiekuńcza w przypadku jego bezpieczeństwa. W ciągu najbliższych dziesięciu lat, ona i jej przyjaciele następnie pracowali ze sobą, by wspólnie walczyć i obalić rządy Robotnika.

Osobowość Edytuj

Sally jest silna, pewna siebie, celowa i dojrzała. Ona jest również zdecydowana, logiczna i skupiona, a także woli planować sytuacji, mając kochające przywiązanie do jej ludzi i przyjaciół. Jej postawa wynika z dzieciństwa z powodu ścisłego wychowania od etykiety nauki, studiów Królewskich i credo rodzinnego. Przez większość czasu, ona była dumna ze swojego intelektu i umiejętności przywódczych. Kiedykolwiek czuje się zestresowana, ona konsultuje się z Bunnie, aby zrównoważyć swoje frustracje.

Przyjaźń Sally z Sonic jest sprzeczna jeden, ponieważ Sonic antagonizuje Sally ze względu na jej "powolność", podczas gdy stara się poprawić swoje maniery. Sonic często była niewyczerpanym źródłem nerwic dla Sally, która może być bardzo zgryźliwa i konfrontacyjna z powodu jego oportunistycznej, buntowniczej postawy, która kontrastuje jej bardzo drobiazgową i beznonsensową osobowość.

W pierwszym sezonie, to czasem on grał przeciwko niej, prowadząc ją do siebie sprawiedliwie rywalizować według swoich metod, a czasami powoduje problemy w jej głowie o jej planowaniu. Jej osobowość jest złagodzona trochę w drugim sezonie jednak, gdzie jest zwykle przedstawiana jako bardziej zrównoważona i taktowna niż Sonic, a często konieczna do ratowania go, gdy przez swoją lekkomyślność wpada w kłopoty. Pomimo ciągłej kłótni, jednak robią najlepiej jako zespół.

Pomimo bycia księżniczką i dumy z jej tytułu i dziedzictwa, Sally nie lubi być traktowana inaczej niż reszta jej przyjaciół. Ona ma pychę porównywalną z Soniciem na boisku jednak i może być prostacka i łatwo speszona, gdy jest w konflikcie z innym. Ostatecznie jednak, ona obawia się jedynie swojego zespołu za dobre samopoczucie i pokazuje dodatkową troskę o Sonica.

Ciekawostki Edytuj

  • Drugie imię Sally to Alicja.
  • W pilotażowym odcinku serialu SatAM "Heads of Tails", Sally miała różowe futro z brązowymi włosami, podobnie jak jej odpowiednik z Archie Comics we wczesnych wydaniach serii komiksów Sonic the Hedgehog. W kolejnych odcinkach, jednak Sally została zaprojektowana tak, aby miała brązowe futro oraz opaloną sierść i ciemne kasztanowe włosy. Taka konstrukcja Sally w końcu została dostosowana do komiksów, jak również do serialu.
  • W instrukcji anglojęzycznej gry Sonic the Hedgehog CD na Sega CD, Amy Rose jest traktowana jako Księżniczka Sally, próbując wspierać serial SatAM (choć w wersji PC, a wszystkie późniejsze gry nazwały ją Amy).
  • W Japonii, Sally była znana pod pseudonimem jako "Ricki". To nigdy nie trafiło do Ameryki.
  • Sally pojawia się jako główny bohater w Sonic Live in Sydney.
  • Tiara z Sonic X-treme miała podobny wygląd do Sally. Christian Senn twierdzi, że nie miał zamiaru podobny wygląd Tiary, kiedy ją zaprojektował.
  • Co ciekawe, nazwisko Sally, Acorn, nigdy nie jest wymienione w samej wystawie, chociaż w serialu była o nim mowa.

Zobacz też Edytuj

Głosy Sally w wersjach językowych Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki