Fandom

Sonic Wiki

Prison Island

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Prison Island (プリズンアイランド Purizon Airando?) – wyspa, pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic Adventure 2, położona nad morzem niedaleko Central City.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Początkowo Prison Island było zieloną wyspą, porośniętą licznymi dżunglami i lasami. Centralnym punktem wyspy była baza GUN, zawierająca więzienie, zbrojownię i magazyn. Na obrzeżach Prison Island mieścił się port i wojskowe pojazdy.

Po wysadzeniu bazy GUN przez Doktora Eggmana, liczne toksyny wylały się do rzek na wyspie. Powierzchnię Prison Island wciąż w pewnym stopniu porastała zieleń. GUN przeniosło więzienne cele w głąb dżungli, stawiając tam inną bazę.

Lokacje Edytuj

  • Green Forest – zielona dżungla, położona na zachodzie wyspy.
  • White Jungle – zielona dżungla, obfita w opady, położona na północnym-zachodzie wyspy.
  • Iron Gate – tajna baza GUN, z sześciopoziomowym systemem zabezpieczeń. Przechowywano tutaj uśpionego jeża Shadowa. Znajduje się na północnym-wschodzie wyspy.
  • Prison Lane – więzienie, położone na południu wyspy. Znanymi więźniami byli Profesor Gerald Robotnik i jeż Sonic.
  • Security Hall – magazyn z metalowymi sejfami, podzielony na trzy sektory. W trakcie wydarzeń z Sonic Adventure 2 GUN przechowywało tutaj trzy Szmaragdy Chaosu.
  • Metal Harbor – położony w zatoce na wschodzie wyspy port. GUN trzymało tutaj swoje pojazdy morskie, roboty i broń.
  • Weapons Bed – najdalej wysunięta część bazy GUN w zatoce na wschodzie Prison Island. GUN przechowywało tutaj bardzo duże ilości broni, robotów i pojazdów.

Historia Edytuj

Prison Island Mapa.png

Mapa Prison Island

Przeszłość Edytuj

Niewiele wiadomo o okolicznościach powstania bazy GUN na Prison Island. Jednym z więźniów wyspy był Profesor Gerald Robotnik, aresztowany przez rząd Zjednoczonej Federacji za stworzenie niebezpiecznej istoty, Shadowa. Sam Shadow również został złapany przez wojsko po ucieczce z Kosmicznej Kolonii ARK i przeniesiony na wyspę, gdzie został uśpiony i zamknięty wewnątrz bazy.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Prison Island debiutuje w grze Sonic Adventure 2. Doktor Eggman włamuje się tutaj do bazy GUN i budzi Shadowa ze stanu uśpienia. Wojsko myli Shadowa z Soniciem, aresztując niebieskiego jeża i zamykając w więzieniu na Prison Island.
Prison Island Cela.png

Cela Profesora Geralda Robotnika, w której później przetrzymywany był Sonic

Eggman łączy następnie siły z Shadowem i nietoperzycą Rouge i z ich pomocą zamierza wykraść z wyspy trzy Szmaragdy Chaosu. Doktor oczyszcza drogę do bazy, Shadow podkłada w zbrojowni bombę, która ma wysadzić wyspę, a Rouge kradnie Szmaragdy.

W międzyczasie Tails, który usłyszał w telewizji wiadomości na temat wyspy, przybywa Sonicowi na ratunek, razem z Amy. Udaje im się pokonać Eggmana i uratować Sonica, a także uciec z wyspy zanim ta wyleci w powietrze. Zły doktor i jego drużyna również uchodzą bez szwanku.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Eggman Prison Island.png

Eggman włamujący się do bazy GUN

Shadow powraca na Prison Island i odkrywa, że bomba Eggmana wysadziła jedynie bazę GUN, z której toksyczne odpady wylały się do rzek na wyspie. Wojsko wykorzystuje tutejsze cele w głębi dżungli, aby trzymać w nich żołnierzy Black Arms.

Na Prison Island przybywa również pszczoła Charmy, który z polecenia Vectora szuka na wyspie dyskietek z danymi. Gracz może zdecydować, czy Shadow pomagał pszczole.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Prison Island (Sonic X)

Prison Island pojawia się w drugim sezonie serialu anime Sonic X w sadze o Shadowie. Pełni tę samą rolę co w grze Sonic Adventure 2.

Ciekawostki Edytuj

  • Prison Island nawiązuje do więzienia na wyspie Alcatraz w zatoce San Francisco w Stanach Zjednoczonych. Warto zaznaczyć, że położone niedaleko miasto Central City samo w sobie nawiązuje do miasta San Francisco.
  • Knuckles jest jedyną postacią w Sonic Adventure 2, która nie odwiedza Prison Island i nie rozgrywa tam żadnego poziomu.
ved
Sonic Adventure 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki