Fandom

Sonic Wiki

Prison Island

2823strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij

Prison Island (プリズンアイランド Purizon Airando?) – wyspa, pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic Adventure 2, położona nad morzem niedaleko Central City.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Prison Island Mapa.png

Mapa Prison Island

Początkowo Prison Island było zieloną wyspą, porośniętą licznymi dżunglami i lasami. Centralnym punktem wyspy była baza GUN, zawierająca więzienie, zbrojownię i magazyn. Na obrzeżach Prison Island mieścił się port i wojskowe pojazdy.

Po wysadzeniu bazy GUN przez Doktora Eggmana, liczne toksyny wylały się do rzek na wyspie. Powierzchnię Prison Island wciąż w pewnym stopniu porastała zieleń. GUN przeniosło więzienne cele w głąb dżungli, stawiając tam inną bazę.

Lokacje Edytuj

  • Green Forest – zielona dżungla, położona na zachodzie wyspy.
  • White Jungle – zielona dżungla, obfita w opady, położona na północnym-zachodzie wyspy.
  • Iron Gate – tajna baza GUN, z sześciopoziomowym systemem zabezpieczeń. Przechowywano tutaj uśpionego jeża Shadowa. Znajduje się na północnym-wschodzie wyspy.
  • Prison Lane – więzienie, położone na południu wyspy. Znanymi więźniami byli Profesor Gerald Robotnik i jeż Sonic.
  • Security Hall – magazyn z metalowymi sejfami, podzielony na trzy sektory. W trakcie wydarzeń z Sonic Adventure 2 GUN przechowywało tutaj trzy Szmaragdy Chaosu.
  • Metal Harbor – położony w zatoce na wschodzie wyspy port. GUN trzymało tutaj swoje pojazdy morskie, roboty i broń.
  • Weapons Bed – najdalej wysunięta część bazy GUN w zatoce na wschodzie Prison Island. GUN przechowywało tutaj bardzo duże ilości broni, robotów i pojazdów.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Niewiele wiadomo o okolicznościach powstania bazy GUN na Prison Island. Jednym z więźniów wyspy był Profesor Gerald Robotnik, aresztowany przez rząd Zjednoczonej Federacji za stworzenie niebezpiecznej istoty, Shadowa. Sam Shadow również został złapany przez wojsko po ucieczce z Kosmicznej Kolonii ARK i przeniesiony na wyspę, gdzie został uśpiony i zamknięty wewnątrz bazy.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Prison Island debiutuje w grze Sonic Adventure 2. Doktor Eggman włamuje się tutaj do bazy GUN i budzi Shadowa ze stanu uśpienia. Wojsko myli Shadowa z Soniciem, aresztując niebieskiego jeża i zamykając w więzieniu na Prison Island.
Prison Island Cela.png

Cela Profesora Geralda Robotnika, w której później przetrzymywany był Sonic

Eggman łączy następnie siły z Shadowem i nietoperzycą Rouge i z ich pomocą zamierza wykraść z wyspy trzy Szmaragdy Chaosu. Doktor oczyszcza drogę do bazy, Shadow podkłada w zbrojowni bombę, która ma wysadzić wyspę, a Rouge kradnie Szmaragdy.

W międzyczasie Tails, który usłyszał w telewizji wiadomości na temat wyspy, przybywa Sonicowi na ratunek, razem z Amy. Udaje im się pokonać Eggmana i uratować Sonica, a także uciec z wyspy zanim ta wyleci w powietrze. Zły doktor i jego drużyna również uchodzą bez szwanku.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Prison Island poziom 1.png

Prison Island w Shadow the Hedgehog

Shadow powraca na Prison Island i odkrywa, że bomba Eggmana wysadziła jedynie bazę GUN. Ze zniszczonej fortecy wylały się toksyczne odpady. Wojsko postawiło mniejsze cele i konstrukcje, w których więzieni są żołnierze Black Arms.

Na Prison Island przybywa również pszczoła Charmy, który z polecenia Vectora szuka na wyspie dyskietek z danymi. Black Doom planuje z kolei uwolnić swoich żołnierzy. Shadow może zdecydować komu pomoże w wykonaniu zadania.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Prison Island (Sonic X)

Prison Island pojawia się w drugim sezonie serialu anime Sonic X w trakcie Sagi Shadowa. Pełni tę samą rolę co w grze Sonic Adventure 2.

Ciekawostki Edytuj

  • Prison Island nawiązuje do więzienia na wyspie Alcatraz w zatoce San Francisco. Warto zaznaczyć, że położone niedaleko miasto Central City samo w sobie nawiązuje do San Francisco.
  • Knuckles jest jedyną postacią w Sonic Adventure 2, która nie odwiedza Prison Island i nie rozgrywa tam żadnego poziomu.
ved
Sonic Adventure 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki