Fandom

Sonic Wiki

Punch Attack

2823strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij
Zobacz też artykuł o innym ataku o takiej samej nazwie.

Punch Attack (パンチ攻撃 Panchi kōgeki?), znany również jako Punch (パンチ Panch?) – atak wykorzystywany przez liczne postacie z serii Sonic the Hedgehog, głównie kolczatkę Knucklesa. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic the Hedgehog 3, ale do użytku gracza został oddany w grze Sonic Adventure.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog 3 Edytuj

Knuckles po raz pierwszy wykorzystuje Punch Attack w Launch Base Zone, tuż przed walką z finałowym bossem. Kolczatka zadaje cios w Eggmobile prowadzony przez Sonica, odpychając go. Później wykorzystuje Punch, jako jeden jego trzech ataków w walce z Soniciem i Tailsem w Hidden Palace Zone. Gracz nie może jednak wykonać tego ataku w trakcie gry Knucklesem.

Sonic Adventure Edytuj

W grze Sonic Adventure, Punch Attack może być po raz pierwszy wykonany przez Knucklesa. Gracz może wykonać Punch wciskając przycisk ataku. W trakcie wykonywania Punch Attack, Knuckles uderza pięścią do przodu, posyłając dodatkowo do przodu ledwo widoczną, fioletową kulę, która przedłuża zasięg ataku i może zranić wrogów. Dwukrotne wciśnięcie przycisku ataku sprawi, że Knuckles uderzy ponownie. Po trzecim wciśnięciu przycisku ataku pod rząd, Knuckles wykona silną i szybką szarżę z pięścią do przodu.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Punch Attack powraca w grze Sonic Adventure 2, gdzie Knuckles może wykonać go zarówno stojąc, jak i biegnąc. Jeśli gracz wciśnie przycisk ataku, Knuckles wykona uderzenie pięścią do przodu. Drugie wciśnięcie również spowoduje kolejne uderzenie. Trzecie wciśnięcie przycisku ataku pod rząd sprawi, że Knuckles wykona Tornado Claw czyli wyskok z pięściami w górę. Jeśli gracz wykonywał uderzeniu podczas biegu, Knuckles wykona Spiral Attack.

Punch Advance.png

Knuckles wykonujący swój atak w Sonic Advance

Atak może być tutaj wykorzystany nie tylko do niszczenia przeciwników, ale także i niektórych przeszkód, takich jak drewniane skrzynie. Aby zniszczyć żelazne skrzynie, gracz musi zdobyć ulepszenie Hammer Gloves.

Sonic Advance Edytuj

W Sonic Advance tylko Knuckles może korzystać z Punch Attacku. Kolczatka wykonuje najpierw szybkie uderzenie pięścią do przodu, następnie przy kolejnym Knuckles posuwa się nieco naprzód i na końcu wykonuje wyskok z płonącą pięścią.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Shadow Punch.png

Shadow wykonujący końcowe uderzenie

W grze Shadow the Hedgehog, jeż Shadow może wykonywać Punch jeśli nie posiada przy sobie żadnej broni. Shadow wyprowadza najpierw dwa szybkie ciosy pięściami do przodu. Na końcu jeż wykonuje salto z kopniakiem do tyłu.

Dodatkowo, jeśli gracz skorzysta z drugiego kontrolera, niektóre postacie towarzyszące będą mogły wykonywać cios. Są to: Sonic, Knuckles i Amy. Postacie te wykonują tylko naprzemienne ciosy pięściami do przodu.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

Knuckles ponownie może wykonywać Punch w grze Sonic the Hedgehog. Atak podzielony jest na trzy fazy. W pierwszej fazie kolczatka uderza prawą pięścią, wykonując Heat Knuckle, ponownie uderza prawą pięścią, wykonując Back Claw, kończąc na wykonaniu Stone Breaker Punch.

Odmiany Edytuj

Punch Edytuj

Osobny artykuł: Punch

Odmiana tego ataku w wersji dla Eggwalkera. Działa podobnie, ale pozwala zadać tylko jedno uderzenie i dodatkowo odrzuca przeciwnika.

Hammer Punch Edytuj

Osobny artykuł: Hammer Punch

Jedno uderzenie pięścią w ziemię, wywołujące silny wstrząs.

Double Punch Edytuj

Osobny artykuł: Double Punch

Odmiana wyróżniająca się tym, że Knuckles wyprowadza dwa szybkie ciosy, pomijając przy tym trzeci.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Advance 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki