Fandom

Sonic Wiki

Punkt kontrolny

2639stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Punkt kontrolny (ang. Checkpoint), znany także jako Latarnia (ang. Lamppost), Point Marker (ポイントマーカー Pointo Mākā?) lub Star Post (再スタート・マーカー Sai Sutāto Mākā?, dosł. Sai Start Marker) – specjalny znak, który zapisuje postęp gracza w danym poziomie.

Opis Edytuj

Punkt kontrolny w grach 2D to najczęściej pojedyncza latarnia, która obraca się po tym jak gracz przez nią przejdzie. Zazwyczaj kulka na końcu latarni zmienia kolor. W grach 3D przeważnie punkt kontrolny stanowią dwie latarnie, tworzące bramkę. Po przejściu przez jej środek latarnie ustawiają się do góry. W nowszych grach pomiędzy latarniami są zwykle zachowane większe odstępy, a pomiędzy nimi położony jest niebieski pasek. Gracz nie musi już przechodzić dokładnie przez punkt kontrolny, ale może przejść nieco nad lub pod nim. Wyjątek stanowią gry Sonic Heroes i Sonic Rush, gdzie funkcję punktu kontrolnego pełni mała platforma z gwiazdą i czerwonymi obręczami w środku. Po przejściu przez punkt gwiazda znika. W Shadow the Hedgehog jest to natomiast zwykły panel który podświetla się na zielono, kiedy gracz na nim stanie. Inne wyjątki to: wielkie pierścienie w Sonic 3D Blast i specjalne monitory w grach ośmiobitowych.

Poza zapisywaniem postępu, w niektórych grach punkty kontrolne mogą pełnić dodatkowe funkcje:

Galeria Edytuj

ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3
ved
Sonic Rush
ved
Sonic Rush Adventure
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki