Fandom

Sonic Wiki

Punkt kontrolny

2749stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Punkt kontrolny (ang. Checkpoint) zwany często Latarnią (ang. Lamppost) lub Star Post – specjalny znak, który zapisuje postęp gracza w danym poziomie.

Opis Edytuj

Punkt kontrolny to najczęściej latarnia z kulą na czubku, zwykle koloru niebieskiego. W grach 2D jest to pojedyncza latarnia, zaś w grach 3D są to dwie ustawione obok siebie z kulami skierowanymi do środka. Po dotknięciu lub przejściu pomiędzy latarniami, gra zapisuje takie rzeczy jak: położenie gracza w poziomie, czas w jakim gracz dotarł do punktu kontrolnego, poziom wody, zaś same latarnie zmieniają kolor, najczęściej na czerwony lub żółty. Po utracie życia, gracz wznowi grę z ostatniego punktu kontrolnego.

W niektórych grach funkcję punktu kontrolnego mogą pełnić: wielkie pierścienie (np. Sonic 3D Blast), specjalny monitor (głównie gry ośmiobitowe) lub panel wyświetlający czerwony okrąg z gwiazdą w środku (np. Sonic Heroes, Sonic Rush).

Poza zapisywaniem postępu, w niektórych grach punkty kontrolne mogą pełnić dodatkowe funkcje:

  • Sonic the Hedgehog 2 – jeżeli gracz posiada więcej niż 50 pierścieni w chwili dotykania, kulę na czubku otoczą gwiazdki. Wskoczenie w nie, przenosi gracza do specjalnego poziomu.
  • Sonic the Hedgehog 3 – podobnie jak w Sonicu 2, z tym że przenosi gracza do bonusowego poziomu.
  • Sonic & Knuckles – jeżeli gracz posiada więcej niż 20 pierścieni, kulę na czubku otoczą gwiazdki. Występują w 2 kolorach, w zależności od ilości pierścieni. Przenoszą, podobnie jak Sonic 3, do bonusowych poziomów. W Sonic 3 & Knuckles gwiazdki mogą mieć 3 kolory, ze względu na poziom z Sonica 3
  • Sonic Adventure 2 – poza zapisem postępu, gracz może otrzymać dodatkowe pierścienie lub bonusy, w zależności od posiadanych pierścieni:
    • 20-39 pierścieni – 5 dodatkowych pierścieni
    • 80-89 pierścieni – Power Sneakers
    • 90 i więcej pierścieni – Osłona/Lightning Shield
  • Sonic Heroes – poza zapisem postępu, gracz otrzymuje Power Core, dla postaci, którą dotknął punktu.
  • Shadow the Hedgehog – pozwala graczowi przenieść się do innych punktów kontrolnych, które wcześniej odwiedził.
  • Sonic Rush Adventure – napełnia Belkę Boostu.
  • Sonic Unleashed – w wersjach na PlayStation 3/Xbox 360 zapisują również prędkość Sonica z chwili przejścia przez punkt.
  • Sonic Generations – po przekroczeniu, na ekranie pojawia się zielony lub czerwony czas, pokazujący różnicę pomiędzy czasem dojścia do punktu kontrolnego z obecnej rozgrywki oraz najlepszej, pokazując progres lub regres.
  • Sonic Lost World – po utracie większej liczby żyć, nad punktem pojawi się specjalny monitor, który po zniszczeniu przeniesie gracza do następnego punktu (Wii U) lub złoty pojazd zdalnie sterowany (Nintendo 3DS).

Galeria Edytuj

Checkpoint-s1.gif
Kliknij tutaj, aby utworzyć galerię

Więcej w Fandom

Losowa wiki