FANDOM

Punkt kontrolny (ang. Checkpoint), znany także jako Latarnia (ang. Lamppost), Point Marker (ポイントマーカー Pointo Mākā?) lub Star Post (再スタート・マーカー Sai Sutāto Mākā?, dosł. Sai Start Marker) – specjalny znak, który zapisuje postęp gracza w danym poziomie.

Opis Edytuj

Punkt kontrolny w grach 2D to najczęściej pojedyncza latarnia, która obraca się po tym jak gracz przez nią przejdzie. Zazwyczaj kulka na końcu latarni zmienia kolor. W grach 3D przeważnie punkt kontrolny stanowią dwie latarnie, tworzące bramkę. Po przejściu przez jej środek latarnie ustawiają się do góry. W nowszych grach pomiędzy latarniami są zwykle zachowane większe odstępy, a pomiędzy nimi położony jest niebieski pasek. Gracz nie musi już przechodzić dokładnie przez punkt kontrolny, ale może przejść nieco nad lub pod nim. Wyjątek stanowią gry Sonic Heroes i Sonic Rush, gdzie funkcję punktu kontrolnego pełni mała platforma z gwiazdą i czerwonymi obręczami w środku. Po przejściu przez punkt gwiazda znika. W Shadow the Hedgehog jest to natomiast zwykły panel który podświetla się na zielono, kiedy gracz na nim stanie. Inne wyjątki to: wielkie pierścienie w Sonic 3D Blast i monitory ze strzałką w grach ośmiobitowych.

Poza zapisywaniem postępu, w niektórych grach punkty kontrolne mogą pełnić dodatkowe funkcje:

Galeria Edytuj

ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki