Fandom

Sonic Wiki

Purpurowy Wisp

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Purpurowy Wisp (パープルウィスプ Papuruuisupu?, ang. Purple Wisp) to jeden z gatunków Wispów, debiutujący w grze Sonic Colors w wersji na Wii. Dzięki niemu Sonic może się zamieniać w Purple Frenzy.

Wygląd Edytuj

Purpurowy Wisp jako jedyny Wisp nie licząc Czarnego i Fioletowego Wispa nie ma oczu, co jest zresztą charakterystyczne dla Nega-Wispów. Kolor jego skóry to purpurowy. Ogólnie rzecz biorąc, Purpurowy Wisp obok Fioletowego jest najgroźniej wyglądającym Wispem. Ma trzy szerokie odnóża, wystające z jego głowy. Jej górna część z kolei jest rozdzielona na dwie ostre części. Oprócz tego posiadają bardzo groźnie wyglądające czarne usta z ostrymi końcami.

Umiejętność Edytuj

Osobny artykuł: Purple Frenzy

Jako, że Purpurowe Wispy są z gatunku Wispów mogą lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Purpurowe Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia, jednak ze względu na ich mutację zostało ono uszkodzone, co sprawia, że Wispy te cechuje bardziej złowroga forma tej energii. Nie jest też jasne w jakim stopniu mogą one korzystać z własnej mocy, udzielanej właśnie przez nią.

Purpurowe Wispy są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Purpurowy Wisp, wejdzie do niego i użyje Hyper-go-on, Sonic przybierze postać Purple Frenzy, które pozwala mu na zjadanie przeszkód, oraz wrogów. Wraz z tym ile Purple Frenzy zje, stopniowo staje się coraz większy i silniejszy.

Ponadto, Purpurowe Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

Charakter Edytuj

Small-Purple-Wisp.png

Artwork

W przeciwieństwie do reszty Wispów, Purpurowe są dość brutalne, jednak nie ze swojej natury, tylko przez Doktora Eggmana, który pozbawił ich dobrej energii Hyper-go-on. Ogólnie wolą się trzymać z boku, co jednak nie przeszkodziło im w tym aby pomóc Sonicowi w jego misji.

Występy w grach Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Wersja Wii gry Sonic Colors była pierwszą, w której pojawiły się Purpurowe Wispy. Pierwotnie były one normalnymi Wispami, jednak zostały schwytane przez Eggmana, który wyssał z nich dobrą energię Hyper-go-on i doprowadził do mutacji w Nega-Wispy. Chciał on w ten sposób pozyskać odpowiednią ilość energii aby móc zbudować Mind Control Ray - maszynę kontrolującą umysły wszystkich ludzi na świecie. Zbudował nawet specjalną fabrykę Nega-Wispów, znajdującą się na Asteroid Coaster. Na szczęście, na końcu gry wszystko dobrze się skończyło i wszystkie zostały przywrócone do swojej prawdziwej formy.

Purpurowe Wispy są jedynymi Wispami, obok Cyjanowych Wispów, które pojawiły się na wszystkich planetach w grze, nie licząc Game Landu. Mogą jednak zostać odblokowane dopiero na Asteroid Coaster.

Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games Edytuj

Purpurowy Wisp pojawił się w grze Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games podczas walki z Rotatatronem w Dream Evencie, o nazwie Sonic's Figure Skating Spectacular. Na początku pojawia się Yacker i pyta czterech zawodników czy pomogą mu uwolnić jego przyjaciół, oraz pokonać Rotatatrona. W końcu robot zostaje pokonany przy użyciu Final Color Blaster, a Purpurowy Wisp i cała masa innych Wispów świętuje swoje zwycięstwo.

Występy w innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Purple Wisp Archie Comics.png

Purpurowy Wisp w Archie Comics

Purpurowy Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie, Purpurowe Wispy i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Purpurowy Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors

Więcej w Fandom

Losowa wiki