FANDOM

Quartz Quadrant – czwarty poziom w grze Sonic the Hedgehog CD. Składa się z trzech aktów. Następuje po Tidal Tempest, a poprzedza Wacky Workbench. Bossem poziomu jest Doktor Robotnik w swojej maszynie.

Opis Edytuj

Teraźniejszość Edytuj

Poziom rozgrywa się w kopalni kwarcu. Pojawia się tutaj mnóstwo tego kruszcu. Poziom zawiera sekcje wewnętrzne i zewnętrzne. Wnętrze to ciemnofioletowa jaskinia, zaś na zewnątrz znajdują się las, zbiorniki wodne, wodospady i skały. Pojawiają się takie elementy jak taśmy produkcyjne, platformy oraz tunele. Gracz może zmieniać kierunek poruszania się taśm dotykając przełącznika ze strzałką.

Przeszłość Edytuj

W przeszłości, miejsce jest praktycznie nieeksploatowane. Zbudowane są struktury, jednak nie są one zbytnią ingerencją w otoczenie. Kryształy są jeszcze niewielkie i leżą osadzone w mule. Na zewnątrz nie ma skał, a jedynie kikuty drzew w szerokiej rzece.

Zła przyszłość Edytuj

W złej przyszłości, cały teren jest zrobotyzowany. Wydobyty został cały kwarc, a we wnętrzu dawnej jaskini znajdują się zardzewiałe, od dawna nieużywane maszyny, pod którymi znajduje się rzeka lawy. Na zewnątrz natomiast wszystko zostało zastąpione fabrykami, a niebo jest mocno zanieczyszczone. Urządzenia są zardzewiałe, wszystko utrzymane jest w ponurych barwach.

Dobra przyszłość Edytuj

W dobrej przyszłości, technologia współgra z naturą. Dawna jaskinia przypomina teraz futurystyczne miasto pełne kolorów oraz nowoczesnych urządzeń. Zaprzestano wydobywania kwarcu. Na zewnątrz, cała struktura została ogrodzona potężny murem. W tle widać góry oraz jasne niebo.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Boss poziomu Quartz Quadrant

Pod koniec trzeciego aktu, gracz walczy z Doktorem Robotnikiem w jego maszynie. Robotnik stoi w niezniszczalnej przez gracza kabinie, jednak pod wpływem ścierania się jej dolnej części, Robotnik jest zmuszony z niej uciec po walce. Co jakiś czas, z sufitu są zrzucane bomby.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Kemusi Kemusi (ケムシ?)
Kemusi-spr
Kumo-Kumo Kumo-Kumo (クモクモ?)
KumoKumo-spr
Noro-Noro Noro-Noro (ノロノロ?)
NoroNoro-spr
Sasori Sasori (サーソリー?)
Sasori-spr

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Quartz Quadrant - przeszłość
Amerykański soundtrack
Quartz Quadrant - teraźniejszość
Quartz Quadrant - zła przyszłość
Quartz Quadrant - dobra przyszłość
Europejski/japoński soundtrack
Quartz Quadrant - teraźniejszość
Quartz Quadrant - zła przyszłość
Quartz Quadrant - dobra przyszłość

Ciekawostki Edytuj

  • Kwarc używany jest we współczesnych zegarach, pozwala na bardzo dokładne odmierzanie czasu. Poziom więc mocno wpasowuje się w tematykę gry.