Fandom

Sonic Wiki

Roboty Eggmana

3250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Roboty Eggmana (エッグマンのロボット Egguman no Robotto?), znane również jako Badniki – roboty konstruowane przez Doktora Eggmana. Są najczęściej pojawiającymi się przeciwnikami w grach z serii Sonic the Hedgehog, a także stanowią trzon armii Imperium Eggmana.

Początkowo byli znani po prostu jako roboty Eggmana, podczas gdy w japońskich i wczesnych amerykańskich i japońskich wydaniach gier nazywano ich badnikami. Od czasów gry Sonic Adventure częściej stosuje się termin roboty Eggmana, chociaż w ostatnich grach, Sonic Lost World i Sonic the Hedgehog 4, ponownie noszą nazwę badników.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Roboty Eggmana nie posiadają zazwyczaj własnej osobowości i są bezgranicznie lojalne względem swojego stwórcy (lub tego kto je kontroluje). Czasami okazuję pewne emocje i posługują się mimiką i gestykulacją. Najlepszym tego przykładem są Egg Pawny i Egg Fightery, które po wykryciu gracza często podskakują, a po uderzeniu gracza popisują się swoją siłą, śmieją się i wykonują zwycięskie pozy.

Wygląd Edytuj

Wygląd badników zmieniał się wraz z grami. Początkowo roboty były wzorowane na zwierzętach i posiadały niektóre ich cechy, jak na przykład latanie w przypadku Buzz Bombera, wzorowanego na osie, czy pływanie w wodzie u Jawsa, wzorowanego na rybie. Oprócz tego zdarzały się roboty o nieregularnych kształtach i nieprzypominające niczego konkretnego. Taki wygląd robotów został potem przywrócony w grach z serii Sonic Advance, gdzie ponownie wzorowano je głównie na zwierzętach.

W Sonic Adventure pojawiły się roboty z serii E-100, które wzorowano na ludzkich sylwetkach. W Sonic Heroes Doktor Eggman zaczął tworzyć roboty na swoje podobieństwo, z czego najbardziej znane są Egg Pawny. Z tychże zaczerpnięto później inspirację do stworzenia Egg Fighterów, bardzo podobnych robotów. W grze Sonic Colors powróciło wiele starych badników doktora, a obok nich również i te nowsze, takie jak Egg Pawny czy Spinnery.

W Sonic Lost World powraca bardzo dużo badników z wczesnych gier z serii. Doktor odsuwa się od budowania badników na wzór samego siebie, ale nie całkowicie, ponieważ nadal produkowane są Egg Pawny.

Źródło zasilania Edytuj

Na przestrzeni lat badniki korzystały z przeróżnych źródeł zasilania.

Badnik 101.png

Badnik zasilany przez zwierzątko

Najczęściej pojawiającym się źródłem zasilania robotów Eggmana są zwierzątka. Doktor porywa te istoty i zamyka w napędach badników. Po zniszczeniu, robot wypuszczał na wolność posiadane przez siebie zwierzątko, które następnie skakało w wybranym kierunku. W Sonic CD badniki zasilane były nasionami kwiatów. Po zniszczeniu wypuszczały nasiona i w miejscu ich śmierci wyrastał kwiat. Niektóre roboty korzystały także ze zwierząt, głównie pod wodą, gdzie wypuszczane były ryby zamiast roślin. Badniki zasilane były również pierścieniami, a głównie zawartą w nich energia, a także Szmaragdami Chaosu lub ich odłamkami. Z kolei od Sonic Heroes, a następnie w wielu kolejnych trójwymiarowych grach, roboty nie wypuszczały nic po zniszczeniu.

Proces zmieniania żywych istot w roboty lub wykorzystywanie ich jako napędu dla nich nazywa się robotyzacją, natomiast odwrotnością tej operacji jest de-robotyzacja.

Najbardziej znane roboty Edytuj

Wśród bardzo wielu stworzonych przez Doktora Eggmana robotów niektóre pojawiały się w wielu grach, podczas gdy inne tylko raz.

Badniki Edytuj

Orbinautartwork.png

Badniki typu Orbinaut

Podstawowe roboty doktora. Każdy z badników posiada źródło zasilania, którym może być zwierzątko, pierścień, czy roślina. Roboty te same w sobie przypominają zwierzęta i czasami posiadają niektóre ich cechy. Badniki pojawiały się w klasycznych grach z serii w latach 1991-1998, trylogii Sonic Advance, a także w nowszych grach, głównie Sonic the Hedgehog 4, Sonic Colors, Sonic Generations i Sonic Lost World.

Najczęściej pojawiające się w grach badniki:

Seria E Edytuj

Osobny artykuł: Seria E

Seria E po raz pierwszy pojawiła się w grze Sonic Adventure. Należące do niej roboty zastąpiły rolę badników z poprzednich gier.

Seria E -00 Edytuj

Blade.png

E-06 Bladed Spinner lub po prostu Spinner

Pierwsza seria składała się z zasilanych zwierzętami robotów. Większość modeli tej serii była wzorowana na starszych badnikach Doktora Eggmana. Seria E-00 była podstawą armii Robotnika w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure 2.

Najczęściej pojawiające się w grach roboty serii E-00

Seria E -100 Edytuj

Roboty serii E-100.png

Pierwsze modele Serii E-100

Seria E-100 to najbardziej znana seria robotów Eggmana. Składała się z elitarnych robotów, uzbrojonych w długodystansową broń palną. Po raz pierwszy jej przedstawiciele pojawili się w Sonic Adventure. Większość robotów miała zbliżony do siebie wygląd, chodź zdarzały się również wyjątki. Każdy model z tej serii otrzymywał imię, będące jedną z liter greckiego alfabetu.

W przeciwieństwie do innych robotów, niektórzy przedstawiciele serii E-100 posiadali wyższą inteligencję i własną osobowość. Roboty takie jak E-102 Gamma, czy E-123 Omega całkowicie uwolniły się spod kontroli Eggmana, buntując się przeciwko własnemu twórcy. Odgrywały też ważne role w wydarzeniach niektórych gier.

E-123 Omega jest ostatnim modelem z tej serii. Po jego wyprodukowaniu, Eggman porzucił dalsze pracę nad serią E-100 i rozpoczął tworzenie robotów, których źródłem zasilania nie były już zwierzęta.

Seria E-1000 Edytuj

Seria E-1000 składała się z masowo produkowanych robotów, nie wykorzystujących już zwierząt jako swojego napędu. Seria po raz pierwszy pojawiła się w Sonic Heroes. Ikoną serii E-1000 jest Egg Pawn, wciąż produkowany i zasilający szeregi armii Eggmana. Najczęściej pojawiające się w grach roboty serii E-1000:

Seria E-2000 Edytuj

Seria E-2000 składała się z dwóch modeli. Pojawiła się w tylko Sonic Heroes, pełniąc rolę elitarnych robotów Eggmana. Jej przedstawiciele byli robotami o wyglądzie sokołów i ludzkiej sylwetce. Jedyne znane modele z tej serii to E-2000 i E-2000R.

Seria E-10000 Edytuj

Seria E-10000 pojawiła się w grach Sonic Riders i Sonic Free Riders. Roboty z tej serii zostały zaprojektowane w celu obsługiwania Extreme Gear i reprezentowaniu Eggmana na wyścigach latających desek. Przypominają Egg Pawny, lecz są niższe, występują w różnych kolorach i noszą na głowach czapki z daszkiem. Znane roboty z serii E-10000

Egg Fighter.png

Egg Fighter

Seria Egg Fighter Edytuj

Seria Egg Fighterów w dużym stopniu przypominała Serię E-1000, szczególnie Egg Pawny. Podstawowy Egg Fighter mógł być wyposażony we wszelkiego rodzaju broń, co czyniło go bardzo wszechstronnym. Jak dotąd roboty te miały swój największy udział w grze Sonic Unleashed, a część z nich powróciła w Sonic Generations.

Kopie Sonica Edytuj

Metal Sonic Channel art 4.png

Metal Sonic

Aby zwiększyć swoje szanse w pokonaniu Sonica, Doktor Eggman zaczął konstruować kopie swojego największego wroga. Niewątpliwie najsłynniejszym robotem-kopią niebieskiego jeża jest Metal Sonic. Robot ten posiada wiele umiejętności swojego pierwowzoru, a szybkością może dorównywać, a czasem i prześcigać Sonica. Metal Sonic nie zdołał jednak pokonać niebieskiego jeża, a czasami nawet buntował się przeciwko Eggmanowi. Jako jedyna kopia jeża przetrwał i nie został zniszczony.

Drugą znaną kopią jeża jest Mecha Sonic, znany również jako Silver Sonic. Robot ten był bezgranicznie lojalny swojemu stwórcy i posiadał siłę równą, a nawet i większa od Sonica. Wszystkie jego wcielenia zostały ostatecznie zniszczone.

Tails Doll art 1.png

Tails Doll

Kopie Tailsa Edytuj

Doktor Eggman stworzył tylko jedną kopię lisa Tailsa, robota o wyglądzie szmacianej lalki - Tails Doll. Robot ten potrafi lewitować, a także latać dłużej od swojego pierwowzoru. Jak dotąd robot pojawił się tylko w Sonic R.

Kopie Knucklesa Edytuj

Metal Knuckles SR.png

Metal Knuckles

Podobnie jak w przypadku Sonica, Doktor Eggman stworzył dwie kopie czerwonej kolczatki Knucklesa. Pierwszą z nich był Metal Knuckles, dysponujący wieloma umiejętnościami swojego pierwowzoru. Porusza się i szybuje dłużej od Knucklesa. Jak dotąd robot pojawił się tylko w Sonic R.

Metal Knuckles 1.png

Mecha Knuckles

Drugą kopią Knucklesa był Mecha Knuckles. Z zewnątrz wyglądał prawie tak samo jak Knuckles, ale jego skóra była bardziej różowa, a rękawice żółte. Pod spodem krył się szaro-żółty robot z czerwonymi oczami. Mecha Knuckles mógł wykonywać Spin Dash, szybować, a także wypluwać wielkie rakietowe pociski. Pojawił się tylko w Sonic Advance gdzie został zniszczony.

Kopie Shadowa Edytuj

Shadow Android STH.png

Shadow Androidy

Jednymi z najpotężniejszych, masowo produkowanych przez Dotkora Eggmana robotów były Shadow Androidy. Te kopie najpotężniejszej formy życia były niemal identycznie w wyglądzie do prawdziwego Shadowa. Dysponowały jednak typowymi dla robotów zdolnościami. Mogły skakać wysoko, a także strzelać z rąk pociskami rakietowymi.

Ciekawostki Edytuj

  • Ian Flynn z Archie Comics stwierdził, że E-123 Omega może być zasilany przez rdzenie mocy pojawiające się w Sonic Heroes. Możliwe że ów przedmiot pełni rolę zasilania u innych robotów Eggmana, ponieważ we wspomnianej grze niektóre roboty po zniszczeniu upuszczają rdzeń mocy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki