FANDOM

Roboty Eggmana (エッグマンのロボット Egguman no Robotto?), znane również jako Badniki – roboty konstruowane przez Doktora Eggmana. Są najczęściej pojawiającymi się przeciwnikami w grach z serii Sonic the Hedgehog, a także stanowią trzon armii Imperium Eggmana.

Początkowo byli znani po prostu jako roboty Eggmana, podczas gdy w japońskich i wczesnych amerykańskich i japońskich wydaniach gier nazywano ich badnikami. Od czasów gry Sonic Adventure częściej stosuje się termin roboty Eggmana, chociaż w ostatnich grach, Sonic Lost World i Sonic the Hedgehog 4, ponownie noszą nazwę badników.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Roboty Eggmana nie posiadają zazwyczaj własnej osobowości i są bezgranicznie lojalne względem swojego stwórcy (lub tego kto je kontroluje). Czasami okazuję pewne emocje i posługują się mimiką i gestykulacją. Najlepszym tego przykładem są Egg Pawny i Egg Fightery, które po wykryciu gracza często podskakują, a po uderzeniu gracza popisują się swoją siłą, śmieją się i wykonują zwycięskie pozy.

Wygląd Edytuj

Wygląd badników zmieniał się wraz z grami. Początkowo roboty były wzorowane na zwierzętach i posiadały niektóre ich cechy, jak na przykład latanie w przypadku Buzz Bombera, wzorowanego na osie, czy pływanie w wodzie u Jawsa, wzorowanego na rybie. Oprócz tego zdarzały się roboty o nieregularnych kształtach i nieprzypominające niczego konkretnego. Taki wygląd robotów został potem przywrócony w grach z serii Sonic Advance, gdzie ponownie wzorowano je głównie na zwierzętach.

W Sonic Adventure pojawiły się roboty z serii E-100, które wzorowano na ludzkich sylwetkach. W Sonic Heroes Doktor Eggman zaczął tworzyć roboty na swoje podobieństwo, z czego najbardziej znane są Egg Pawny. Z tychże zaczerpnięto później inspirację do stworzenia Egg Fighterów, bardzo podobnych robotów. W grze Sonic Colors powróciło wiele starych badników doktora, a obok nich również i te nowsze, takie jak Egg Pawny czy Spinnery.

W Sonic Lost World powraca bardzo dużo badników z wczesnych gier z serii. Doktor odsuwa się od budowania badników na wzór samego siebie, ale nie całkowicie, ponieważ nadal produkowane są Egg Pawny.

Źródło zasilania Edytuj

Na przestrzeni lat badniki korzystały z przeróżnych źródeł zasilania.

Badnik 101

Badnik zasilany przez zwierzątko

Najczęściej pojawiającym się źródłem zasilania robotów Eggmana są zwierzątka. Doktor porywa te istoty i zamyka w napędach badników. Po zniszczeniu, robot wypuszczał na wolność posiadane przez siebie zwierzątko, które następnie skakało w wybranym kierunku. W Sonic CD badniki zasilane były nasionami kwiatów. Po zniszczeniu wypuszczały nasiona i w miejscu ich śmierci wyrastał kwiat. Niektóre roboty korzystały także ze zwierząt, głównie pod wodą, gdzie wypuszczane były ryby zamiast roślin. Badniki zasilane były również pierścieniami, a głównie zawartą w nich energia, a także Szmaragdami Chaosu lub ich odłamkami. Z kolei od Sonic Heroes, a następnie w wielu kolejnych trójwymiarowych grach, roboty nie wypuszczały nic po zniszczeniu.

Proces zmieniania żywych istot w roboty lub wykorzystywanie ich jako napędu dla nich nazywa się robotyzacją, natomiast odwrotnością tej operacji jest de-robotyzacja.

Lista robotów Edytuj

Wśród bardzo wielu stworzonych przez Doktora Eggmana robotów niektóre pojawiały się w wielu grach, podczas gdy inne tylko raz.

Sonic the Hedgehog (1991)Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit)Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 (16-bit)Edytuj

Sonic the Hedgehog CDEdytuj

Sonic ChaosEdytuj

Sonic the Hedgehog 3Edytuj

Sonic & KnucklesEdytuj

Sonic the Hedgehog Triple TroubleEdytuj

Knuckles' ChaotixEdytuj

Sonic LabyrinthEdytuj

Sonic 3D BlastEdytuj

Sonic BlastEdytuj

Sonic Adventure Edytuj

Sonic Adventure 2Edytuj

Sonic AdvanceEdytuj

Sonic Advance 2Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Sonic Advance 3Edytuj

Shadow the Hedgehog Edytuj

Sonic Unleashed Edytuj

Sonic ColorsEdytuj

Sonic the Hedgehog 4: Episode IIEdytuj

Sonic Lost WorldEdytuj

Sonic ManiaEdytuj

Sonic ForcesEdytuj

Seria Egg Fighter Edytuj

Seria Egg Fighterów w dużym stopniu przypominała Serię E-1000, szczególnie Egg Pawny. Podstawowy Egg Fighter mógł być wyposażony we wszelkiego rodzaju broń, co czyniło go bardzo wszechstronnym. Jak dotąd roboty te miały swój największy udział w grze Sonic Unleashed, a część z nich powróciła w Sonic Generations.

Kopie Sonica Edytuj

Metal Sonic Channel art 4

Metal Sonic

Aby zwiększyć swoje szanse w pokonaniu Sonica, Doktor Eggman zaczął konstruować kopie swojego największego wroga. Niewątpliwie najsłynniejszym robotem-kopią niebieskiego jeża jest Metal Sonic. Robot ten posiada wiele umiejętności swojego pierwowzoru, a szybkością może dorównywać, a czasem i prześcigać Sonica. Metal Sonic nie zdołał jednak pokonać niebieskiego jeża, a czasami nawet buntował się przeciwko Eggmanowi. Jako jedyna kopia jeża przetrwał i nie został zniszczony.

Drugą znaną kopią jeża jest Mecha Sonic, znany również jako Silver Sonic. Robot ten był bezgranicznie lojalny swojemu stwórcy i posiadał siłę równą, a nawet i większa od Sonica. Wszystkie jego wcielenia zostały ostatecznie zniszczone.

Tails Doll art 1

Tails Doll

Kopie Tailsa Edytuj

Doktor Eggman stworzył tylko jedną kopię lisa Tailsa, robota o wyglądzie szmacianej lalki - Tails Doll. Robot ten potrafi lewitować, a także latać dłużej od swojego pierwowzoru. Jak dotąd robot pojawił się tylko w Sonic R.

Kopie Knucklesa Edytuj

Metal Knuckles SR

Metal Knuckles

Podobnie jak w przypadku Sonica, Doktor Eggman stworzył dwie kopie czerwonej kolczatki Knucklesa. Pierwszą z nich był Metal Knuckles, dysponujący wieloma umiejętnościami swojego pierwowzoru. Porusza się i szybuje dłużej od Knucklesa. Jak dotąd robot pojawił się tylko w Sonic R.

Metal Knuckles 1

Mecha Knuckles

Drugą kopią Knucklesa był Mecha Knuckles. Z zewnątrz wyglądał prawie tak samo jak Knuckles, ale jego skóra była bardziej różowa, a rękawice żółte. Pod spodem krył się szaro-żółty robot z czerwonymi oczami. Mecha Knuckles mógł wykonywać Spin Dash, szybować, a także wypluwać wielkie rakietowe pociski. Pojawił się tylko w Sonic Advance gdzie został zniszczony.

Kopie Shadowa Edytuj

Shadow Android STH

Shadow Androidy

Jednymi z najpotężniejszych, masowo produkowanych przez Dotkora Eggmana robotów były Shadow Androidy. Te kopie najpotężniejszej formy życia były niemal identycznie w wyglądzie do prawdziwego Shadowa. Dysponowały jednak typowymi dla robotów zdolnościami. Mogły skakać wysoko, a także strzelać z rąk pociskami rakietowymi.

Ciekawostki Edytuj

  • Ian Flynn z Archie Comics stwierdził, że E-123 Omega może być zasilany przez rdzenie mocy pojawiające się w Sonic Heroes. Możliwe że ów przedmiot pełni rolę zasilania u innych robotów Eggmana, ponieważ we wspomnianej grze niektóre roboty po zniszczeniu upuszczają rdzeń mocy.