FANDOM

Rocky (ロッキー Rokkī?) – mors, jedno ze zwierzątek pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Rocky to mały mors. Posiada szarą skórę, długi ogon i krótkie płetwy służące za dłonie. Ma także szare oczy. Jego charakterystyczną cechą są białe wąsy.

Rocky zamieszkują różne miejsca w świecie Sonica, takie jak South Island, Westside Island czy Lost Hex. Często mieszkają wraz z innymi zwierzątkami. Rocky porozumiewają się ze sobą za pomocą pisków, ale są w stanie zrozumieć normalny język. Żyją zgodnie z naturą oraz nie znoszą zła. Ze względu na rozmiary nie są w stanie samodzielnie się bronić, pomagają im w tym Sonic oraz jego przyjaciele. Rocky, podobnie jak inne zaprzyjaźnione zwierzątka, często padają ofiarą imperialistycznych planów Doktora Eggmana i służą jako napęd do jego robotów.

Rola Rocky w grach jest niewielka. Zwykle można je znaleźć uwięzione w badnikach albo kapsułach, z których uciekają po zniszczeniu.

Wczesny kanon Edytuj

W pierwszych latach istnienia serii Sega of America zmieniła imiona wszystkich zwierzątek, oraz opisała ich historie w Sonic Bible. Rocky otrzymał imię Seal, które później zmieniono na Joe Sushi. Według Sonic Bible Sushi, tak jak inne zwierzątka, pochodziły z dużej rodziny (co miało tłumaczyć obecność wielu identycznych Rocky) i pomagały wychowywać osieroconego Sonica. Sushi miał nauczyć Sonica jak nurkować i pływać pod wodą.

W innych mediach Edytuj

Komiksy Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

W Sonic the Comic, Rocky nosi imię Tux i pochodzi z Emerald Hill. Joe Sushi często znajdował się pośród ofiar planów Doktora Robotnika, który próbował przejąć władzę nad światem.

Archie Comics Edytuj

W komiksach, Rocky należą do rasy Mobini - zwierząt typowych dla fauny Mobiusa.

Animacje Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Rocky (Sonic X)

W Sonic X Rocky przybyły do świata ludzi wraz z innymi zwierzątkami, na skutek trzeciej Kontroli Chaosu, w trakcie sagi półksiężyca. Podczas sagi Emerla przystosowały się do życia z ludźmi. Pod koniec sagi powrotu do domu Rocky wróciły z powrotem do świata Sonica.

Ciekawostki Edytuj